user icon

Williams Racing in de problemen: Teambaas Williams test positief op het coronavirus

  • Gepubliceerd op 11 nov 2020 19:33
  • comments 30
  • Door: Brick van Boxtel

De Formule 1 heeft zojuist bekend gemaakt dat Williams-teambaas Simon Roberts niet aanwezig zal zijn in Turkije. Hij heeft namelijk positief getest op het coronavirus. 

Het is niet de eerste keer dat een belangrijk lid in de Formule 1 positief test. Bij Racing Point hadden beide coureurs al eens een positieve test. In een verklaring op Twitter staat: "De FIA en de Formule 1 kunnen bevestigen dat Simon Roberts, teambaas van Williams Racing, positief heeft getest op het coronavirus voordat hij dit weekend naar Istanboel reisde voor de Turkse Grand Prix."

"Simon had maandag een negatieve test tijdens het reguliere COVID-testschema van het team, maar nadat hij lichte symptomen had vertoond, onderging hij vanmorgen een nieuwe test die een positief resultaat opleverde en nu isoleert hij zich voor de vereiste periode van 10 dagen, volgens de nationale richtlijnen van het Verenigd Koninkrijk. Simon heeft geen nauw contact gehad met andere leden van het Williams Racing-team en het team zal langs de baan blijven werken zoals gepland."

De teambaas nam dit seizoen het stokje over van Claire Williams.

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Zo'n probleem lijkt dat me niet. Laten we de rol van de man niet overschatten.

    Het wordt pas écht problematisch als een van de coureurs er niet bij kunnen zijn...

    • + 0
    • 11 nov 2020 - 19:45
    • of een gehele pitbox van een coureur... maar nee mee eens. Ik vraag me af met wie deze gozer allemaal wel gepraat heeft... heeft die met niemand gesproken dan kan je ook weer wat zeggen over zijn betrokkenheid haha. Voor hemzelf is het in iedergeval niet goed nieuws... Voor het raceteam... mwua ze kunnen wel door zonder hem.

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 20:12
    • Claire zit thuis op de bank te breien, dus vlieg haar er maar in.

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 20:50
    • @evert

      Vlieg hulkenberg in. Laatste race kreeg die het ook voor elkaar om vanaf p20 naar de punten te gaan, misschien lukt het hem ook vanaf de pitmuur als teambaas

      • + 2
      • 11 nov 2020 - 21:12
    • Stitch

      Posts: 5.244

      Sinds erg lange tijd is er weer eens een teambaas positief bij Williams, is het weer niet goed ;-)

      • + 2
      • 12 nov 2020 - 09:07
  • Je vraagt je toch af hoe dit mogelijk is met mensen die nu al maandenlang in een bubble zitten? Of zouden ze die bubble soms af en toe stiekem verlaten?

    • + 1
    • 11 nov 2020 - 19:57
    • wat denk je zelf? rond ieder raceweekend gaat iedereen de bubbel in nadat ze getest zijn en na het raceweekend verlaat iedereen weer die bubbel. Anders valt dat toch niet vol te houden. Misschien dat bij een doubleheader mensen in de bubbel blijven maar zelf dat denk ik niet.

      • + 3
      • 11 nov 2020 - 20:36
  • Snork

    Posts: 10.608

    Het heerst gewoon overal. Vandaag heb ik ook positief getest nadat ik klachten kreeg. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Mensen, wees voorzichtig en houd je aan de voorschriften. Ik ben er inmiddels al goed brak van geworden. Het hakt er meer in dan een gewoon griepje.

    • + 2
    • 11 nov 2020 - 20:40
    • Hoop dat het snel weer goed met je gaat, sterkte. En inderdaad. Ondanks alle voorzichtigheid kan het zomaar gebeuren. Pas op...

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 20:47
    • Beterschap Snork.
      Ik hoop voor je dat het meevalt en weer snel de oude bent.

      Ik ken zelf ook meer dan genoeg mensen die het ondanks voorzorgsmaatregelen hebben opgelopen.
      Bij de meesten is het beperkt gebleven tot "griepverschijnselen" maar ik ken er ook die opgenomen zijn en op dit moment vechten.
      Oh... en in alle gevallen jonge gezonde mensen.

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 20:49
    • Beterschap Snork, ook namens Lance.

      • + 1
      • 11 nov 2020 - 20:53
    • NicoS

      Posts: 12.398

      Een gewoon griepje stelt ook niet zoveel voor, maar een flinke griep kan je ook behoorlijk brak van worden, dus onderschat de griep ook niet.
      Beterschap.....

      • + 2
      • 11 nov 2020 - 20:56
    • Veel beterschap Snork!

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 20:59
    • Sterkte,

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 21:13
    • Snork

      Posts: 10.608

      Bedankt jongens!

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 22:35
    • Numnum

      Posts: 2.483

      Kop op!
      Volgens de alu hoedjes is er niets aan de hand. Lol.

      • + 1
      • 11 nov 2020 - 22:56
    • Beterschap!!

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 23:01
    • Beterschap Snork

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 23:56
    • John6

      Posts: 5.168

      Beterschap Snork.
      Ik hoop dat je weer snel de oude zal zijn.

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 00:35
    • Beterschap en keep your snork up ;)

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 06:45
    • beterschap Snork!

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 07:59
    • Stitch

      Posts: 5.244

      Hoop dat je snel weer beter bent @Snork

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 09:10
    • Veel beterschap Snork en sterkte! Hou ons op de hoogte.

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 09:14
    • RamblinMan

      Posts: 62

      Van harte beterschap gewenst 👍

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 09:15
    • hoop dat het snel beter gaat @Snork,
      kwestie van geluk of pech hebben......

      laatst bij bloedonderzoek vonden ze antistoffen waaruit blijkt dat ik het virus gehad heb, helemaal niets van meegekregen, begin van dit jaar een beetje verkouden/hoesten maar dat kan ook zijn omdat ik zo nu en dan een sigaret rook, je weet het niet

      • + 1
      • 12 nov 2020 - 10:07
    • Sterkte

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 11:18
    • Robjen

      Posts: 84

      Beterschap Snork, heb je Hulkie al gebeld om hier tijdelijk voor je in te vallen?

      • + 1
      • 12 nov 2020 - 12:54
    • Heel veel beterschap gewenst @Snork !!

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 13:00
    • Beterschap Snork!

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 13:21
  • JV fan

    Posts: 2.068

    Hulkenberg mar bellen XD

    • + 1