user icon
user icon

Sebastian Vettel zal Ferrari-teamleden gaan missen

  • Gepubliceerd op 07 nov 2020 09:29
  • comments 9
  • Door: Brick van Boxtel

Ferrari-coureur Sebastian Vettel kijkt uit naar zijn overstap naar Aston Martin volgend jaar. De relatie met Ferrari is ten einde en de Duitser heeft zin in een nieuwe uitdaging. Vettel heeft door de verschillende omstandigheden bij Ferrari het erg moeilijk en aan teamgenoot Charles Leclerc heeft de Duitser zijn handen vol. 

De viervoudig wereldkampioen hoopt op een nieuw begin bij de middenklasser in de Formule 1. Hij heeft het voordeel dat er weinig zal veranderen aan de 2020-bolide, omdat door corona geen grote aanpassingen in het reglement zijn doorgevoerd. "Ik denk dat het volgende seizoen vergelijkbaar zou moeten zijn in termen van auto's als dit jaar, maar ik denk dat het een grote uitdaging zal worden om er weer bovenop te komen", zei Vettel tegenover F1.com

"Ik ga mezelf verdiepen in het project en proberen ervoor te zorgen dat ik alle dingen heb begrepen die moeten worden begrepen voordat het testen en het racen begint. Ik denk niet dat er iets specifieks is om eerlijk te zijn, of een bepaald persoon. Ik denk dat ik het hele team en de manier van werken moet leren kennen."

Mensen missen

De coureur met nummer vijf op zijn bolide moet nog vier races rijden voor de Scuderia. Het zal een moeilijk moment worden om afscheid te nemen, zo bevestigt Vettel. "Nou, ik denk dat het uiteindelijk net een relatie is. Dus ik denk dat ik de mensen zal missen, het idee van het team en Ferrari zelf. Ik ben duidelijk een fan geweest sinds ik een klein kind was, geïnspireerd door Michael Schumacher."

"Ik denk dat het vooral de medewerkers zijn die ik het meest ga missen. Gelukkig kan ik sommigen volgend jaar gewoon nog zien, al is dat op een hele andere manier natuurlijk."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • f(1)orum

    Posts: 764

    De teamleden wel....

    • + 0
    • 7 nov 2020 - 10:10
    • Missen als kiespijn.

      • + 0
      • 7 nov 2020 - 10:43
    • Snork

      Posts: 9.524

      Ik denk dat Vettel oprecht een prima kerel is om mee te werken.

      • + 0
      • 7 nov 2020 - 14:49
    • f(1)orum

      Posts: 764

      @Snork: Dat denk ik ook; daarom mijn quote mbt teamleden; ik geloof echter niet dat Seb management van ferrari zal gaan missen

      • + 0
      • 8 nov 2020 - 10:04
  • Vettels mooiste Ferrari jaar vond ik toch de eerste; 2015. Dat jaar deed hij het eigenlijk ontzettend goed en het enthousiasme bij zowel Vettel als de teamleiding spatte er vanaf.

    Wat dat betreft zie ik wel een gelijkenis met Alonso's eerste Ferrari jaar, terwijl aan het einde van hun dienstverband bij Ferrari alle motivatie weg is. Is het dan toch de druk die Ferrari met zich meebrengt? Of is het de sfeer daar binnen zelf?

    In ieder geval vond ik 2015 echt leuk.

    Vettel zal het wel goed gaan doen bij AM. Stroll als teamgenoot is voor hem een makkie en een frisse start bij een nieuw team zal hem goed doen, net zoals dat 2014 matig was maar 2015 hem echt deed opleven!

    Het is Vettel in ieder geval gegund. Als persoon 1 van de leukste coureurs op de grid vind ik zelf. Gelukkig nog niet met pensioen, hij verdient in ieder geval een mooi slotstuk in zijn F1 loopbaan.

    • + 1
    • 7 nov 2020 - 10:50
    • NicoS

      Posts: 12.061

      Krijg de indruk dat Ferrari een beetje het omgekeerde is van RBR, soms goed aan een seizoen beginnen, maar gedurende het seizoen steeds meer terrein verliezen aan de concurrent.
      2010 en 2012 waren jaren waar Alonso op koers lag om WK te worden, maar uiteindelijk konden ze het niet vasthouden. 2017 en 18 was idem, goed beginnen, maar de ontwikkel strijd verliezen, en uiteindelijk toch weer kansloos voor de titel. Dat heeft natuurlijk ook z’n weerslag op de coureurs, en verlies je het vertrouwen in het team.

      • + 1
      • 7 nov 2020 - 11:13
    • 2010 is niet helemaal waar. Alonso win weliswaar Bahrein (doordat Vettel pech had) maar de races erna was het niet veel soeps (mede ook door fouten van Alonso).
      Juist in de tweede seizoenshelft pakten Alonso & Ferrari meer punten.

      Begin 2012 was Ferrari btw ook nergens maar was Alonso zo belachelijk goed (in tegenstelling tot 2010) dat hij zich volop mengde in de titelstrijd.

      Het was eerder 2013 waar Ferrari goed begon, maar daarna volledig wegzakte.

      • + 1
      • 7 nov 2020 - 13:14
    • In 2013 verloren ze onnodig punten in het begin van het seizoen door domme acties terwijl de auto goed was. Ik vond t een slecht seizoen, en eigenlijk zijn enige slechte.

      • + 0
      • 7 nov 2020 - 17:59
  • "Ik denk dat het vooral de medewerkers zijn die ik het meest ga missen. Gelukkig kan ik sommigen volgend jaar gewoon nog zien, al is dat op een hele andere manier natuurlijk."

    Vettel heeft nog altijd een zeer goede relatie met der Helmut & RBR, en ook al smaakt de Italiaanse espresso vet goed, dan nog drinkt hij liever dat slootwater uit het RBR motorhome volgend seizoen als hij ff niks te doen heeft. Seb is echt helemaal klaar met de rooie brigade, en dat gevoel zal andersom niet veul anders zijn.

    • + 0
    • 7 nov 2020 - 19:03

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 119
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar