user icon
user icon

Video: George Russell legt vreemde crash uit

  • Gepubliceerd op 03 nov 2020 09:29
  • comments 8
  • Door: Brick van Boxtel

George Russell is de laatste tijd erg goed bezig. De coureur van Williams versloeg zijn teamgenoot in alle kwalificaties en toont vaak het beste van zichzelf in de race. De coureur heeft eigenlijk een slechte auto, maar de jonge Brit haalt alles uit de auto.

Hij scoort vaak net buiten de punten of net in de punten en maakt zelden fouten. Helaas ging het op het Autodromo Enzo e Dino Ferrari mis. De coureur van Williams verloor de controle over zijn auto en crashte in de muur. Het moment was vreemd, want de voormalig Formule 2-wereldkampioen reed achter de Safety Car. Hij verontschuldigde zich op Instagram, Lewis Hamilton en Romain Grosjean gaven de coureur een steuntje in de rug.

De jonge coureur legde het moment uit na de race in Italië.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Numnum

    Posts: 2.135

    Oops

    • + 0
    • 3 nov 2020 - 09:26
  • John6

    Posts: 4.637

    Was ook een stomme actie, maar dan weet je dat je ook nog eens al die journalisten te woord moet staan. Die was blij dat hij weg kon neem ik aan.

    • + 0
    • 3 nov 2020 - 09:30
  • Ik vind het sneu voor Russel. Dit was dé mogelijkheid om een puntje,, misschien zelfs wel twee,, binnen te slepen voor zowel hemzelf als voor Williams. Er blijven steeds minder races over, om dit voor elkaar te krijgen.

    • + 0
    • 3 nov 2020 - 10:13
  • "Hij scoort vaak net buiten de punten of net in de punten..."
    Uh? Wat? Net in de punten? Hoeveel punten heeft Russel al gescoord?
    Volg je eigenlijk wel deze sport?

    • + 0
    • 3 nov 2020 - 10:44
  • Tegenstuur

    Posts: 79

    Dit illustreert nog maar eens hoe moeilijk F1 wagens te besturen zijn. Alles ziet er zo eenvoudig uit, maar in feite doet Russel niets verkeerd. Even de gas erop, koude banden en hop. Dit moet ongelofelijk complex zijn om de puzzel te doen kloppen.

    • + 0
    • 3 nov 2020 - 11:10
    • Helemaal met je eens. Gelukkig zit hij wel bij een team waar de verwachting is dat je bij de laatste vijf finished, dan heb je credits van de 'fans'.
      Hoe zou men reageren als je net zo lang in de F1 zit en bij gebrek aan beter bij een topteam terecht komt?

      • + 1
      • 3 nov 2020 - 12:11
  • Super stomme knullige fout, op precies het verkeerde moment. Niet meer doen George!

    Ik blijf extreem benieuwd hoe die jongen het kan doen in een goede auto. Nog nooit verloren in een kwalificatieduel en regelmatig Q2 halen is (zelfs als je een langzame teamgenoot hebt) gewoon heel knap.
    Maar op zondag moet je de kans wel pakken is de kans zich voordoet!

    Hang in there George! En volgende keer afmaken!

    • + 0
    • 3 nov 2020 - 12:17

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 35
  • Land GB
  • Geb. datum 15 feb 1998 (22)
  • Geb. plaats King's Lynn, GB
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
26 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
26 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar