user icon
user icon

Sergio Perez tekent voorlopig contract bij Haas

  • Gepubliceerd op 24 sep 2020 15:45
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Sergio Perez zou een stap dichter bij het veiligstellen van zijn F1-toekomst kunnen zijn met berichten vanuit Rusland dat hij een voorlopig contract heeft getekend met Haas. Ondanks dat hij een contract had voor volgend seizoen, kondigde Perez eerder deze maand aan dat hij aan het einde van het kampioenschap van dit jaar afscheid zal nemen van Racing Point.

Red Bull en Haas belden Perez

De Mexicaanse coureur werd naar verluidt afbetaald door het team. Teameigenaar Lawrence Stroll wilde liever Sebastian Vettel laten racen naast zijn zoon, Lance.

Bijna onmiddellijk na hij bekend maakte te vertrekken bij Racing Point belden verschillende teams om bij de 30-jarige Mexicaanse coureur te informeren naar zijn beschikbaarheid. Onder andere Red Bull Racing en Haas waren twee van die teams. Haas-teambaas Steiner zei het volgende over Perez: "Ik respecteer hem heel erg, je weet ook wat hij gepresteerd heeft. Ik bedoel, zoals ook met Sebastian Vettel het geval is, zou het jammer zijn als we hem zouden verliezen in de Formule 1."

"Hetzelfde geldt voor Nico Hulkenberg die hier niet is. Het zijn allemaal goede mensen. Ik weet niet wat we gaan doen. Ik weet wel dat we veel opties hebben voor 2021."

Steiner voegde eraan toe dat Haas '10 coureurs beschikbaar heeft' voor voor de stoeltjes van volgend jaar.

Perez tekent contract bij Haas

Volgens de geruchtenmolen lijkt het team echter een beslissing te hebben genomen over tenminste één coureur. Volgens Speedweek gaan de geruchten in Rusland op volle toeren: "In de paddock in Rusland gaan sterke geruchten dat Sergio Perez een voorlopig contract getekend heeft om bij Haas te racen vanaf 2021, maar het team heeft dit niet bevestigd."

Het bericht stelt dat het niet bekend is of hij Romain Grosjean of Kevin Magnussen zal vervangen, hoewel dat niet betekent dat de stoel van de andere coureur daarmee veilig is.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Kijk! Top nieuws! Weer eens een voorspelling die ik goed gedaan heb. Al was deze niet zo moeilijk...

    • + 0
    • 24 sep 2020 - 16:11
    • Ik voorspel trouwens ook dat beide huidige Haas coureurs mogen vertrekken. En terecht overigens...

      • + 8
      • 24 sep 2020 - 16:13
    • CBR600F

      Posts: 460

      Rogier ik hoop het. Beiden hebben hun kans wel gehad.

      • + 1
      • 24 sep 2020 - 16:41
    • mario

      Posts: 6.883

      @Rogier: Tot nu toe nog volgens de "geruchtenmolen", dus of jou voorspelling goed is valt nog te bezien ;)

      • + 0
      • 24 sep 2020 - 17:05
    • mario

      Posts: 6.883

      Verder heb ik liever Perez in de RBR, dan in de Haas en zeker ook beter dan wat RBR nu naar Max op de bank heeft zitten.....

      • + 1
      • 24 sep 2020 - 17:06
    • mario

      Posts: 6.883

      naar = naast

      • + 0
      • 24 sep 2020 - 17:06
    • @Mario: je hebt gelijk, het is nog niet officieel, maar ik denk dat het niet lang gaat duren

      • + 1
      • 24 sep 2020 - 19:20
    • Aadfanaat

      Posts: 503

      Het team van Haas heeft zelf behoorlijk wat fouten gemaakt, waardoor deze twee coureurs verschrikkelijke auto’s hadden. Een serieuze vraag: waarom heeft men Perez zo hoog zitten als coureur?

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 06:33
    • Waar brand is, is rook.

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 13:02
    • Grosjean weg zou een zegen zijn!

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 17:15
    • Edward M

      Posts: 960

      Haas is niks en het word niks begrijp niet dat zijn sponsoren hieraan meebetalen.

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 20:57
  • Manual

    Posts: 42

    ..en het tweede stoeltje voor Hulkenberg.(?)

    • + 0
    • 24 sep 2020 - 16:19
    • Zou Swartzman wel eens kunnen worden

      • + 1
      • 24 sep 2020 - 16:37
    • Ik denk dat Haas als 2e coureur een Ferrari-talent gaat tekenen in ruil voor korting op de ingekochte Ferrari handel. Of dat Swartzman gaat zijn weet ik nog niet. Met de sponsoren die Perez ongetwijfeld gaat meebrengen (vandaar ook nog een voor-contract, de details met de Mexicaanse sponsoren zullen nog verder uitgewerkt moeten worden) gaat Haas een flink budget impuls geven en met de kwaliteiten van Sergio hopelijk ook een prestatie impuls. Het zou me overigens niks verbazen dat het om een meer-jarige deal gaat. Bijvoorbeeld nog 2 jaar voor Perez bij Haas om daarna door te schuiven naar een Amerikaanse klasse waarin Haas actief is? Gevolgd door een management rol voor Sergio?

      • + 1
      • 24 sep 2020 - 16:45
  • Kevin

    Posts: 4.686

    Jammer. Had liever Hulkenberg zien tekenen met daarnaast Newgarden. Vind dat Haas nu echt eens een Amerikaanse coureur moet hebben. Zou leuk zijn!

    • + 1
    • 24 sep 2020 - 16:42
    • Volgens mij denkt Newgarden er anders over............die wil niet achteraan rijden.

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 12:20
  • Gemiste kans voor RedBull..Perez schat wel een tree of 5 hoger dan Albon.

    • + 2
    • 24 sep 2020 - 16:49
    • CBR600F

      Posts: 460

      Perez is vergane glorie. Het zegt veel dat Racing Point / Aston Martin meer ziet in Vettel dan in Perez. De vorm van Vettel in de Ferrari is niet fantastisch maar blijkbaar schat men dat dan alsnog beter in dan de vorm van hun huidige coureur.

      • + 0
      • 24 sep 2020 - 18:17
  • John6

    Posts: 4.481

    Dan weet Albon ook waar hij aan toe is als het seizoen voorbij is, plaats nemen bij Gasly.

    • + 1
    • 24 sep 2020 - 17:23
    • Trelas

      Posts: 657

      Deze snap ik niet, want 1 van de Haas coureurs gaat naar RBR? Ik betwijfel het ten zeerste... Als Albon naast Gasly gaat rijden, wie komt er dan bij bij RBR?

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 12:06
    • Grosjean naar RBR? Kunnen ze in ieder geval lekker eten, hij is een goeie kok.

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 12:18

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

    Race

    13:10 - 15:10

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    13:10 - 15:10

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    13:10 - 15:10

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    13:10 - 15:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 155
  • Podiums 1
  • Grand Prix 114
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar