user icon
user icon

Lance Stroll testte met GP2-auto van Prema op circuit van Imola

  • Gepubliceerd op 19 sep 2020 13:31
  • comments 33
  • Door: Rob Veenstra

Lance Stroll heeft goed gebruik gemaakt van de korte pauze op de Formule 1-kalender. De Canadees heeft ervoor gekozen om het circuit van Imola te verkennen in een oude GP2-auto. Imola staat voor het eerst sinds 2006 weer op de kalender en zal over enkele weken een F1-race organiseren.

Dit jaar wordt de eerste Grand Prix van Emilia-Romagna verreden, maar het is zeker niet de eerste Grand Prix op Imola. Het beroemde circuit in San Marino heeft een rijke geschiedenis in de Formule 1 en stond van 1980 tot en met 2016 op de Formule 1-kalender.

Stroll heeft deze week het Enzo e Dino Ferrari-circuit verkend in een oude GP2-auto, zo melden bronnen in Italië. Vanwege strikte beperkingen om te testen met F1-wagens mag de Racing Point-coureur op Imola geen Formule 1-auto besturen. Daarom reed Stroll in een oude Prema GP2-auto. Prema is eigendom van zijn vader Lawrence Stroll.

De Canadees is zeker niet de eerste coureur die het circuit van Imola verkent voordat hij gaat racen. Een paar weken geleden was Valtteri Bottas al te zien in een Mercedes AMG A45 op het Italiaanse circuit.

Van de huidige F1-coureurs is Kimi Raikkonen de enige die de race in 2006 heeft meegemaakt.

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Goed bezig Lance , een goede voorbereiding is het halve werk :)

    • + 0
    • 19 sep 2020 - 13:37
  • StevenQ

    Posts: 6.662

    Bezit zijn vader nog steeds een deel van Prema of heeft Lawrence Stroll die aandelen weer verkocht toen zijn zoon de F1 haalde?

    • + 0
    • 19 sep 2020 - 13:43
    • XaoRalas

      Posts: 360

      Ik heb nooit gelezen dat hij het verkocht heeft. Dus ik denk dat hij zijn aandeel nog steeds bezit en de info in het artikel klopt. Ik vraag me af waarom hij het aangehouden heeft. Zeker nu hij een F1-team heeft.

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 14:39
  • 'Het beroemde circuit in San Marino heeft een rijke geschiedenis in de Formule 1 en stond van 1980 tot en met 2016 op de Formule 1-kalender.'

    Dan zouden er wel meer dan alleen kimi hebben gereden :)

    • + 4
    • 19 sep 2020 - 13:53
    • Het was alleen tot 2006 :)

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 16:08
    • Was ooit een mooie baan.......helaas nu totaal verprutst.

      • + 0
      • 20 sep 2020 - 16:23
  • Heel verstandig!

    • + 0
    • 19 sep 2020 - 14:22
  • Goed gedaan door Lance.
    Ik begrijp niet dat niet méér coureurs die gelegenheid hebben aangegrepen.

    • + 0
    • 19 sep 2020 - 14:45
    • snailer

      Posts: 3.826

      Verstappen heeft er in het algemeen iets over gezegd. De nieuwe circuits zijn al verhuurd voor het grootste gedeelte. Stroll zal 1 van de laatste plekken hebben gevonden.

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 15:32
    • Stroll heeft niet één van de laatste plekken gevonden. Afgelopen week heeft de circuit directeur zich nog verbaasd dat er geen coureurs langs kwamen om te testen. Hij stelde zelfs wagens ter beschikking.
      Adam Cooper is vanuit Monza naar Imola gereden, sprak met de circuit directeur en plaatste oa het volgende op Twitter:

      ‘@ValtteriBottas recently sampled Imola in a Merc road car, but surprisingly no F1 drivers asked to visit between Monza and Mugello - the track would have been happy to let any of them do a few laps, even in a Lamborghini safety car

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 16:04
    • snailer

      Posts: 3.826

      Dit was in een interview waar hem werd gevraagd of hij nog op de nieuwe circuits ging oefenen. Toen kwam dat antwoord er uit. Wie weet vind hij Imola niet nieuw.

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 16:46
    • Ik denk dat je in de simulator meer leert dan in een oude GP2 wagen.

      • + 0
      • 20 sep 2020 - 19:42
  • " Lance heeft alvast de vervallen VT1 en VT2 afgewerkt op Imola "

    • + 0
    • 19 sep 2020 - 14:58
    • Alpha Tauri heeft er ook gereden tijdens een filmdag in juni dus zou ook klein voordeeltje kunnen geven. (Leclerc gaf ook na VT1 met P3 op Mugello aan voordeel van filmdag te hebben gehad)

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 16:29
  • walter33

    Posts: 657

    Verwend kind krijgt overal z n zin in

    • + 1
    • 19 sep 2020 - 15:40
    • Cry me a river

      • + 1
      • 19 sep 2020 - 17:03
    • Opmerking van niks natuurlijk. Stroll bereidt zich zo goed mogelijk voor en is dus serieus met zijn werk bezig. Als dat ook al niet goed is weet ik het niet meer.

      • + 4
      • 19 sep 2020 - 17:57
    • Cry me a river

      Call it rock and roll


      Mooi nummer van marillion

      • + 0
      • 20 sep 2020 - 00:01
  • Mugello

    Posts: 107

    San Marino: mooie baan, veel grindbakken, maar door de chicanes minder inhaalmogelijkheden. Typerend was de strijd tussen Shumi en Alonso in 2006.

    • + 0
    • 19 sep 2020 - 15:56
  • Kan ik hier Lance ook plussen?

    • + 4
    • 19 sep 2020 - 16:39
  • Gaat het misschien regenen? Ik heb wel zin in een goeie plance water tijdens een gp

    • + 1
    • 19 sep 2020 - 18:17
    • Lol ik ging stuk om deze 😅

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 19:15
    • Van de week is je naamgever en avatar 50 jaar geleden overleden Jimi.

      • + 2
      • 19 sep 2020 - 19:18
    • snailer

      Posts: 3.826

      Tsjah. Die dag May 8, 1982 zal ik niet licht vergeten. Maar dat het 38 jaar geleden is had ik weer niet verwacht. Als ik het goed heb het grootste rampjaar van Ferrari. Staat me bij dat zijn teamgenoot Pironi een paar races later gewond raakte terwijl die het kampioenschap dik leidde. Pironi zou zeker kampioen zijn geworden, ware het niet dat Pironi niet meer kon racen dat jaar.
      Wrang jaar voor Ferrari. Volgens mij waren de twee bepaald geen vrienden.

      Kan ook wel

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 21:02
    • snailer

      Posts: 3.826

      Weet niet wat ik met kan ook wel bedoelde. Vergeet dat maar.

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 21:03
    • snailer

      Posts: 3.826

      En.... Owwwww. Niks gezegd. Je doelt op Hendrix.

      • + 1
      • 19 sep 2020 - 21:06
    • @Jimi 👍😂

      • + 1
      • 19 sep 2020 - 22:58
  • Ik geef het nog een jaar of drie...
    En dan gaat Familie Stroll de F1 domineren. Een jaartje of 2. Daarna zijn ze failliet.

    • + 0
    • 19 sep 2020 - 19:21
    • met een geschat vermogen van 2,6 biljoen dollar denk ik niet dat hij snel failliet is en er komt op met regelmaat voldoende op de rekening bij :
      Stroll invested in bringing Pierre Cardin fashionwear and Ralph Lauren clothing to Canada. Along with Hong Kong investor Silas Chou, Stroll invested in clothing designer Tommy Hilfiger and Michael Kors,
      dus ze zitten aardig in de slappe was

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 22:43
    • WouterP

      Posts: 60

      Zoals (als ik het goed heb) Paul Stoddard (ex teambaas Minardi) ooit schitterend zei: If you want to become a millionaire in Formula One, you have to start as a billionaire..

      • + 0
      • 20 sep 2020 - 07:35
    • @de-electro-techneut, zo hard kan het gaan gisteren volgens jou nog 2,6 biljoen, vandaag nog maar 2,6 miljard ..... :-)

      • + 0
      • 20 sep 2020 - 09:26
    • er zijn nog 5 andere miljardairs die ermee inzitten

      • + 0
      • 20 sep 2020 - 15:02

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

    Race

    13:10 - 15:10

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    13:10 - 15:10

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    13:10 - 15:10

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    13:10 - 15:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.278
  • Podiums 48
  • Grand Prix 114
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar