user icon
user icon

Ross Brawn vindt Alex Albon goed genoeg voor Red Bull Racing

  • Gepubliceerd op 15 sep 2020 14:55
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Alexander Albon krijgt nog altijd veel kritiek. De Thaise Brit is niet goed genoeg voor het tweede stoeltje maar Helmut Marko en Christian Horner blijven hem steunen, al belde Horner wel met Nico Hulkenberg en Sergio Perez naar hun beschikbaarheid.

Helmut Marko zei vorige week bovendien dat hij hoopt dat Albon de critici de mond kan snoeren, iets dat hem afgelopen weekend lukte met zijn eerste podiumplaats in de F1. Voormalig F1-teambaas Ross Brawn is van mening dat Albon wel goed genoeg is voor de stoel naast Max Verstappen.

Wonderen voor zelfvertrouwen

Brawn schreef: "Alex Albon heeft dit seizoen behoorlijk wat op zich afgekregen en zal het moeilijk hebben gevonden om Pierre Gasly, de coureur die hij halverwege vorig jaar verving bij Red Bull, zijn eerste overwinning te zien vieren terwijl hijzelf niet scoorde. In Mugello reed hij fantastisch en hij moest er zeker voor werken. Sommige van zijn inhaalacties waren uitstekend, met name de inhaalactie op Daniel Ricciardo voor de derde plaats."

"Met Max Verstappen heeft Albon een geweldige teamgenoot en het zal altijd een uitdaging zijn voor hem, of voor iemand anders op die stoel. Ik denk dat hij zijn werk goed genoeg doet om zijn stoel te behouden. Dit podium zal wonderen verricht hebben voor zijn zelfvertrouwen."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 9.857

    Tijdens de laatste wedstrijd reed Albon wat beter ,maar hij is er nog lang niet , hij zit nog steeds ongeveer een halve seconde van Max tijdens de kwalificatie en dat moet beter

    • + 0
    • 15 sep 2020 - 15:07
    • Sorry, ik vond hem helemaal niet beter....business as usual. Het minimale gehaald in de quali en in de race meer ook niet.

      • + 2
      • 15 sep 2020 - 15:48
  • Eigenlijk heh, zouden wernemers van de FIA helemaal geen column moeten hebben. De FIA zou wat mij betreft als organisatie ten alle tijden neutraliteit moeten uitstralen.

    • + 3
    • 15 sep 2020 - 15:09
    • masf1

      Posts: 6.860

      Vond ik ook al vreemd,zelfde als een voetbalscheids vertelt dat hij Ajax fan is,en af en toe een wedstrijd van hun fluit.

      • + 0
      • 15 sep 2020 - 15:12
    • Brawn is van de FOM, todt is van de FIA

      • + 0
      • 15 sep 2020 - 15:15
    • Oja, das waar ook 😅

      Al vind ik dat voor werknemers van FOM hetzelfde geld

      • + 1
      • 15 sep 2020 - 15:18
    • De FOM is de houder van de commerciële rechten, de baas van de teams zogezegd.

      De scheidsrechter kan beter geen persoonlijke voorkeur tentoon spreiden, maar de eigenaar van het stadion mag roepen wat ie wil.

      • + 0
      • 15 sep 2020 - 16:34
  • masf1

    Posts: 6.860

    Ross Brawn vindt Alex Albon goed genoeg voor Red Bull Racing.....

    Voor kantine dienst.

    • + 4
    • 15 sep 2020 - 15:10
  • vPutten

    Posts: 845

    Het hele ongenuanceerde gezeur en gezever over de positie van Albon mag wat mij betreft wel eens ophouden, kom op zeg, ze weten daar bij Red Bull echt wel waar ze mee bezig zijn.
    Daar hebben ze de zichzelf benoemde kenners die hun sumire informatie van slechts TV of sensatiejournalistiek hebben met hun gedroeftoeter helemaal niet bij nodig.

    • + 3
    • 15 sep 2020 - 15:12
    • masf1

      Posts: 6.860

      Dus op jou zitten ze dus niet te wachten.

      • + 7
      • 15 sep 2020 - 15:16
    • NicoS

      Posts: 11.555

      Krijg de indruk dat van @van Putten niemand een mening mag hebben, en al helemaal niet mag verkondigen......
      Ongelofelijke zuurpruim.......

      • + 5
      • 15 sep 2020 - 17:31
    • Nou @NicoS,meen je dat nou echt?
      @vPutten is gewoon te hoog gegrepen voor onze simpele toetsenbord huftertjes.
      Eigenlijk zou je als je je aanmeldt moeten kunnen aangeven in wat voor groep je valt.
      Laagopgeleid, middelbaar,hoog of universitair en ook in universitair heb je buiten categorie en daar hoort @vPutten bij.
      Dus ik snap wel dat hij de meeste posts gewoon gewauwel en vreselijk dom vindt.
      Ik heb mij er al bij neergelegd en als er nou gewoon meer leden dat doen en @vPutten gewoon op een voetstuk zetten,dan is de rangorde op dit forum ook weer hersteld.
      @vPutten for president!

      • + 4
      • 15 sep 2020 - 19:58
    • vPutten

      Posts: 845

      "Krijg de indruk dat van @van Putten niemand een mening mag hebben, en al helemaal niet mag verkondigen......
      Ongelofelijke zuurpruim......."
      Iedereen mag hier een mening hebben en die verkondigen en niemand heeft mij ooit horen verkondigen dat dat niet mag.
      Het probleem is dat er hier een stel zichzelf benoemde kenners regelmatig hoog van de toren blaast maar zelf totaal niet tegen kritiek kunnen. Het gevolg is een hoop ongenuanceerd gejank, lezen wat ze willen lezen, de zaken verdraaien, uit hun context halen en op de man gaan spelen.Tja, wat kun je ook anders van dit soort simpele zielen verwachten, op mij maken ze in ieder geval geen andere indruk dan een zeer zielige. Je zou je dus kunnen afvragen wie er hier de zuurpruim is.

      • + 0
      • 15 sep 2020 - 21:09
    • NicoS

      Posts: 11.555

      @v Putten,
      Eerlijk gezegd interesseert het mij geen bal wat je van iemand of wat vindt.
      Jouw denigrerende gebrabbel sla ik meestal over...
      Ik heb medelijden met de mensen in jouw omgeving, tenminste, als je die nog hebt....
      Fijne avond verder...;)

      • + 1
      • 15 sep 2020 - 21:32
    • @vPutten en die dan leden benoemd die niet tegen kritiek kunnen.
      Echt wat een ongelofelijke bal is Putmans zeg !
      Als hij enige kritiek krijgt gooit het het gelijk op uit de context halen en niet begrijbend lezen.
      Putmans moet gewoon eens dimmen met zijn grote smerige put!
      Het is gewoon 1 grote woordendiaree die uit de beerput stroomt...

      • + 0
      • 15 sep 2020 - 22:14
    • Ik vind het heerlijk om ongenuanceerd te klagen over Red Bull! Ik zou niet weten wat ik zonder ze zou moeten beginnen... met afstand mijn favoriete villains.

      Voor klassiekere rivalen van Ferrari als McLaren, Renault en de oude Duitse tegenstrever Mercedes heb ik veel te veel ontzag! ;-)

      Dus wen maar aan mijn gemekker! ;-)

      • + 0
      • 15 sep 2020 - 22:28
    • vPutten

      Posts: 845

      Zoals ik dus al eerder schreef, op mij maken ze in ieder geval geen andere indruk dan een zeer zielige. Je zou je dus kunnen afvragen wie er hier de zuurpruim is.

      • + 0
      • 16 sep 2020 - 00:38
  • Daar gaan we weer: een individu die z'n mening zo belangrijk vindt dat 'ie tegen de journalist vergeet te zeggen : 'Hierover ga ik niks zeggen. Dit is niet mijn zaak'.
    Speciaal Brawn en Todt hebben hier een handje van.

    • + 0
    • 15 sep 2020 - 15:17
    • erger nog. Brawn heeft een geschreven column waarin hij ongevraagd zijn mening ventileert. Het flapt er niet eens uit in gesprek met een journalist. Nee hij heeft het bedacht, afgewogen en opgeschreven.

      • + 0
      • 15 sep 2020 - 15:21
  • Tja Brawn , je bent geen teambaas maar een ‘bobo’ Persoonlijk vind ik dus dat al die bobo,s zich daar niet mee moeten bemoeien...

    • + 1
    • 15 sep 2020 - 16:42
  • John6

    Posts: 4.278

    Dit was gewoon zo'n mazzel GP vandaar hij op het podium kwam. Maar laat het maar zien elke week , als hij elke week No 4 is dan zit hij echt wel volgend jaar nog bij Red Bull.

    • + 1
    • 15 sep 2020 - 18:10
    • Natuurlijk zullen ze dat bij RBR ook weten. ... maar wie is Brawn om dit te zeggen ?
      Antwoord : een bemoeial.
      Dit soort berichten van een persoon in verantwoordelijkheid zijn totaal ongepast.
      Die man moet eens nadenken over goede plannen....
      maar ja dan krijg je domme ideeén als 'reverse grid' en '10 teams is genoeg' etc.

      Echt waar die man is compleet nutteloos in zijn huidige functie.

      • + 0
      • 15 sep 2020 - 19:11

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.058
  • Podiums 37
  • Grand Prix 111
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar