user icon

Esteban Ocon kan wel lachen om zijn spin in Q3 waardoor velen hun tijd niet konden verbeteren

  • Gepubliceerd op 12 sep 2020 18:50
  • comments 33
  • Door: Arjan Hoefakker

Esteban Ocon baalt van zijn spin in Q3 tijdens de kwalificatie van de Toscaanse Grand Prix op Mugello. De Fransman is bepaalt niet de enige die daarvan baalt.

Ocon wist geen tijd te zetten in het derde deel van de kwalificatie, omdat hij van de baan vloog. Valterri Bottas moest daardoor van het gas, ook anderen konden hun snelle ronde niet noteren door de gele vlag die Ocon veroorzaakte. Alleen Charles Leclerc kon zijn tijd aanscherpen, Hamilton had zijn snelste tijd al genoteerd en ondervond geen hinder van Ocon's spin.

Lachen met Ocon

Toch kan Esteban Ocon er achteraf zelfs nog wel om lachen: "Het is een sessie waarin je de limiet opzoekt. Ik voelde mij goed in de auto en ik dacht dat ik nog wel tijd kon winnen. Ik dacht: 'Dit is het moment om het te doen', zegt de Fransman terwijl hij begint te lachen voor de camera van SkySports F1. "Uiteindelijk ging ik dus een beetje teveel over de limiet."

"Iedereen gaat ervoor op dit circuit"

Hij vervolgt met een jij-bak: "Ja, iedereen gaat ervoor op dit circuit, maar het bijt je in de staart  als je erover gaat", doelend op de limiet waar hij over ging. Spijtig, zegt Ocon. "Mijn excuses aan iedereen die achter mij reed en daar last van omdat ze hun ronde niet konden afmaken."

Ocon start de Grand Prix zondag vanaf de tiende startplek, teamgenoot Ricciardo kwam vóórdat Ocon spinde tot de achtste snelste tijd. 

Foto's Toscaanse Grand Prix

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Wat de fuk is een "jij-bak"?

    • + 3
    • 12 sep 2020 - 19:24
    • Blijkbaar bestaat dat;

      nl.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 19:29
    • Snork

      Posts: 13.987

      Dat is de interpretatie van de schrijver die vooral niet zijn best doet om objectief verslag te doen.

      • + 9
      • 12 sep 2020 - 20:00
    • En dat is niet de eerste keer. Om over de fouten in de verschillende artikelen nog maar te zwijgen...

      • + 4
      • 12 sep 2020 - 21:18
    • Kijk maar uit. Kritiek op artikelen trekken ze niet zo goed.
      Zal wel dezelfde journalist zijn die vond dat Vettel naar Ferrari sneerde.

      • + 7
      • 12 sep 2020 - 23:34
  • NicoS

    Posts: 13.669

    Bottas zal wel gedacht hebben.....French fuck.......;)

    • + 2
    • 12 sep 2020 - 19:28
    • Ocon zou eigenlijk het lachen moeten vergaan... elke keer wordt hij om zijn oren gereden door zijn teamgenoot. Zelfs Stroll is nu voorbij aan Perez en Ricciardo is, zoals we weten, net niet zo snel als bijvoorbeeld Max. Ook maakt hij regelmatig fouten. En Ocon zelf? Die ziet zichzelf als een toekomstig wereldkampioen en één van de beste coureurs op de grid.

      • + 3
      • 12 sep 2020 - 22:01
    • Ocon's carrière gaat uit als een nachtkaars. Over een jaar of twee komt hij ineens tot de ontdekking dat hij geen stoeltje meer heeft. Beetje hetzelfde als met di Resta destijds. Die dacht ook dat hij afkoerste op zijn eerste wereldtitel en stond vervolgens gewoon op straat.

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 23:08
    • Ik vind ocon een net niet rijder, maakt veel fouten en wijst vaak een ander aan.

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 23:20
    • Sieper

      Posts: 1.438

      Ik vind hem niet eens een net niet rijder. Behoorlijk niet.

      • + 2
      • 13 sep 2020 - 01:57
  • Ik was net aan het reageren op de comment over de geweldige kop van dit bericht.. maar helaas die is weg..

    • + 2
    • 12 sep 2020 - 20:07
    • Ja, incasseren blijkt weer eens moeilijker dan uitdelen...

      • + 3
      • 12 sep 2020 - 21:24
    • 😎😎

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 23:24
  • Eikeltje vind dat leuk.

    • + 2
    • 12 sep 2020 - 20:08
    • Als je alleen de kop leest, maar het verhaal eronder is echt anders 😉

      • + 3
      • 12 sep 2020 - 23:25
    • ik vind het knap on sportief,maar hij knalde ook max van debaan, vond hij ook normaal

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 10:27
  • Zag er ook vreemd uit, leek wel of de bak vanzelf in zn achter-uit klapte ..

    • + 0
    • 12 sep 2020 - 20:11
    • snailer

      Posts: 6.981

      Hij gaf toch echt vooruit gas. Alleen leek het door de beeldfrequentie misschien Dat de banden achteruit draaiden. Of.... maakte je een grap?

      Ocon vertelde dat het zijn fout was trouwens.

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 20:19
  • Nette reactie van Ocon. Je zoekt de limiet op en dan kun je fouten maken. Doen ze allemaal op zijn tijd. Zag een foto van de banden na de uitglijder. Een enorme vlakke plek verbrand. Asfalt is schuurpapier?

    • + 1
    • 12 sep 2020 - 20:19
    • Hij biedt z’n excuses aan, inderdaad. Geen leedvermaak zoals de stemmingmakerij in de titel doet vermoeden.

      • + 8
      • 12 sep 2020 - 20:25
    • azzey

      Posts: 301

      Asfalt is inderdaad heel ruw hier. Icm de warmte morgen ben ik benieuwd hoeveel teams daadwerkelijk een 1 stopper gaan halen.

      • + 1
      • 12 sep 2020 - 21:16
    • Schreef ik al Verstoppen maar helaas hebben zijn mijn opmerking weggehaald.

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 23:25
    • Mag je niks over zeggen joh!
      Foei!

      • + 1
      • 12 sep 2020 - 23:36
  • Bah Ocon is echt een misselijk mannetje

    • + 1
    • 12 sep 2020 - 20:47
    • Kan je uitleggen, nadat je hele artikel hebt gelezen?

      • + 3
      • 12 sep 2020 - 23:26
    • Audi

      Posts: 340

      Dus niet alleen de titel.. De titel klopt totaal niet namelijk.

      • + 2
      • 12 sep 2020 - 23:33
    • JM_K

      Posts: 991

      Inderdaad.. wat een .... reactie, zeker alleen de titel gelezen?
      Het is juist goed dat hij de limiet opzoekt, dat willen we toch?

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 10:23
  • Okay, dus op de schurkenlijst staan dus:
    - Hamilton
    - Ocon
    - Abiteboul
    - Mattia Binotto
    - Scuderia Ferrari
    - Renault

    Is er nog iets of iemand anders die het heeft gewaagd ons Maxje een strobreed in de weg te leggen op weg naar zijn geboorterecht de wereldtitel en daarmee ons Volk te overladen met de glorie die wij zo verdienen?

    • + 9
    • 12 sep 2020 - 20:49
    • Joeppp

      Posts: 5.170

      Sainz in zijn jonge jaren bij STR! En natuurlijk Sainz Senior. Rusell heeft ook wel eens iets onaardigs gezegd en natuurlijk Eddy Jordan.

      • + 2
      • 12 sep 2020 - 20:53
    • Oh, er zijn heus wat meer schurken geweest die Max' geboorterecht negeerden:

      –Jacques Villeneuve
      –Niki Lauda
      –Kimi Raikkonen
      –Sebastian Vettel
      –Felipe Massa
      –Daniel Ricciardo
      –Nico Rosberg

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 22:25
    • Vroeger hadden we nationale sainz dag hier.

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 23:21
    • Jullie zijn die steward vergeten, en mika Salo.. De ouders van Esteban niet te vergeten, en voormalig Force India F1 team.

      • + 1
      • 13 sep 2020 - 07:55
  • Esteban steekt de hand in eigen boezem en biedt keurig zijn excuses aan aan de overige deelnemers:

    https://youtu.be/SN8qADuWXtU

    • + 3
    • 12 sep 2020 - 21:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 1.006
  • Podiums 24
  • Grand Prix 141
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar