user icon
user icon

Woedende Kimi Raikkonen: "Esteban Ocon is een idioot"

  • Gepubliceerd op 06 sep 2020 08:03
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Kimi Raikkonen was na de kwalificatie woedend op Esteban Ocon. Tijdens de kwalificatie voor de Italiaanse Grand Prix van ontstond er een gevaarlijke situatie doordat coureurs ophoopten op weg naar hun laatste snelle ronde en zodoende vlak achter elkaar kwamen te rijden.

Kimi Raikkonen had zich vlak achter Ocon weten te nestelen en kwam zodoende in de slipstream van de Fransman waardoor hij hem in wilde halen tijdens hun snelle ronde. Die was daar echter niet van gediend en blokkeerde de Fin die daardoor woedend was. Over de boordradio zei hij tegen zijn team Alfa Romeo: "Hij blokkeert me de hele tijd, deze idioot!"

Kwalificatie voelde als start van de race

Naderhand was Kimi rustiger: "We kunnen blij zijn met dit resultaat, ook al denk ik dat we minstens een plaats hoger hadden kunnen eindigen. Tijdens mijn eerste runs in Q1 voelde de balans van de auto erg goed, maar tijdens mijn laatste run met nieuwe banden had ik wat onderstuur. In elk geval is dit het resultaat en zullen vanaf hier gaan vechten. Hopelijk wordt het tijdens de race wat makkelijker om zo hoger te eindigen."

"We wisten dat Q1 rommelig zou worden en dat het belangrijk zou zijn om op het juiste moment op de juiste plek te zijn: het is niet de eerste keer dat het hier gebeurt en het zal zeker niet de laatste zijn. Het voelde meer als een race-start dan als kwalificatie, maar zo gaat het."

"Het zal interessant zijn om te zien wat de race voor ons in petto heeft. We hadden op vrijdag wat moeite met de lange runs, maar de auto heeft een stap vooruit gemaakt, dus hopelijk kunnen tijdens de race beter presteren. We zullen ons best doen en kijken waar we uitkomen", voegde Kimi toe, die zijn pole record in 2018, met Ferrari, vandaag teniet gedaan zag worden door Lewis Hamilton.

 

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Eens met Kimi, volslagen idioot die Fransoos.

    • + 2
    • 6 sep 2020 - 08:18
  • Hansnah

    Posts: 283

    That French Fuck!

    • + 2
    • 6 sep 2020 - 08:26
  • Wat moet ocon dan? Wat doet kimi op 0,1 sec achter ocon? Ga lekker je eigen ruimte zoeken ipv je voorganger inhalen tijdens een getimede ronde

    • + 4
    • 6 sep 2020 - 08:38
    • Snork

      Posts: 8.532

      Eens. Als Kimi Ocon had ingehaald, had Ocon daar weer last van gehad in de chicane. Pak gewoon de ruimte in plaats van een tow te willen pakken.

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 12:45
  • Max kan weten. Niets verandert met die vent

    • + 1
    • 6 sep 2020 - 08:49
  • zorba

    Posts: 1.283

    Wat mij meer verontrust is het respect onder de piloten ,bottas "een blinde " een minuut later "nog een blinde " raikonen "wat een idioot " dan de redbull zonder schroom perez inhalen bij het uitrijden van de pit box ,dan perez als wraak verstappen zijn lap verpesten net voor de parabolica inhalen voor zijn snelle ronde ,is dit de nieuwe tendens

    • + 1
    • 6 sep 2020 - 08:57
    • Illym3ns

      Posts: 122

      Vind het wel meevallen. Beetje commotie is niet erg. Het verontrust me in ieder geval niet. De leiding grijpt hopelijk in als het te ver gaat.

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 09:04
    • Dat is niet de nieuwe tendens, dat is iets van alle tijden. Sinds het verdwijnen van de knop waarmee teams kunnen bepalen wat uitgezonden wordt en wat niet, en de fixatie van de regie op prikkelende boordradio's lijkt dat alleen zo.

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 12:17
    • vroegah en das nog niet eens zo heel lang geleden sloegen ze mekaar gewoon op hun bakkus

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 14:23
  • Illym3ns

    Posts: 122

    Ik ben totaal geen fan van Ocon, maar ik zie niet in wat Ocon hier fout heeft gedaan? Kimi had moeten zorgen dat hij niet zo dicht er achter zat in mijn ogen. Dat was moeilijk, want voor parabolica was het een chaos.. maar dan nog.
    Je kan niet verwachten dat je even een gratis slipstream kan pakken en dan de ronde van de ander te verpesten. Ocon was bezig met een snelle ronde. Kortom, Kimi hoorde daar niet te zijn, maar 300 meter daar achter.

    • + 3
    • 6 sep 2020 - 09:02
    • ringo

      Posts: 3.237

      je hebt snelheid en ocon blokked en gaat zijn voorganger nie voorbij en dan weer naar rechts....
      is wel gevaarlijk op die manier

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 09:57
    • zorba

      Posts: 1.283

      Ocon was de eerste in de rij en was al met zijn tijd in q2 geplaatst dus de boel ophouden in de bochten was voldoende om zijn plaats te vrijwaren

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 13:16
  • Die vent hoort niet thuis in de f1, dat heeft hij al meermaals laten zien

    • + 0
    • 6 sep 2020 - 09:03
    • Als je dat denkt dan kan je je afvragen of je het F1 spelletje wel begrijpt.

      Raikkonen hoorde niet daar, onder de vleugel van Ocon.
      Ocon zou pas een idioot zijn/niet thuishoren in F1 als ie Raikkonen er langs zou laten en zo z’n eigen rondje laten verzieken door achter een langzamere Alfa terecht te komen.

      • + 6
      • 6 sep 2020 - 09:26
    • JM_K

      Posts: 828

      Eens Brabham.

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 12:23
  • French F*ck
    Idioot
    gluiperige rat
    Stokbrood etende engnek

    welke hebben we nog meer?
    Je suis Plooij.

    • + 0
    • 6 sep 2020 - 10:00
    • au revoir en zak in mekaar...maar volgens mij is die van dat heldere licht meneer Mol die altijd alle rijders door elkaar haalt tijdens de race.

      • + 1
      • 6 sep 2020 - 10:27
  • Ocon heeft hele rare trekjes helaas inderdaad!

    • + 0
    • 6 sep 2020 - 12:03
    • Nee, wat deed raikkonen daar? Waarom zat ie er zo dicht achter? Alsof je dan nog eens je rondetijd gaat verbeteren. Die had meer afstand bij parabolica moeten nemen.

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 12:18
  • Bwoah het is de kwalificatie hé, Kimi zou het niet veel anders hebben gedaan om zijn ronde niet te laten verpesten.

    • + 0
    • 6 sep 2020 - 12:23

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Finland
  • Geb. datum 17 okt 1979 (40)
  • Geb. plaats Espoo, Finland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar