user icon

Max Verstappen ontevreden na crash en vijfde tijd in Monza: "Geen goede dag"

  • Gepubliceerd op 04 sep 2020 17:08
  • comments 33
  • Door: Arjan Hoefakker

Max Verstappen reed in de tweede vrije training voor de Grote Prijs van Italië de vijfde tijd. Tijdens de eerste training was Verstappen gecrasht waardoor hij de nieuwe aerodynamische update die het team mee bracht naar Italië vernielde. 

 „Het was geen goede dag”, zegt Verstappen. „We worstelen met de balans in de auto en de grip in zijn algemeenheid. We hebben dus nog wel wat werk te doen. Hopelijk kunnen we dat oplossen.”

De coureur van Red Bull gaf op Monza meer dan een seconde toe op regerend wereldkampioen Lewis Hamilton, die in zijn Mercedes de snelste was.

"Je probeert net als iedereen de limiet op te zoeken op dit circuit en soms gaat dat fout. Maar dan kun je maar beter de bocht heel wijd nemen; in de training maakt dat toch niet uit", zei hij over het heel erg wijd uit de Parabolica komen tijdens de vrijdagmiddag.

"Belangrijker is dat we balans vinden, want dan kun je ook beter de bandenslijtage tegengaan. Ik hoop dat we het kunnen oplossen voor de kwalificatie op zaterdag."

 

Verstappen zorgde in de eerste vrije training voor opwinding met een spin. Hij schoot door het grind en kwam in de bandenmuur tot stilstand. Daarbij brak onder meer de voorvleugel van zijn auto af. Na vlot werd van zijn team kon de Limburger terug de baan op. 

"Het team repareerde de auto heel snel en in de tweede training merkte ik verder niets daarvan, dus daarover zijn geen zorgen."

De Grote Prijs van Italië is de achtste race van dit ingekorte Formule 1-seizoen. Na zeven races is Hamilton de fiere leider met 47 punten voorsprong op nummer twee Verstappen.

Foto's Italië 2020

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Meestal als ik er totaal geen vertrouwen in heb toveren ze wat uit de hoge hoed in de race. Glas moet halfvol zitten;)

    • + 4
    • 4 sep 2020 - 17:23
    • manuel

      Posts: 2.959

      Ik heb er ook vertrouwen in nu Honda weer`s voor een lekker conservatieve motorafstelling heeft gekozen. Meedoen is belangrijker dan.......

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 21:53
  • Snork

    Posts: 10.329

    Ik voel het aan m'n water, het gaat heeeeeel spannend worden dit weekend.

    • + 0
    • 4 sep 2020 - 17:23
    • Bloedstollend wordt het.....

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 17:38
    • WC MAX

      Posts: 2.532

      Valt wel mee, subtop is vrij duidelijk hoe de kaarten geschud zijn. Kun je zo invullen. Alleen de strijd voorin is iets onvoorspelbaarder. Het zal wel weer gaan tussen Renault, RB of Mercedes wie er met de overwinning vandoor gaat. Laat zich iets moeilijker voorspellen.

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 17:58
  • Pfff.....gelukkig zijn Seb en Max ok.

    • + 6
    • 4 sep 2020 - 17:26
    • Echt he? Harde crash? hij tikt heel even die vangrail aan en uiteraard is dan je vleugeltje wel kaduuk, Zijn ze voor gemaakt. Vettel draait een rondje en er kwamen nog net geen ziekenwagens de baan op als ik het zo lees.

      Beetje overdreven allemaal.

      • + 5
      • 4 sep 2020 - 17:33
    • Gelukkig zijn de wagens nu erg veilig,want in de jaren '70 hadden Seb en Max dit nooit overleefd......

      • + 4
      • 4 sep 2020 - 17:38
    • Snork

      Posts: 10.329

      Ja mr. Monza, het was een "harde crash". Nou nou.

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 17:44
    • Joeppp

      Posts: 4.077

      De Halo heeft zich nu wel bewezen.

      • + 4
      • 4 sep 2020 - 17:51
    • Brrr...de gedachte alleen al, moest zelfs even bijkomen van schrik.

      • + 2
      • 4 sep 2020 - 18:31
    • Even uit het hoofd: Raikkonen's crash in Monza in 2007? Dat was een flinke klap in Kimi's eerste thuisrace voor Ferrari. Volgens mij nog best goed gekwalificeerd, maar moest het toen in de race afleggen tegen de Macs.

      • + 1
      • 4 sep 2020 - 19:39
    • Stri

      Posts: 2.356

      Weet je dat zeker Monza? Ik zou ze toch even langs het ziekenhuis sturen voor controle. Onbegrijpelijk dat het team niet meteen over de radio vraagt of alles ok is met ze en of ze geen botbreuken of gevoelloze ledematen vermoeden.

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 21:05
  • Mercedes heeft de partymodus omgezet in een festivalmodus. Een stand waar je gewoon continue lekker kan doorfeesten.

    Ik denk dat de heren van RB nu al spijt hebben met het doordrukken van het verbod.

    • + 4
    • 4 sep 2020 - 17:43
    • Snork

      Posts: 10.329

      Kunnen die twee Mercedessen in polonaise naar de finish koersen. Lekker spannend. Ik zie echt uit naar de zondag....lekker pitten voor de TV.

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 17:45
    • Lauda4ever

      Posts: 66

      Of juist niet, omdat het dan duidelijk is geworden dat ze hun geld beter in wat anders kunnen stoppen dat nog wel aantrekkelijk is om naar te kijken.

      • + 1
      • 4 sep 2020 - 17:47
    • Totdat ze elkaar er ineens afkegelen. Dan gaat de partymodus aan bij elke fan die geen successupporter is :p

      • + 2
      • 4 sep 2020 - 17:48
    • @Roy: Dus elke Mercedes, Hamilton of Bottas supporter is een successupporter? Wat is dat nu voor een kromme redenering?

      • + 7
      • 4 sep 2020 - 17:57
    • Tussen Lewis en Max zit weer eens een seconde.
      Tussen Max en Leclerc in die verschrikkelijk slecht Ferrari zit dik 2 tiende.

      Maar Marko ziet de titel nog wel binnen bereik........

      • + 2
      • 4 sep 2020 - 18:00
    • elke Mercedes supporter denk ik wel. Of je moet ouder dan 70 zijn. En ja het grootste gedeelte van de Hamilton supporters zijn dat ook. Bottas? Heeft die eigenlijk wel supporters buiten Finland?

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 18:00
    • Ron Kanon

      Posts: 304

      Het geeft dan wel goed aan waar elke fabrikant staat TOV Mercedes. Aan de hand daarvan gaat bijvoorbeeld Honda oordelen of het nog zin heeft om te blijven.

      • + 2
      • 4 sep 2020 - 18:01
    • Cher, Trainingen, Wacht morgen maar even af ;) Of nog liever : zondag.

      • + 1
      • 4 sep 2020 - 18:01
    • Nu zijn idd. alle feesthoedjes,rolfluitjes en slingers van zolder gehaald en wordt het 1 groot feest tot in lengte van dagen.....

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 18:56
  • Bull werk aan de winkelman!

    • + 1
    • 4 sep 2020 - 18:02
    • Winkelman was ook niet wakker toen hij zei dat hij het vreemd vond dat Max geen longrun op wit deed (was vergeten dat Max dit setje vernietigd had bij zijn schuiver)

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 18:26
    • Ook toen Bottas achter een Williams zat was Winkelman ook niet wakker.
      Eerst zit hij te vertellen dat Nissany met een groen achterlicht rijdt zodat coureurs kunnen zien dat hij een invaller is en als Bottas dan achter een Williams zit zonder groen achterlicht dan weet Rickie ineens niet meer wie er nou in de Williams zit.
      Beetje Mol trekjes krijgt hij.....

      • + 1
      • 4 sep 2020 - 19:37
  • WC MAX

    Posts: 2.532

    Gasly sneller dan Max? Paniek!!! Helmut laat Max dit weekend nog vervangen door Galsy, kan niet anders.

    • + 1
    • 4 sep 2020 - 18:02
    • Ja, je ziet het gewoon aankomen hé.......

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 20:44
  • Te weinig downforce gebruikt om hogere snelheden mogelijk te maken en daardoor een ietwat instabiele achterkant?

    • + 0
    • 4 sep 2020 - 18:19
    • Een wiebelkontje bedoel je? Hebben de Ferrari's ook en dat is niet goed.

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 20:44
  • Sowieso het slechtste circuit voor RB ,dus nog even doorbijten... podium hier zou geweldige prestatie zijn

    • + 2
    • 4 sep 2020 - 18:25
    • Dat is niet best dan. Podium zou gewoon moeten als je nog serieus mee wilt doen.

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 20:43
  • Verstappen zorgde in de eerste vrije training voor opwinding met een spin. Hij schoot door het grind en kwam in de bandenmuur tot stilstand. Daarbij brak onder meer de voorvleugel van zijn auto af. Na vlot werd van zijn team kon de Limburger terug de baan op.

    Vind het ook wel om te huilen die vertalingen :(

    • + 0
    • 5 sep 2020 - 00:12

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar