user icon

Perez had "moeilijke tijd" en ontkent verhalen over bezoek aan sponsoren

  • Gepubliceerd op 13 aug 2020 16:49
  • comments 16
  • Door: Arjan Hoefakker

Sergio Perez is weer terug in de Formule 1 Paddock en maakt zijn comeback na een afwezigheid sinds de Grand Prix van Hongarije vanwege positief getest te zijn op Corona. 

"Het was een moeilijke tijd voor mij en mijn familie de laatste weken. Ik had gelukkig weinig symptomen. Dit virus doodt mensen, het is een erg gevaarlijke ziekte dus ik was blij dat ik er weinig last van had", vertelt hij in gesprek met Will Buxton voor F1.com. Perez vertelt dat hij een beetje moe en hoofdpijn had en dat hij in quarantaine was waardoor hij zijn familie niet kon zien. 

Perez boos over "onprofessionele" berichtgeving en geruchten

In media deden verhalen de rondde dat Perez een bezoek aan zijn moeder in Mexico zou hebben aangegrepen om sponsoren te bezoeken. 

"Ik vond het heel onprofessioneel allemaal, het komt ook niet in de buurt van de waarheid. Ik ben naar Mexico gegaan voor twee dagen om mijn moeder te bezoeken. Ik heb daarbij alle denkbare voorzorgsmaatregelen genomen en heb mij aan richtlijnen gehouden. Ik deed voorzichtig."

Buxton vindt het nodig te vragen of het dan wellicht wel eens kwetsend voor Segio zou kunnen zijn geweest, om zulke 'foute' berichten te moeten lezen in de media. Daarop zegt Perez: 

"Toen ik in quarantaine was las ik alles en zag ik de gekste verhalen. Ik zag dat ik het bezoek aan mijn moeder zou hebben verzonnen, maar ook dat ik gewoon met veel mensen selfies zou hebben genomen. Ik zag zoveel ..(weggebliept) Dat is zo respectloos, want sommige mensen hier in de Formule 1 schijnen te denken dat we onschendbaar zijn, maar dat is niet het geval. Ik heb niets anders gedaan dan alle andere mensen in de paddock, ik heb mij aan alle maatregelen gehouden, toch kreeg ik het. Ik heb een vriend in een ander team en hij belde mij dat ook hij het heeft. Het kan iedereen overkomen. Als er morgen iemand anders geïnfecteerd is zullen de mensen ook weer over die persoon allerlei verhalen verzinnen", zegt hij duidelijk verongelijkt.

Perez keert dit weekend dus weer terug achter het racestuur van de Racing Point. Perez zegt dat het hem niet gemakkelijk viel om toe te zien hoe Nico Hülkenberg zijn auto de sporen gaf. Hulkenberg wist overigens indrukwekkende prestaties neer te zetten met de auto van Perez. 

 

ES Circuit de Catalunya - 16 augustus 2020

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Maar gaat ie ook racen?

    • + 0
    • 13 aug 2020 - 17:00
  • Polleken

    Posts: 933

    Off Topic , heb op GP fans gelezen dat ze de party modus al in België willen verbieden.

    • + 1
    • 13 aug 2020 - 17:02
    • Klopt! Aanstaande zaterdag voor de allerlaatste keer party mode. Lewis kan dus nog één keer op geheel kunstmatige wijze zijn pole-record opkrikken. Vanaf België zal hij er echt voor moeten werken.

      • + 0
      • 13 aug 2020 - 18:48
  • Een moeilijke tijd? Een moeilijke tijd? Verwend rotjoch, als je niets meer dan dit meegemaakt hebt, het zelf gezocht hebt ook! Nee, ik ben niet mals .. ik weet het... Voor mijn part mocht hij samen met Leclerc (en die heb ik wel hoog zitten) meteen geschorst worden voor de rest van het seizoen. Je houdt je aan de regels of je vertrekt maar!!!

    • + 2
    • 13 aug 2020 - 17:13
    • walter33

      Posts: 703

      Vakantie is een rot tijd,ook voor Chico

      • + 0
      • 13 aug 2020 - 17:41
  • Ja moet je je eens voorstellen dat er altijd een privéjet klaarstaat om je overal last minute naar toe te brengen inclusief je eigen familie en vrienden. Als je dan even 2 weekjes nergens naar toe kan kom je gewoon genadeloos in de normale-mensen-wereld terecht.

    • + 5
    • 13 aug 2020 - 17:29
  • walter33

    Posts: 703

    Moeilijke tijd gehad?Naar Mexico en Italie op vakantie,had ik maar zo n tijd!:)

    • + 4
    • 13 aug 2020 - 17:41
    • Ja en leuk vriendjes over de vloer en gezellig selfies met hun maken en dan verbaast zijn dat mensen het hem kwalijk nemen hoe hij corona heeft opgelopen.
      Checo checo...

      • + 1
      • 13 aug 2020 - 18:35
  • Manon

    Posts: 297

    Nee Perez je bent op vakantie geweest naar Italië en allerlei drukke plekken bezocht. Dat jij en je vrouw gelijk naar je positieve test de foto's hebben verwijderd van Instagram over die vakantie zegt namelijk genoeg. Pinokkio. Ik had je namelijk per direct ontslagen.

    • + 2
    • 13 aug 2020 - 17:46
    • Ontslagen niet, hij is een goed coureur MET veel sponsorgeld.
      Pinokkio gedrag ben ik het echter zeker eens ?

      • + 0
      • 13 aug 2020 - 18:36
  • Ik neem aan dat de FIA ook weet dat Perez gelogen heeft. Die foto's uit Italië spreken boekdelen. Wanneer gaat de FIA hem sancties opleggen?

    • + 1
    • 13 aug 2020 - 18:47
    • Mette

      Posts: 533

      Welke fotos. Kijken zovelen hier de insta van de vriendin van Perez?

      • + 0
      • 13 aug 2020 - 20:47
    • Er waren foto's ja, dat ie gewoon lekker in Italië was. Die zijn inmiddels stilletjes verwijderd. Perez moet gewoon niet zo zeuren. Hij zat gewoon fout.

      • + 0
      • 14 aug 2020 - 10:37
  • Numnum

    Posts: 2.483

    En wat kwam er uit het contactonderzoek dan?
    Hoe ben jij in je bubble tegen Corona aangelopen?

    • + 0
    • 13 aug 2020 - 21:48
    • Hij is buiten de bubble geweest. Lekker feesten in Italië. Die gast liegt alsof het gedrukt staat. Hij verdient het om zijn zitje kwijt te raken.

      • + 1
      • 14 aug 2020 - 09:35
  • "Ik vond het heel onprofessioneel allemaal, het komt ook niet in de buurt van de waarheid. Ik ben naar Mexico gegaan voor twee dagen om mijn moeder te bezoeken. Ik heb daarbij alle denkbare voorzorgsmaatregelen genomen en heb mij aan richtlijnen gehouden. Ik deed voorzichtig."

    Heel onprofessioneel om naar Italië te gaan en lekker geheimzinnig te doen.

    • + 0
    • 14 aug 2020 - 10:40

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 540
  • Podiums 6
  • Grand Prix 120
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar