user icon
user icon

Braziliaan Sette Camara corona reservecoureur van Red Bull

  • Gepubliceerd op 07 aug 2020 11:54
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Nico Hulkenberg blijkt de 'corona' reservecoureur van Racing Point, nu Sergio Perez aan de kant staat met het coronavirus. Andere teams zijn nu ook serieus aan het rondkijken. Zo bracht McLaren naar buiten dat Paul di Resta hun reserve is mocht één van de coureurs besmet raken met het coronavirus.

Red Bull heeft ook haar 'corona' reserve bekend gemaakt. De Braziliaan is Red Bull-junior en rijdt in de Formule 2, dus het is niet geheel onlogisch dat hij de reservecoureur is voor zowel Red Bull Racing als AlphaTauri.

De twee reservecoureurs van Red Bull, Sergio Sette Camara en Sebastien Buemi, zijn momenteel net als Vandoorne in Berlijn voor de Formule E races.

Marko is echter kalm en zegt tegen Speed Week: "We hebben prioriteit voor Sergio Sette Camara. Als we een vervangende coureur nodig hebben, moet hij de Formule E overslaan en meteen naar Engeland komen."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Leuk! Leuke coureur. Hoop alleen niet dat hij Max of Albon moet vervangen 😊

    • + 0
    • 7 aug 2020 - 12:18
    • Daarmee hoop je dus dat de jongens van AlphaTauri ziek worden...

      • + 0
      • 7 aug 2020 - 12:27
    • @Evert, nee dat zeg ik niet... ik denk dat de F1 er het best bij gebaad is dat er helemaal niemand ziek wordt, dus ook de Alpha Tauri boys niet. Ik zeg alleen dat ik hoop dat het sowieso niet Max en Albon zijn. Al kan ik het me zo voorstellen dat wanneer Max of Albon vervangen moet worden, Gasly dit gaat doen en Sette Camara in de Alpha Tauri mag stappen

      • + 4
      • 7 aug 2020 - 13:39
    • Begrijpend lezen is moeilijk Evert...

      Verder eens met Rogier. Leuke rijder en ik zou hem best in de F1 willen zien eigenlijk. Misschien ietwat wisselvallig in de F2 geweest, maar zeker wel één van de betere rijders daar geweest.

      • + 0
      • 7 aug 2020 - 14:41
    • Ik snapte je wel hoor.
      Kon er alleen geen knipoog bij zetten.

      • + 0
      • 7 aug 2020 - 20:46
    • hoogie35

      Posts: 640

      Leuke rijder? Een van de betere rijders? Sorry hoor, deze knaap gaat al jaren mee en rijdt geen deuk in een pakje boter, stijf onderaan in de FE. Snap werkelijk niet waarom hij RedBull Junior(???) is.

      • + 0
      • 7 aug 2020 - 21:51
  • Klus

    Posts: 961

    Sette Camara Corona ken ik niet.

    • + 2
    • 7 aug 2020 - 12:51
    • Die van het bier....

      • + 0
      • 7 aug 2020 - 13:39
    • Wel een leuke coureur. Zoek maar eens wat dingen van hem op. Ik weet niet of hij een nieuw super talent is a la Max of Leclerc, maar zeker genoeg potentie voor de F1 denk ik

      • + 0
      • 7 aug 2020 - 13:40
    • Kweenie hoor. in 156 races in de diverse raceklassen maar 28 keer op het podium gestaan, waarvan maar 3 keer gewonnen en 7 keer tweede.
      Gevalletje net niet.

      • + 0
      • 8 aug 2020 - 11:06
  • Holy Macaroni, 27e en dus laatste bij het kampioenschap voor racebaan-auto'tjes. Was er nou werkelijk niemand te vinden met ietsje meer talent?

    • + 0
    • 7 aug 2020 - 13:38
  • Snap het concept 'corona-reserve' niet zo goed.
    Als Max corona krijgt komt Sette Camare er blijkbaar in, maar wie rijdt die auto als Max een been breekt?

    • + 0
    • 7 aug 2020 - 13:55
  • Vaak getuft tegen hem iracing.
    Ik oefende 250laps.hij 10.versloeg hem maar net. Spreek hem soms als hij leuke dingen laat zien in echte leven. Toffe en aardige dude!

    • + 0
    • 7 aug 2020 - 14:17
  • StevenQ

    Posts: 6.545

    Hij is al vanaf het begin van het jaar de reserve bij Red Bull, dat is niet nu pas

    • + 0
    • 7 aug 2020 - 18:16

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.058
  • Podiums 37
  • Grand Prix 111
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar