user icon

George Russell biedt drie keer excuses aan Williams

  • Gepubliceerd op 13 jul 2020 17:49
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

George Russell verontschuldigde zich drie keer in zijn interview bij Williams nadat hij tijdens de Grand Prix van Stiermarken het grind in was gegaan in het begin van de race. De Brit haalde voor het eerst in zijn F1-carrière Q2 tijdens de kwalificatie, waarbij hij kwalificeerde op P12 in de zware regen. Uiteindelijk mocht hij zondag vanaf P11 starten vanwege een penalty voor Charles Leclerc.

De race verliep voor Russell echter niet zoals hij vooraf had bedacht. Nadat hij vroeg in de race een fout had gemaakt, moest hij door de grindbak rijden en viel posities terug waardoor hij achteraan het veld opnieuw moest beginnen. Van daaruit werden hij en teamgenoot Nicholas Latifi losgemaakt van de rest van de coureurs in scènes die doen denken aan vorig jaar, voordat Russell in P16 de lijn overschreed, alleen voor zijn teamgenoot.

Russel maakte zelf een fout

Hij heeft nadat de race was gefinisht meteen zijn excuses aangeboden aan Williams voor zijn fout. Russell maakte zelf een fout, zo zegt hij: "Mijn excuses aan het team. In het begin heb ik dat helemaal verprutst. Ik maakte een goede start en wist mijn positie te handhaven. Ik probeerde gewoon mijn positie aan de buitenkant van bocht 6 vast te houden en verloor deze volledig. Er was geen grip, excuses aan het team en ik kom volgende week sterk terug."

Vooraf werd gedacht dat Williams misschien wel mee kon gaan doen om de punten. Dit bleek niet het geval en er is dan ook een grote inschattingsfout gemaakt blijkt nu. Het team dacht dat het racetempo beter was dan de snelheid in de kwalificatie: "Eerlijk gezegd blijkt dat niet zo te zijn. Ons tempo was bijzonder laag en dat is nu twee weken achter elkaar zo geweest. In de twee raceweekenden dachten we dat ons racetempo sterker zou zijn dan ons kwalitietempo, maar het is absoluut het tegenovergestelde gebleken."

"We moeten dat dus begrijpen en zorgen te verbeteren. Zoals ik al zei baal ik ervan, handen omhoog en excuses aan het team."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Mikeen

    Posts: 114

    Hopelijk krijgt hij nog eens een kans bij een beter team, hij heeft meer dan genoeg talent.

    • + 0
    • 13 jul 2020 - 18:53
    • Snork

      Posts: 11.133

      Ik wel hem naast Lewis zien.

      • + 0
      • 13 jul 2020 - 19:10
    • snailer

      Posts: 5.234

      Enige waarvan ik denk.... Naast Verstappen.

      • + 1
      • 13 jul 2020 - 19:19
    • De Mercedes ladder werkt gewoon niet. Bij Mercedes Roze zijn 2 plekken gereserveerd... Williams is geen team waar je leuke dingen mee kan laten zien... en de Mercedes coureurs staan 1 en 2 in het kampioenschap... Moet je dan echt een gok willen wagen om die ene race die een ander team bij geluk er eentje wint? (geluk omdat beide mercedes coureurs eraf schieten of stuk gaan) Dan heb je nog die overwinningen die men praktisch cadeau krijgen omdat er een titel binnengesleept moet worden... vervolgens gaat iedereen de winterstop in met Oh volgend jaar wordt het echt spannend en bam... Mercedes 1-2 op pure gemak

      • + 0
      • 13 jul 2020 - 19:25
  • 3 keer is scheepsrecht,dus dat komt wel goed....

    • + 1
    • 13 jul 2020 - 19:18
  • AUDI_F1

    Posts: 1.760

    Als je in een auto rijd die achteraan rijd, en je gaat met het midden veld mee rijden, dan zit je boven het kunnen van de auto en vlieg je er geheid vanaf. Eigenlijk moet Williams excuses aanbieden.

    • + 0
    • 13 jul 2020 - 20:45
  • Elders lees ik dat hij 2021 mag blijven. Merc gaat verder met BLM en Bottas 6.0. Ik ben serieus benieuwd wanneer hij een serieuze wagen krijgt. Erg jammer om te zien dat Williams nog steeds niet leuk meedoet en daardoor Russel niet echt kan blinken.....

    • + 2
    • 13 jul 2020 - 21:46
  • Mick34

    Posts: 667

    Charles Leclerc heeft minimaal 10x zijn excuses aangeboden en nog is het niet genoeg! :-)

    • + 0
    • 13 jul 2020 - 23:45
    • 10x maar? Rap nog een paar keer excuses aanbieden Charles, en ook aan mij persoonlijk svp!

      • + 0
      • 14 jul 2020 - 08:15
  • Leuk en goed dat hij zijn excuses aanbied, maar daar kopen ze geen brood voor, door de omstandigheden was Russell toevallig op die goede startpositie beland, dit was dé kans om kostbare punten te scoren, wanneer doet zich zo'n kans weer voor? Maar het zal ook wel voor een deel aan de wagen liggen, het is geen P10 wagen dus dan ben je als racer geneigd de wagen te 'overdriven' als je punten ruikt...

    • + 0
    • 14 jul 2020 - 08:14
  • Dat was zeker niet slim nee. Volgende keer beter!

    • + 0
    • 14 jul 2020 - 11:42

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 23
  • Land CA
  • Geb. datum 29 jun 1995 (25)
  • Geb. plaats Toronto, CA
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar