user icon
user icon

Aston Martin: "We zijn niet in gesprek met Vettel voor 2021-stoeltje"

  • Gepubliceerd op 14 jun 2020 09:15
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Sinds Sebastian Vettel bekend heeft gemaakt in 2021 niet voor Ferrari te rijden wordt zijn naam met diverse teams in verband gebracht. Als eerste werd Renault genoemd, daarna Mercedes en sinds enkele dagen ook Aston Martin. Dat zowel Mercedes als Aston Martin worden genoemd komt door de connectie met Toto Wolff, die van beide teams aandeelhouder is.

Aston Martin heeft volgend jaar haar eigen team doordat het Racing Point overneemt. De eigenaar van Racing Point is Lawrence Stroll, die ook samen met Toto Wolff eigenaar is van Aston Martin.

De teambaas van Racing Point, Otmar Szafnauer, reageert op de berichten over een eventuele komst van Vettel: "We voeren geen gesprekken met Sebastian Vettel over een stoeltje voor 2021. Ik kan niet voor Seb spreken, maar we weten allemaal wat een geweldige prestatie hij heeft geleverd", vertelde Szafnauer aan de F1 Nation-podcast.

“Hij won al vroeg in de Toro Rosso die fantastisch was, en vier wereldkampioenschappen. Hij heeft een aantal geweldige races gehad en ik denk dat hij op zijn relatief jonge leeftijd van 32 jaar nog een aantal goede jaren over heeft. Maar dat is niet aan mij om te zeggen. Seb en ik zijn al heel lang vrienden, zelfs voordat hij een Formule 1-coureur was kende ik hem, en ironisch genoeg heeft hij me niet gebeld, dus ik heb het gesprek niet gehad."

Perez en Stroll mogen blijven

Van de huidige coureurs tekende Sergio Perez vorig jaar een meerjarige deal met Racing Point, terwijl de andere stoel wordt bezet door Lance Stroll, de zoon van Lawrence. Szafnauer is tevreden met zijn huidige coureurs en wil de line-up niet veranderen.

"We zijn erg blij met onze line-up voor coureurs en ze zijn ook vastgelegd, ze werken goed samen. We hebben Checo Perez, die op zondag zo goed is als de rest van het veld. Hij is een zeer berekende, zeer slimme, goede racer en zorgt voor zijn banden."

Stroll debuteerde vorig jaar op Racing Point na twee seizoenen bij Williams en Szafnauer zegt dat de Canadese racer de sport in hoog tempo leert.

"Lance is veel jonger dan Sergio en leert heel snel, maar heel, heel snel. Hij heeft een geweldige start en als hij er middenin zit, kan hij heel goed racen. En hij leert. Ik denk dat Lance uiteindelijk Sergio zal inhalen en dat die combinatie van jong en ervaring perfect is voor ons."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Yves02

    Posts: 94

    "We zijn niet in gesprek met Vettel voor 2021-stoeltje"

    Wat we er niet bij zeggen is dat we het gesprek al hebben gehad, en dat het al rond is.
    heerlijk zondagmorgen nieuws dit ;p

    • + 1
    • 14 jun 2020 - 09:43
    • Arie54

      Posts: 3.018

      Dat was ook mijn idee. Alleen voor wie? Zal Perez wel zijn, zoonlief wordt echt niet geslachtofferd.

      • + 0
      • 15 jun 2020 - 08:45
    • Yves02

      Posts: 94

      Hmmm daar ben ik nog niet zo zeker van. ik weet niet meer waar maar had gelezen dat Stroll heeft gezegd dat z'n zoon een paar tandjes moet bijschakelen.

      • + 0
      • 15 jun 2020 - 12:27
  • Rimmer

    Posts: 7.613

    "Lance is veel jonger dan Sergio en leert heel snel, maar heel, heel snel. Hij heeft een geweldige start en als hij er middenin zit, kan hij heel goed racen. En hij leert. Ik denk dat Lance uiteindelijk Sergio zal inhalen en dat die combinatie van jong en ervaring perfect is voor ons."

    Als het feit dat hij snel leert na drie seizoenen nog steeds het beste is wat je eruit kan persen dan is het wel heel erg.
    En de zin dat Lance uiteindelijk Perez in kan halen is weer typisch snuifzuiper.
    Als de dag aanbreekt dat Lance beter is geworden dan Perez dan komt dat waarschijnlijk omdat Sergio dan al
    10 jaar lijdt aan Parkinson. Man man wat een flauwekul braakt hij weer uit.

    • + 0
    • 14 jun 2020 - 09:45
    • Yves02

      Posts: 94

      Ach hij moet toch iets aardis zeggen over het zoontje van de baas :)

      • + 1
      • 14 jun 2020 - 09:50
    • Rimmer

      Posts: 7.613

      Ja dat snap ik Yves haha. Maar als je dan zo opzichtig poep uitbraakt terwijl je iets aardigs probeert te zeggen dan is dat niet echt productief.
      Die jongen heeft 62 F1 races gereden en alles wat je eruit braakt is “hij leert snel”
      We hebben F1 legends gehad die minder races in hun totale carrière reden haha

      • + 2
      • 14 jun 2020 - 10:01
    • Yves02

      Posts: 94

      hahaha helemaal met je eens rimmer. weet niet meer waar maar had ergens gelezen dat papalief al heeft gezegd dat lance een tandje bij moest gaan zetten. papa vind het natuurlijk niet erg om lance te sponseren maar denk toch echt niet dat hij zoveel geld in een team pompt en dan ook nog eens met toto in astin martin inversteerd om het te laten afglijden om alleen maar zn zoon te laten rijden

      • + 0
      • 14 jun 2020 - 10:15
    • vPutten

      Posts: 611

      Maar voorlopig heeft Lance genoeg talent om tot in de hoogste klasse van de autosport door te dringen. Voor menig kritiekmaster is een zolderkamertje en een toetsenbord waarschijnlijk het hoogst haalbare.

      • + 0
      • 14 jun 2020 - 11:53
    • Snork

      Posts: 7.795

      Niet mee eens. Lance Stroll is “het” MEGA talent op dit moment. Voor je het weet rolt hij het hele veld op.
      Dat weten we allemaal, maar we zitten nog wat in de ontkenningsfase.

      • + 1
      • 14 jun 2020 - 14:03
    • Rimmer

      Posts: 7.613

      Snork;
      Ik ben het met je eens dat Lance niet zomaar opzij gezet kan worden.
      Hij is en blijft de koning van de rechte lijn speed.
      Waar het aanremmen, insturen en grip genereren bij het uitkomen betreft hoort hij echter bij de minste van het veld.
      Maar!
      Tel je alles bij elkaar op, deelt het door 1873 en vermenigvuldigd het vervolgens met 50 waarbij je rekening houdt met het priemgetal maal pi en dan daar weer de schuine zijde van berekent middels de stelling van Pythagoras dan is de uitkomst 45. Deel dan dan weer door 3 en je hebt de eindstand van Lance in het WK.
      Dit is dan weer het bewijs dat Lance toch wel een mega talent is.
      Echter, deel 22 door 15, dan kom je op een reproductiegetal van 1,466666667 en dat bewijst dan weer dat er nog altijd meer mensen besmet raken met het Stroll virus dan dat er mensen genezen.
      Zet dit af tegen zijn mega talent en dan zal je zien dat de uitkomst toch negatief blijkt te zijn.
      Ik snap dat het een lastige som is maar cijfers liegen niet.
      Lance is geen talent maar hij leert wel enorm snel. In dat tempo haalt hij Perez idd nog in. Volgens mijn berekeningen ergens medio 2064.

      • + 2
      • 14 jun 2020 - 15:07
    • Snork

      Posts: 7.795

      Zo is het Rimmer. Ik kom overigens op 2064, maar dat zit in afronding om het 4e decimaal achter de komma.

      • + 0
      • 14 jun 2020 - 15:46
    • Snork

      Posts: 7.795

      Ik bedoel 2065.
      Trouwens, via de choniometrie kwam ik op exact hetzelfde jaartal door X via het priemgetal terug te integreren. Grappig dat dit ook werkt.
      Wiskundige feiten liegen niet. Zo blijkt maar weer.
      Waar ging dit overigens ook alweer over?

      • + 1
      • 14 jun 2020 - 15:48
    • jd2000

      Posts: 3.688

      Lance verdiend dat zitje wel vind ik. Er is niemand maar dan ook niemand die zoveel heeft afgetikt voor een zitje als papa Stroll......

      • + 0
      • 14 jun 2020 - 18:32
  • Goede actie van de marketing afdeling van AM:
    Stap1 breng een gerucht de wereld in.
    Stap2 ontkracht het gerucht
    Stap3 wacht af wat er verder gebeurt

    • + 0
    • 14 jun 2020 - 09:55
  • AUDI_F1

    Posts: 1.600

    Kon het me ook niet voorstellen, Perez en Stroll hebben beide een langlopend contract.

    • + 0
    • 14 jun 2020 - 10:51
  • meister

    Posts: 2.425

    Waarom zegt Vettel niet gewoon klip en klaar ik ga met F1 pensioen.
    In zijn hoofd was hij al afscheid aan het nemen vorig jaar na een mislukt 2018.

    Nu je naam rond laten zingen is een beetje triest en zielig voor een 4voudig wk.

    • + 0
    • 14 jun 2020 - 11:16
    • Vettel wacht gewoon rustig af......er kan nog veel gebeuren als het seizoen eenmaal begint ......en wat de media ervan maakt....nou ja dat weten we.

      • + 0
      • 14 jun 2020 - 11:36
    • Vettel strollt of naar Mercedes, of naar de uitgang. Seb heb natuurlijk 0,0 zin om zijn laatste jaartjes als veldvulling mee te rijden in een AM of een Renault, dan speelt hij liever met z'n vrouw, kids, en zijn motortjes.

      • + 1
      • 14 jun 2020 - 11:39
    • Vettel liet in z'n statement weten tijd nodig te hebben om te reflecteren wat voor hem echt belangrijk was. Zo lang geleden is die bekendmaking nog niet geweest. Ik zie hem eerder een deadline hebben gesteld in augustus oid. En tja, je naam rond laten zingen, de media is er dol op hè.

      • + 0
      • 14 jun 2020 - 11:44
  • marcio

    Posts: 2.364

    Vettel doet er verstandig aan met pensioen te gaan, hoe graag ik hem ook zie rijden. Hoj heeft zijn tijd en kans gehad. Daarnaast lijkt het alsof hij aan snelheid heeft ingeboet. Hij is niet meer de Vettel van de periode 2007 t/m 2013. In 2015 zag ik weer de Vettel van vroeger. Helaas is het na dat seizoen steeds bergafwaarts met hem gegaan. Om maar te zwijgen over zijn inzinkingen en woede uitbarstingen. Tot overmaat van ramp is hoj vorig seizoen afgedroogd door een jongeling die pas twee jaren in de F1 reed. Nee, het is duidelijk dat Vettel toe is aan een langdurig verblijf in Zwitserland/ Heppenheim😣😭

    • + 0
    • 14 jun 2020 - 12:17
  • jd2000

    Posts: 3.688

    Het lijkt mij ook moeilijk als je al zo lang in de top van de F1 zit en opeens ben je over je houdbaarheidsdatum heen en is er geen plek meer op de grid. Hoop niet dat hij dezelfde weg gaat bewandelen als zijne hoogheid Alonso die nog steeds denkt dat de F1 met smart op hem zit te wachten. Met zo'n carrière moet je niet willen om te wachten tot iemand je een stoeltje aanbiedt. Zet er een streep onder en neem zelf het heft in handen om invulling te geven aan je leven na F1.

    • + 0
    • 14 jun 2020 - 12:57
    • Snork

      Posts: 7.795

      Precies, ze springen bij ons elk jaar weer om aspergestekers. Voldoende werk, ook voor Vettel.

      • + 0
      • 14 jun 2020 - 14:05
  • Otmar snapt het prima, bijt nooit in de hand die je voed.

    Truth be told, stroll kan echt wel starten.

    Op echte domme fouten naar anderen toe kun je em niet betrappen.
    Domme fouten in het bedienen en juist aanvoelen van de auto.... oeff

    In de snelste auto en met de juiste begeleiding kan het ventje wel degelijk kampioen worden, kijk naar zijn F3 titel.

    Toch ben ik bang dat latiffi het zwaarder gaat krijgen naast george russell dan Stroll naast Perez

    • + 0
    • 14 jun 2020 - 17:29

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.377
  • Podiums 54
  • Grand Prix 107
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar