user icon
user icon

Wolff schat kans op 75 procent dat Hamilton na 2020 bij Mercedes blijft

  • Gepubliceerd op 02 dec 2019 08:59
  • comments 12
  • By: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Toto Wolff heeft er vertrouwen in dat Lewis Hamilton ook na 2020 bij Mercedes zal racen. De teambaas van het Duitse fabrieksteam schat de kans daarop op zo'n 75 procent in.

Begin 2013 maakte Hamilton de overstap van McLaren naar Mercedes, een keuze die voor de Brit bijzonder goed heeft uitgepakt. Bij Mercedes pakte hij sinds 2014 vijf wereldtitels. Er ontstonden in de afgelopen periode echter geluiden dat Hamilton per 2021 de overstap naar Ferrari zou kunnen maken. Mattia Binotto vertelde dat hij 'blij' was om te weten dat Hamilton in 2021 mogelijk beschikbaar is.

Wolff vertrouwt er echter op dat Hamilton bij Mercedes blijft. "Persoonlijk zou ik de kans in schatten op zo'n 75 procent. Ik geef je dat getal omdat ik er rationeel over denk. Alles wijst op een verlenging van de samenwerking, van beide kanten. Tegelijkertijd is er echter een kans van 25 procent dat we er geen controle over hebben. In de komende maanden zullen we dus niet hoe het gaat lopen."

"Zolang wij in staat zijn om een snelle auto te produceren met een krachtige motor, dan zullen we altijd de kans hebben om te beslissen wie er rijdt. Ik denk dat het zonder twijfel dan Lewis' prioriteit is om het te laten werken met het team. Ik zal proberen het te laten werken met Lewis, maar het belangrijkste is dat we een goede auto hebben. Dan kunnen we zelf keuzes maken."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Rood zou hem anders mooi staan!

    • + 0
    • 2 dec 2019 - 09:11
    • Ferrari de merk uit de prehistorie...... het is bijna 2020 zoveel betere of even goede auto merken nu

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 09:57
    • Teveel in de voetbalkantine rondgehangen?

      • + 3
      • 2 dec 2019 - 10:00
    • Kubica

      Posts: 3.688

      wat een messi zeg, die reactie ...

      • + 2
      • 2 dec 2019 - 15:32
  • Het is zeer onwaarschijnlijk dat Hamilton ooit de overstap maken naar Ferrari. Als Hamilton gaat zal hij ook bepaalde sleutelfiguren van Mercedes meenemen. Met de huidige organisatie bij Ferrari gaat Hamilton ook geen kampioen worden.
    De aandacht van Ferrari zal Hamilton hooguit gebruiken om zijn onderhandelingspositie te verstevigen richting Mercedes.

    • + 0
    • 2 dec 2019 - 10:30
    • De kans dat Mercedes nog enkel motoren gaat verdelen is rëeel.
      Het team wordt verkocht, en dan kan het zomaar eens uit elkaar vallen daar..

      Ferrari gaat het enigste team zijn, die een salaris als dat van Hamilton gaat kunnen betalen..

      Zo zeer onwaarschijnlijk is het volgens wij niet..

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 12:48
    • Ik schat zo in dat de politiek binnen ferrari dan een hoogtepunt bereikt met Leclerc in t andere zitje

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 15:52
  • ThisGuy

    Posts: 318

    Ik heb het nagerekend. De kans dat Hamilton blijft is 63,7%

    • + 0
    • 2 dec 2019 - 11:06
    • Ik vind dat nog steeds een kleine kans... Helmut Marko had het ook nagerekend met Riccardo en kwam op een 99% kans uit dat hij zou blijven... ;)

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 11:34
    • Allebei fout, de kans dat Lewis naar Ferrari gaat is 50%.
      De kans dat hij bij Mercedes blijft is ook 50%.

      • + 1
      • 2 dec 2019 - 13:37
  • John6

    Posts: 4.035

    Zolang Mercedes niet stopt in de F1 zie ik Lewis niet naar Ferrari gaan, bij Mercedes is alles op en top geregeld, en bij Ferrari is het meer vriendjes politiek wat de boventoon voert, hij zou wel gek zijn om weg te gaan.

    • + 0
    • 2 dec 2019 - 14:07
    • Precies, zolang Mercedes als team in de F1 zit, gaat Ha iltonnergens naartoe.

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 11:12

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Points 2.033
  • Podiums 84
  • Grand Prix 106
  • Land GB
  • Date of b. 7 jan 1985 (35)
  • Place of b. Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar