user icon
user icon

Sergio Perez baalt van regie: "Een van mijn beste inhaalacties ooit werd niet uitgezonden"

  • Gepubliceerd op 01 dec 2019 17:07
  • comments 19
  • Door: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Sergio Perez heeft het seizoen 2019 op een zeer mooie manier afgesloten voor zichzelf en Racing Point. De Mexicaan werd zevende in Abu Dhabi na een geweldige inhaalactie op Lando Norris, die de regie niet in beeld bracht.

"Het begin van de race was erg rommelig", verklaart Perez over zijn race in Abu Dhabi. "Ik werd hard geraakt door Gasly, waardoor ik een positie verloor aan Magnussen. Ik zat een groot deel van de race achter hem, omdat DRS niet werkte. Daardoor verloor ik veel tijd en vervolgens was het zaak om geduldig te blijven. We hadden vervolgens een nette wedstrijd, pushten wanneer het nodig was."

Perez baalt van regie in Abu Dhabi

In de slotfase van de race klom Perez, geholpen door een sterke strategie van Racing Point, op naar de achtste positie. Ook reed hij naar nummer 7 Norris toe. In de slotfase volgde een spannend gevecht, maar de regie koos ervoor om het gevecht tussen Leclerc en Bottas in beeld te brengen. Daardoor misten de kijkers de inhaalactie die Perez 'een van de beste' van zijn carrière noemt.

"Op het eind was mijn inhaalactie op Lando een van de beste acties uit mijn carrière. Bij bocht 11 koos hij voor de binnenkant en ik ging buiten langs. Het was voor hem ook geweldig, want hij is erg jong. Ik vind dat hij agressief rijdt, maar wel eerlijk, dus het is geweldig om met coureurs als hij te vechten. Het zal altijd erg krap zijn, maar het blijft eerlijk en er zal geen contact zijn. Het was dus een mooi gevecht in de laatste ronde."

Niet voor het eerst dit jaar bleef een dergelijk mooi gevecht buiten beeld, omdat de regie zich focuste op de gang van zaken aan het front. "Ik weet niet hoe spannend het vooraan was, maar er was veel strijd in de middenmoot", zegt Perez. "Het is erg jammer dat ze de middenmoot niet laten zien, want daar zit de entertainmentwaarde."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Het is toch ongelofelijk dat er zo'n prutser aan de knoppen mag zitten bij een sport waar miljoenen mensen naar kijken? Liberty media moet Jonn de Mol maar ff bellen.

    • + 2
    • 1 dec 2019 - 17:18
    • flyineddy

      Posts: 236

      Inderdaad. Er wordt soms zoveel focus gelegd op één van de top-3 team rijders die ergens in niemandsland rijdt, terwijl er elders briljante gevechten gaande zijn.

      Was trouwens en erg mooie actie van Perez. Ergens hoop ik dat Racing Point de komende paar jaar dichter bij de top komt (of dat het hele veld dichter bij elkaar komt). Het lijkt mij wel interessant om te zien hoe Perez zich dan verhoudt tegenover de rijders van de top teams. Ik denk dat hij het nog helemaal niet slecht zou doen.

      Eddy.

      • + 0
      • 1 dec 2019 - 17:24
    • delange

      Posts: 1.132

      Ik erger me er al maanden aan.
      Racen met z'n 3en op een zakdoek en ook nog es Perez en Norris in duel en toch kiest de regie om Bottas en Leclerc te volgen. Volgens mij was dit niet eens een duel. Ook Hamilton werd naar mijn mening al vroeg in beeld gebracht. In een sport waar je kijkers wil hoor je duels op antenne te brengen.

      • + 1
      • 1 dec 2019 - 17:26
    • meister

      Posts: 2.430

      Volgend jaar zullen wij bij de Dutch GP doen maar Max Max Max zien.

      • + 0
      • 1 dec 2019 - 20:40
  • Kubica

    Posts: 3.713

    Hij kwam toch meer in beeld dan ene Lewis Hamilton ...

    • + 0
    • 1 dec 2019 - 17:24
    • RBH2019

      Posts: 2.148

      Daar was dan ook echt helemaal niets leuks aan om naar te kijken...

      • + 0
      • 1 dec 2019 - 17:31
  • RBH2019

    Posts: 2.148

    Ze moeten gewoon af en toe een splitscreen doen. Of in ieder geval die optie geven op smart tv o.i.d. Het is echt verschrikkelijk slecht. Overigens wel knap dat Checo gewoon de race heeft zitten volgen achter het stuur :P

    • + 0
    • 1 dec 2019 - 17:33
  • ja was wel slecht hoor de regie.... gebeurde wel dingen maar weinig zagen we. Maar veel spannender zou het niet geworden zijn

    • + 0
    • 1 dec 2019 - 17:39
    • Hele actie van Sainz ook gemist op Hulk... Dikke promotie maken dat er nog dingen zijn om voor te vechten tijdens de GP van Abu Dhabi... waaronder P6 en Renault vs STR... zie je vervolgens niks van deze twee dingen.

      • + 0
      • 1 dec 2019 - 23:24
  • In Japan ook al zoiets. Toen haalde hij iemand in die Suzuka-S in. Heeft nooit iemand gedaan, maar Perez wel. Helaas kon niemand het zien.

    • + 0
    • 1 dec 2019 - 17:49
  • En dan te bedenken dat het in de dagen van ene Jos Verstappen vele malen slechter was. Toen keek je anderhalf uur lang naar één blauwe of rode auto.

    • + 0
    • 1 dec 2019 - 17:54
    • Rimmer

      Posts: 7.620

      Klopt maar in die tijd had het helemaal geen zin om met een 3D bril voor de tv te zitten.

      • + 0
      • 1 dec 2019 - 19:17
    • Als ik dat nu zou doen, zou ik een epileptische aanval krijgen. ;-)

      • + 0
      • 1 dec 2019 - 20:31
  • Kevin

    Posts: 4.614

    Zo indrukwekkend was het niet. Lando reed al ongeveer 45 ronden op die set banden. Het was eerder slecht van Perez dat het zo lang duurde..

    Hij heeft overigens zeker wel een punt dat de regie het middenveld meer in beeld mag brengen. Er is meer dan alleen Ferrari en Mercedes. Wat daarachter gebeurt is meestal veel spannender.

    • + 0
    • 1 dec 2019 - 18:28
  • Kenney

    Posts: 2.179

    Ik heb het ook gehad met de regie. Liever een Bottas volgen die nog 2 ronden nodig heeft om dicht bij Leclerc te zitten dan Perez die vlak achter Norris zit. Betalen de sponsors van de grote 3 nog eens apart aan de FOM ofzo?

    • + 0
    • 1 dec 2019 - 20:21
  • meister

    Posts: 2.430

    Eens, ik kon mijn ogen moeilijk openhouden deze race.

    • + 0
    • 1 dec 2019 - 20:33
  • wel, het is de regie vergeven, had zelf ook de grootst mogelijke moeite om mijn ogen open te houden tijdens de grand prix, slaapverwekkend gebeuren daar in Abu Dhabi. Triest dat deze baan de seizoensafsluiting krijgt toegeschoven zeg, geen soort van sfeer, geen uitdagend circuit, niks.
    Laatste grand prix van het jaar hoort op Interlagos te zijn, punt

    • + 0
    • 2 dec 2019 - 08:26
    • dat gezegd hebbende, wederom een ijzersterke performance van Perez, altijd keihard strijdend in de middenmoot, weet er met een middelmatige wagen vaak een super resultaat uit te persen

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 08:27
  • Ik zit tegenwoordig meer naar het totaalstaatje links te kijken. Daar zag ik Hulkenberg en Norris drie keer wisselen en toen ineens Ricciardo ook voorbij. En in diezelfde periode was er nog een wisseling. En uiteindelijk ging het om punten.

    Als ze nu gewoon de race niet live uitzenden? Maar een vertraging van 5 minuten bijvoorbeeld. Hebben ze de tijd.

    Anders wellicht ook na de finish herhalingen van acties uitzenden?

    En ik hoef "beroemde" mensen niet te zien, midden in een actie schakelen ze dan over naar iemand die blijkbaar bekend is...

    • + 0
    • 2 dec 2019 - 16:03

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Bespreken Max Verstappen en teamlid in dit filmpje de intro van DAS?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (30)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar