user icon
user icon

Magnussen: "Ricciardo verontschuldigde zich na de race voor botsing"

  • Gepubliceerd op 19 nov 2019 09:28
  • comments 9
  • Door: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Kevin Magnussen koestert geen wrok jegens Daniel Ricciardo na hun botsing tijdens de Braziliaanse Grand Prix. De Haas F1-coureur baalt er tevens van dat hij en het team een kans op punten misten.

Ricciardo en Magnussen kwamen al vroeg tijdens de race op Interlagos met elkaar in aanraking. Dat gebeurde in bocht 4, waar de Renault-coureur een inhaalactie inzette op de Deen. Magnussen spinde daardoor, terwijl Ricciardo een tijdstraf van vijf seconden kreeg. De coureur van Haas F1 verklaarde dat de Australiër na de race naar hem toe was gekomen om zich te verontschuldigen en dat daarmee de kous af is.

"Het was erg jammer en het voelde als een echte gemiste kans voor het team vandaag. In het begin van de race werd ik achterstevoren getikt en had ik schade aan mijn vleugel. Ik ging door en we kregen de safety car, maar de rest was gewoon zoveel sterker dan wij bij de herstarts, waardoor ik het laatste punt miste. Ik sprak na de race met Daniel. Volgens mij schatte hij het niet helemaal goed in en hij zei dat het hem speet, dus daarmee is de kous af."

Lastige herstarts kostten Magnussen punt

Daar waar Ricciardo uiteindelijk nog zesde werd in Brazilië, lukte het Magnussen net niet om punten te scoren. Hij eindigde op de elfde positie, nadat hij bij de laatste safety car-fases nog in de punten lag. Magnussen gaf echter aan dat hij bij de herstarts geen grip had, waardoor hij uiteindelijk net buiten de punten viel.

"Natuurlijk is het niet ideaal om in het begin van de race te spinnen en schade aan je auto te hebben. We hadden uiteindelijk echter een kans om terug te komen met de safety car. We lagen in de punten, maar ik had het niet tijdens de herstarts. Iedereen was veel sterker dan ik en ik had moeite grip te vinden achter andere auto's. Het voelt slecht, want we waren terug in de punten en het voelt als een gemiste kans."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • zuur voor Magnussen aangezien hij er goed bij stond na de kwalificatie..
    Kevin staat bekend als een piloot die zeer moeilijk in te halen is, altijd fel verdedigen.
    Uiteindelijk lukte het Ricciardo dus ook niet zonder brokken te maken.
    Wel een sportieve reactie van Kevin dit keer, hij had ook kunnen zeggen "suck my b..."

    • + 0
    • 19 nov 2019 - 09:50
    • Snork

      Posts: 7.785

      Ik be slecht in raadsels. B....?
      - bloemkolen?
      - bitcoins?
      - beschuitje?
      - bitterballen?

      • + 0
      • 19 nov 2019 - 10:17
    • suck my bitterballs honey!!

      • + 0
      • 19 nov 2019 - 10:57
    • Magnussen heeft ooit een liedje geschreven voor South Park btw,
      "Suck on my chocolate salty balls,
      Stick 'em in your mouth and suck 'em"

      • + 0
      • 19 nov 2019 - 11:01
    • Snork

      Posts: 7.785

      En een ander groepje meiden zong:
      “Now you suck, suck it hard, go down baby...lalala”.

      • + 0
      • 19 nov 2019 - 12:23
  • Pappous

    Posts: 846

    Tja een coureur die zelf nog wel eens wat uitdeelt kan natuurlijk ook eens wat terug verwachten. Natuurlijk is het wel zuur voor Haas, ze zitten de laatste tijd toch al zo in de hoek waar de klappen vallen.

    • + 0
    • 19 nov 2019 - 10:08
  • Snork

    Posts: 7.785

    Netjes van Ricciardo om excuses aan te bieden. Gewoon een erg goeie gast.

    • + 0
    • 19 nov 2019 - 10:18
  • Mickey77

    Posts: 21

    Ik denk dat deze inhaalactie perfect demonstreert dat het racen in de top 6 en alles daarna echt twee verschillende klasses zijn. In de jaren bij RB werd RIC vaak gefeteerd als een heel goede inhaler. De realiteit is dat hij dit soort acties aan de binnenkant ook deed maar dat de rijders in de top6 ofwel beter in hun spiegels kijken of vaker eieren kiezen voor hun geld, omdat de belangen bij de top teams groter zijn. In het middelveld gaan gasten zoals MAG niet zo makkelijk opzij en kun je dus pas inhalen als er een groter verschil in snelheid is. Ik denk dat RIC een lastige tijd zal hebben bij Renault, ook in de komende jaren. Ik ben bang dat hij geen podiums meer gaat halen, als hij zichzelf niet kan verbeteren. Wat hij deed bij RB werkt niet meer, hij moet zich ontwikkelen en ik weet niet of of hij dat ziet en of hij dat kan.

    • + 0
    • 19 nov 2019 - 10:18
  • onetimer

    Posts: 514

    Wat een gentlemen tegenwoordig, gelijk verontschuldigen enzo. Zeker toe aan vakantie.

    • + 0
    • 19 nov 2019 - 10:20

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 792
  • Podiums 21
  • Grand Prix 107
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel