user icon

Christian Horner legt schuld crash Alexander Albon bij Red Bull Racing

  • Gepubliceerd op 16 nov 2019 12:36
  • comments 13
  • Door: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Christian Horner neemt het Alexander Albon niet kwalijk dat hij tijdens de eerste vrije training crashte. De teambaas van Red Bull Racing stelt dat het team misschien wat optimistisch was door hem op slicks naar buiten te sturen.

Niet voor het eerst dit jaar crashte Albon tijdens een vrije training. Het meest recent deed hij dat nog in Mexico, maar in Brazilië was het dus weer raak. De Britse Thai reed in de slotfase van VT1 kortstondig op slicks, maar een momentje met overstuur moest hij bekopen met een rit door het gras. Uiteindelijk gleed hij stuurloos tegen de bandenstapels aan, wat voor de nodige werkzaamheden bij Red Bull zorgde.

'We waren misschien iets te optimistisch'

Helmut Marko liet er geen gras over groeien en confronteerde Albon meteen bij zijn terugkeer in de pits met de simpele vraag 'waarom?' Horner schuift de schuld echter niet in de schoenen van zijn coureur en stelt dat Red Bull iets te veel risico nam. "Je kan het Alex niet kwalijk nemen. Ik denk dat we misschien een beetje te optimistisch waren door hem naar buiten te sturen op een circuit dat zeker in de middensector nog redelijk vochtig was."

"Max had een moment in bocht 1 en bocht 2. Er waren ook andere auto's die wijd gingen, dus ik denk dat we het Alex vandaag niet kwalijk kunnen nemen, maar hij heeft dit jaar wel wat incidenten gehad. Gelukkig waren ze allemaal op vrijdag of zaterdagochtend. Als het aankomt op de kwalificatie en de race, heeft hij voor honderd procent geleverd."

Albon vertelde na afloop van de training het volgende over zijn crash tegenover GPToday.net. "Het asfalt was gewoon koud. Je doet erg rustig en verliest temperatuur van de remmen. Dat was ongeveer wat er gebeurde. Ik wilde remmen, maar er gebeurde niets. Het is een van deze dingen en volgens mij gebeurde het op het minst gunstige deel van het circuit."

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • meister

    Posts: 2.668

    Contact is binnen zeker.
    Nou ja contact, bij redbull is een contract net zoveel waard als de krant van vandaag, morgen ligt ie bij het oud papier.

    • + 0
    • 16 nov 2019 - 12:42
    • Audi

      Posts: 340

      Contract is binnen ja en terecht.
      Iedereen zat te spinnen en te prutsen op de rode band. Als je de training bekijkt en ziet hoe Albon ging, auto was 100% onbestuurbaar.. Zelfs jou golf2 had ver voor de "vangrail" stil gestaan.

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 12:55
    • jd2000

      Posts: 4.944

      Dit heet nou zeiken om het zeiken........

      • + 1
      • 16 nov 2019 - 13:09
    • Hij crasht elke training....

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 13:12
    • Pappous

      Posts: 846

      @meister. "Contact is binnen" tot zover is het geloofwaardig, voor de rest is het zuur ja noem het maar gewoon dom. Tenzij je weet wat er precies in die contracten staat natuurlijk, maar dat betwijfel ik ten zeerste.

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 14:00
  • RBRFIRST

    Posts: 518

    Volgens mij gaf Albon toch echt zelf aan dat het tijd voor de softs werd. Dat de eindverantwoording van alle beslissingen uiteindelijk bij RBR komt te liggen is een feit.

    • + 1
    • 16 nov 2019 - 12:44
    • Soms moet je als team je coureur(s) ook in bescherming nemen, met nog slechts een paar minuten op de klok had het ook totaal geen nut om dit risico te nemen.

      • + 2
      • 16 nov 2019 - 13:08
    • John6

      Posts: 5.430

      Klopt ik begreep er ook niets van waarom ze naar buiten gingen, zaterdag, zondag heel anders weer, had totaal geen zin, paar dure minuten waren dat.

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 13:41
  • Kan op dit moment sowieso niks verkeerd doen lijkt het wel... Ook de Engelse pers wordt je misselijk van met die hosanna, overstemd zelfs het gebral over Norris al.... Marko is gelukkig wat objectiever ...

    • + 0
    • 16 nov 2019 - 13:58
  • Pappous

    Posts: 846

    Voor sommigen is Albon al afgeschreven voor hij in feite pas echt begonnen is. Laten we niet vergeten dat het pas zijn eerste jaar in de F1 is. Een jaar waarin hij ook nog eens aan twee verschillende auto's moest wennen. Ik denk, nee weet het zeker dat ze bij RB heel goed weten waar ze mee bezig zijn.

    • + 1
    • 16 nov 2019 - 14:08
  • PKracing

    Posts: 807

    Ja zo ken ik er nog wel een paar. Als ze de
    RB15 nou wat steviger hadden gemaakt had Max ook geen schade gehad afgelopen races.
    Het was gewoon een fout van Albon klaar.

    • + 0
    • 16 nov 2019 - 14:42
  • delange

    Posts: 1.555

    horner en marko .........naar mijn mening de 2 pipo's van het hele f1 gebeuren.
    De 1 zegt dit de ander dat.........en van Marko is dan nog maar 25 procent waar.
    Beide piloten maakten een schuiver maar de 1 had geluk en de andere niet.

    • + 0
    • 16 nov 2019 - 15:04
  • Quovadis

    Posts: 142

    Eerste conclusie...zit niet op de droge lijn, dus dit was te verwachten op slicks.
    daarbij remmen / blokkeren = rechtuit, niet remmen is sturen en de auto volgt - weliswaar is dat geen garantie om hem uit de muur te houden, who knows...

    • + 0
    • 16 nov 2019 - 15:15

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 197
  • Podiums 2
  • Grand Prix 38
  • Land TH
  • Geb. datum 23 maa 1996 (25)
  • Geb. plaats Londen, TH
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar