user icon
user icon

Video: Daniil Kvyat raakt in Verenigde Staten wederom punten kwijt door tijdstraf

  • Gepubliceerd op 03 nov 2019 22:39
  • comments 16
  • Door: Bjorn Smit

Daniil Kvyat heeft voor de tweede race op rij na afloop van de wedstrijd zijn punten in moeten leveren. De Toro Rosso-coureur kwam als tiende over de finish in Austin, maar kreeg na de race een tijdstraf van vijf seconden voor zijn inhaalactie op Sergio Perez.

Kvyat en Perez waren in de laatste ronde op het Circuit of the Americas in een stevig duel verwikkeld om het laatste puntje. In bocht 16 wilde de coureur van Toro Rosso graag voorbij aan de bolide van Racing Point, maar daarbij dook Kvyat in een gat dat er niet echt was. De Rus schoot over de binnenste kerbstone iets rechtdoor en kwam daardoor stevig in aanraking met Perez.

Beide coureurs konden uiteindelijk doorrijden, waarbij Kvyat als tiende over de finish kwam. Na afloop van de race kon hij het punt dat hij daarmee verdiende alweer inleveren: de stewards keurden zijn inhaalactie op Perez niet goed en bestraften hem met een tijdstraf van vijf seconden. Daardoor schuift Perez op naar de tiende positie, terwijl Kvyat nu op P12 in de uitslag komt te staan.

Vorige week verloor Kvyat zijn punten na een soortgelijke situatie. De Rus wilde toen in de allerlaatste bocht de aanval inzetten op Nico Hülkenberg, die hij daarbij raakte en achterwaarts de muur in tikte. Toen moest Kvyat zijn negende positie inleveren vanwege een tijdstraf van tien seconden, waardoor hij op de elfde positie terecht kwam.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • The torpedo is back!!!
    2e race op rij waarbij hij dit in de laatste romde nog eventjes doet.

    • + 0
    • 3 nov 2019 - 22:43
    • Zag het net ook op Ziggo. Ben nooit een Kvyat fan geweest. Naast zijn torpedo acties is hij gewoon niet goed genoeg, hij dwingt weinig af en is vrijwel nooit consistent qua niveau. Ze laten hem echter doorkachelen omdat hij uit Rusland komt EN omdat er geen andere RedBull junior F1 waardig is.
      Sinds 2015 zie ik geen progressie bij Kvyat, niet qua niveau en niet qua racecraft. Normaal krijg je dan een schop onder je hol.

      • + 0
      • 3 nov 2019 - 22:48
    • Stitch

      Posts: 4.907

      Duidelijk zijn fout dit. Echter Lecrlerc kwam er mee weg...

      • + 0
      • 4 nov 2019 - 13:04
    • hoogie35

      Posts: 643

      ik had juist het idee dat hij echt de weg omhoog had gevonden, maar dit doet hem geen goed, jammer

      • + 0
      • 4 nov 2019 - 14:03
  • Net als vorige week op Hulk wederom een vrij lompe actie van "The Torpedo", met wederom een terechte straf tot gevolg.

    • + 0
    • 3 nov 2019 - 22:45
    • Zijn ongeloof over de straf is wel geweldige tv. Ik zeg keep going Kvyat!

      • + 1
      • 3 nov 2019 - 22:48
  • Ik houd wel van hard racen, maar voor deze auto's is dit imo een tikkie tooo much...

    • + 0
    • 3 nov 2019 - 22:48
    • Precies, dit is F1 en geen DTM of V8 tourincar race.

      • + 0
      • 3 nov 2019 - 22:53
  • Dit is natuurlijk niet goed, maar stiekem wel leuk dat er dit soort onnozele acties nog gebeuren in de F1

    • + 1
    • 3 nov 2019 - 22:52
  • Deze kan weer bij de volgende Russian Road Rage compilatie op YouTube!

    • + 0
    • 3 nov 2019 - 23:19
  • scheppie

    Posts: 97

    Ach ik mag het wel dat je in de laatste ronde alles probeert om nog punten te scoren, want dat is wat hij probeert. Je wil toch actie zien op de baan. Deze was overigens wel net even over het randje :)

    • + 0
    • 4 nov 2019 - 08:02
  • Van mij mag een potje autoraces best wel wat 'stevig' zijn...
    Maar de acties van Kvyat schaar ik meer in de categorie dwaas!
    Kon er best om lachen, eerst zag ik die super verontwaardigde reactie van Kvyat na de race, ik zou bijna in z'n verontwaardiging meegaan, tot ik een herhaling van die actie zag :'-)

    Ach ja misschien zijn het wel allemaal frustraties bij Daniil, ik denk dat we dit jaar de bevestiging zien van het feit dat het helemaal niet zo'n bijzondere coureur is, rookie Albon was bij instappen al direct op zijn niveau, en Gasly presteert sinds hij terug is bij TR eigenlijk gewoon beter..
    Hij probeert het te compenseren met ridicule acties

    • + 0
    • 4 nov 2019 - 08:29
  • Ben verbaasd dat hijzelf telkens zo verbaasd is dat hij word teruggefloten.

    • + 0
    • 4 nov 2019 - 08:31
    • denk ergens toch dat het miss een goede teammaat voor Max zou zijn, niet omdat hij zoveel meer talent dan Gasly of Albon heeft, maar hij kan effectief zijn om de concurrentie op dit soort manieren uit te schakelen

      • + 0
      • 4 nov 2019 - 08:35
    • Straks breng je ze nog op ideeën, hahaha.

      • + 0
      • 4 nov 2019 - 17:18
  • jarka

    Posts: 1.344

    alsjeblieft probeer Hulkenberg bij TR maak er een groots gebaar van zoals wij willen hem behouden voor de f1 of zo maar geef hem die kans ook ideaal om jong talent te helpen.

    • + 0
    • 4 nov 2019 - 12:03

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 176
  • Podiums 3
  • Grand Prix 86
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (26)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar