user icon

Perez: "Heb Ricciardo verteld dat hij Red Bull nodig had voor actie in bocht 1"

  • Gepubliceerd op 28 okt 2019 15:53
  • comments 12
  • Door: Bjorn Smit

Sergio Perez wist een directe strijd met Daniel Ricciardo in Mexico te winnen. De Australiër had volgens de Racing Point-coureur een Red Bull nodig om zijn enige inhaalpoging te laten slagen.

Voor eigen publiek scoorde Perez een mooi resultaat: de Mexicaan pakte namens Racing Point de zevende plaats. Het was de derde keer in vijf races dat hij op die positie eindigde en hij zette daarmee een sterke reeks resultaten voort, want sinds de zomerstop eindigde hij in vijf van de zes races in de punten. In de slotfase moest hij zijn positie wel met hand en tand verdedigen ten opzichte van Ricciardo.

Een keer waagde de Renault-coureur een inhaalpoging, maar die mislukte. Dat zag Perez eigenlijk al van verre aankomen. "Ik wist dat hij het niet ging redden. Na de race vertelde ik hem dat hij niet meer de Red Bull heeft om dat soort acties te kunnen maken. Hij zat behoorlijk op de limiet en ik remde redelijk laat. Het was goed dat ik hem wat ruimte gaf, zodat we contact konden voorkomen", vertelde hij aan GPToday.net.

Perez benadrukte dat hij wist dat het lastig zou worden om Ricciardo voor te blijven, maar dat dit door banden te sparen uiteindelijk wel gelukt is. "Ik wist dat hij erg sterk was op de mediums, dus met een groot verschil tussen de banden kwam hij erg dichtbij. Het zou erg lastig worden - ik probeerde mijn banden een beetje te sparen richting het einde en ik denk dat dit mij hielp."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ja Dan, weer een bevestiging dat je had moeten blijven. ;-)

    Nog steeds immens zonde dat hij is vertrokken. Wat was dat een wereldteam: Max en Dan!

    • + 4
    • 28 okt 2019 - 16:05
    • Stitch

      Posts: 5.234

      Ja, daar zal hij nog wel eens vaker achter zijn oren krabben. Maar Perez, ha, ha, wat een humor. FF lekker inwrijven :D

      • + 2
      • 28 okt 2019 - 16:48
    • Eens, je vraagt je toch af of Ricciardo gisteren wel het podium had gehaald. Ik denk het wel eerlijk gezegd.

      • + 2
      • 28 okt 2019 - 19:08
    • Montfort

      Posts: 848

      Normaal lukte RIC zo'n divebomb ook wel in de Renault, maar hij had deze keer zijn rembalans niet optimaal staan... ?

      • + 0
      • 28 okt 2019 - 21:32
    • aartstyle

      Posts: 69

      Ja man. Nog steeds een jammerlijke beslissing. Soms heb ik even leedvermaak, maar dat is kortstondig en daarna kom ik tot de conclusie dat ik hem mis bij Red Bull. Het is een prachtkerel die een domme keuze heeft gemaakt en ook nog eens nadelig voor Red Bull en Max.

      • + 1
      • 29 okt 2019 - 15:35
  • Perez heeft gelijk wat mij betreft, kreeg ook het idee dat Ric een echte divebomb actie wilde uitvoeren.

    • + 1
    • 28 okt 2019 - 16:09
  • Mooiste duel van de race imo; DRS vertekende de verhoudingen een beetje, maar het Renault-blok kon goed meekomen met de Merc. En dat is voor ons fans alleen maar goed nieuws.

    • + 1
    • 28 okt 2019 - 16:35
  • snailer

    Posts: 4.516

    Het zal zeker meespelen. Heb ooit een gesprek gezien op Rossbergs YouTube channel. Toen ging Ricciardo al weg bij Red Bull. Was iets van een uur.
    1 van de items was de dive bomb waar Ricciardo bekend om is. Ricciardo schiet vaak verder door dan bijvoorbeeld Max in zo'n situatie deed. Rossberg vertelde toen iets interessants (voor bij althans). Volgens Rossberg weet een rijder al dat hij een dive bomb gaat doen. Op het rechte stuk heb je dus alle tijd om de rembalans aan te passen.

    Ricciardo weet dat nu, maar ogenschijnlijk kreeg hij het deze keer niet voor elkaar. Perez zou wel eens gelijk kunnen hebben.

    In ieder geval liet Perez weer eens zien dat hij uit het goede racehout is gesneden.

    • + 1
    • 28 okt 2019 - 16:35
    • Arie54

      Posts: 3.658

      roSSberg????

      • + 0
      • 29 okt 2019 - 08:10
    • snailer

      Posts: 4.516

      Dank je. Ik schaam me.

      • + 0
      • 30 okt 2019 - 07:25
  • Een RB? Ohhhh, de auto... ik dacht al, onder het rijden een blikje RB drinken had niet geholpen.. ;)

    • + 0
    • 29 okt 2019 - 12:27
    • flyineddy

      Posts: 881

      Jawel hoor; Red Bull geeft je vleugels -> meer downforce -> harder/later kunnen remmen. :P

      Eddy.

      • + 0
      • 29 okt 2019 - 16:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 905
  • Podiums 23
  • Grand Prix 121
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar