user icon
user icon

Helmut Marko had zeer belangrijke meeting met Honda

  • Gepubliceerd op 16 okt 2019 12:35
  • comments 18
  • Door: Danny Sosef

Helmut Marko heeft volgens berichtgeving van het blad Formule 1, afgelopen maandag een meeting gehad met Honda. De Oostenrijker zelf beschreef de ontmoeting als 'zeer belangrijk'. Volgens informatie zou Honda ook na 2020 in de Formule 1 willen blijven.

Ferrari onverslaanbaar

Er zou onder andere besproken zijn dat Red Bull meer eist van Honda en nog meer middelen verwacht van Honda om de beste motoren in de F1 te bouwen. Helmut Marko geeft aan wat hij belangrijk vindt: "Op dit moment is Ferrari ongelooflijk sterk door hun motor. Niemand kan dat verslaan."

De ontmoeting van Marko met Honda komt ook voor de Formule 1 in het algemeen, met zes van de tien teams - waaronder Red Bull - die momenteel de 2021-regels die door Liberty Media worden voorgesteld niet ondersteunen.

Woensdag ontmoeten de teams, Liberty en de FIA in Parijs voor de laatste keer vóór de deadline van eind oktober voor de afronding van die 2021-reglementen.

Red Bull spendeert 386 miljoen dollar aan F1

In Forbes heeft F1-bedrijfsjournalist Christian Sylt onthuld dat de jaarlijkse kosten van Red Bull zijn gestegen tot een record van $386 miljoen. In die verslagen heeft Red Bull ook zijn zorgen over de regels na 2020 uitgesproken.

Red Bull verklaarde dat "wijzigingen in de regelgeving door de FIA ​​een wezenlijke invloed kunnen hebben op het  concurrentievermogen van een team met aanzienlijke commerciële gevolgen."

De berekeningen zeiden ook dat "het bedrijf zich ervan bewust is dat in het nieuwe commerciële en regelgevende kader, na 2020, Formule 1 aantrekkelijk moet blijven voor de voortdurende ondersteuning van Red Bull."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 1.801

    het zijn nogal bedragen zeg ! nondeju! en tel daarbij de kosten van Honda even bij op zeg! Haleluja!
    dat het belangrijk is voor RB en Honda dat begrijp ik best! technisch is het zelfs belangrijk voor de F1 en zeker nu renault onder het vergrootglas ligt!

    ik vraag mij oprecht af hoe lang dit goed blijft gaan want eerlijk is eerlijk het gaat inmiddels nergens meer over!

    • + 0
    • 16 okt 2019 - 12:45
    • tour71

      Posts: 712

      dr gaat nu eenmaal een hoop geld in om, zolang jij en ik heel veel centjes willen betalen voor een kaartje is dat geen probleem toch? vergeet ook niet dat dit één van de weinige sporten is die continue de wereldwijde media halen. Komt alleen maar juist omdat er zoveel geld in omgaat en mee gemoeid is.

      • + 0
      • 16 okt 2019 - 13:26
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Vind jij het dan wel 'normaal' dat een FC Barcelona, Paris SG of welke andere topclub dan ook zo 100+ miljoen voor mannetjes neertellen die in een kort broekkie tegen een balletje trappen?

      De hele (sport)wereld gaat het nergens meer over.

      • + 2
      • 16 okt 2019 - 14:44
  • onetimer

    Posts: 412

    Ik zie het nog wel gebeuren dat Honda in de nabije toekomst Red Bull in z'n geheel overneemt en verder gaat als fabrieksteam met Red Bull wel als hoofdsponsor. Hopelijk dat ze samen met Verstappen grote successen gaan behalen.

    • + 0
    • 16 okt 2019 - 12:48
    • onetimer

      Posts: 412

      Iets wat met Verstappen sr helaas niet lukte, hopelijk nu wel met jr.

      • + 0
      • 16 okt 2019 - 12:49
  • Honda neemt Red Bull over?
    Investeren vervolgens over de jaren ruim 1 miljard dollar, pakken geen titels, verkopen het boeltje vervolgens voor 1 dollar aan Horner en Marko en winnen daarna de titel.
    Beproefde formule, ze hebben het eerder gedaan.

    • + 4
    • 16 okt 2019 - 12:49
    • Het punt is dat het raceteam blijft bestaan.
      De (Oostenrijks/Thaise) blikjesfabrikant Red Bull bemoeit zich ook niet tot in details met wat het (Britse) raceteam doet, dat zou Honda ook niet moeten doen. Wel de maximale synergie tussen de motorafdeling en het raceteam proberen te bereiken, maar niet het team met alle kennis vervangen of verplaatsen naar Japan.

      • + 0
      • 16 okt 2019 - 13:09
    • beerkuh

      Posts: 1.801

      tja als ze het verkopen voor 1 dollar en ze leggen er een Mercedes blok in dan wellicht wel het punt is dat Brawn GP over is gegaan in Mercedes dus die vlieger gaat niet op!

      • + 0
      • 16 okt 2019 - 13:23
    • Een Honda F1 (fabrieksteam) zou ook gewoon vanuit GB blijven werken ... Brackley bijvoorbeeld... ;)

      • + 0
      • 16 okt 2019 - 13:44
    • ringo

      Posts: 2.896

      Denk dat honda geleerd heeft van hun F1 team adventuur, Als ze hun energie op motoren focussed en een goed team ondersteund dan is die geld die ze inpompt niet verkwanselt zoals wat bij renault doen.. is kwestie van commerciele afspraken om de merk te promoten naar voren te brengen

      • + 0
      • 16 okt 2019 - 23:20
  • De vraag is gaan ze erachter komen wat de Ferrari motor zo sterk maakt en kan Honda dat ook bouwen? Honda is de grootste en meest veelzijdige motoren fabrikant ter wereld, dus je zou verwachten dat de kennis en middelen aanwezig zijn..

    • + 0
    • 16 okt 2019 - 13:32
    • Je zou ook verwachten dat zij na een opstartjaartje gewoon een goede motor zouden bouwen. In het 5e jaar gaat het eindelijk redelijk goed. Blijkt gewoon dat als alle ingredienten aanwezig zijn, succes nog steeds geen garantie is.

      • + 0
      • 16 okt 2019 - 13:55
    • @Pietje, zijn alle ingrediënten aanwezig om succesvol te zijn?
      Daar moet die motor wel voor in een goede wagen liggen
      en dat ligt hij (nog) niet. Alle ingrediënten zijn dus nog niet aanwezig.

      • + 0
      • 16 okt 2019 - 14:11
    • PWNieuw

      Posts: 397

      Het concept is gewoon heel belangrijk en dit concept ligt Honda en Renault niet erg. Mercedes had al heel veel ervaring met turbo's en Ferrari wordt ook als straatautofabrikant gezien als één van de beste motorenbouwers.

      • + 0
      • 16 okt 2019 - 15:00
    • inflatable ; Ik had laatst begrepen dat het al bekend is waarom de Ferrari motor zoveel sterker is dan de rest van het veld, dat schijnt te komen door het super dure geheime extra ingrediënt van de brandstof die van Shell komt.
      Het vreemde vind ik dat ze bij de FIA zelfs niet eens weten over wat voor ingrediënt het gaat, hoe kan dan vastgesteld worden of het wel legaal is ??

      • + 1
      • 16 okt 2019 - 15:08
  • Schaakspelletje... Binnenkort wordt het allemaal wel duidelijk als al dat “getouwtrek” over 2021 afgerond is... Dan zien we wel hoe of wat...

    • + 1
    • 16 okt 2019 - 13:41
  • "De ontmoeting van Marko met Honda komt ook voor de Formule 1 in het algemeen, met zes van de tien teams - waaronder Red Bull - die momenteel de 2021-regels die door Liberty Media worden voorgesteld niet ondersteunen."

    Wat staat hier?

    • + 1
    • 16 okt 2019 - 15:05
    • Moguy

      Posts: 6

      dus het ligt niet mij .

      • + 1
      • 16 okt 2019 - 16:23

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Oostenrijk
  • Geb. datum 27 apr 1943 (77)
  • Geb. plaats Graz, Austria, Oostenrijk
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender