user icon

Marko: "Verrast door snelheid Ferrari over één ronde"

  • Gepubliceerd op 21 sep 2019 17:17
  • comments 32
  • Door: Bjorn Smit

Met een geweldige ronde verzekerde Charles Leclerc zich onverwacht op pole position voor de Singaporese Grand Prix. Ook Helmut Marko van Red Bull Racing had dat eigenlijk niet verwacht.

Op de vrijdag leek Ferrari er niet aan te pas te komen op het stratencircuit door de stadstaat. Zowel Leclerc als Sebastian Vettel eindigde in de tweede vrije training op een seconde van snelste man Lewis Hamilton, maar op zaterdag zat het team er weer helemaal bij. Leclerc was al de snelste in de derde vrije training en voltooide zijn hattrick aan pole positions door ook in de kwalificatie de snelste tijd te rijden.

Marko zag dat eigenlijk niet aankomen. Dat vertelde de talentscout van Red Bull aan de Kleine Zeitung. "We zijn verrast door de snelheid van Ferrari over een enkele ronde, maar we denken dat ze met iets reden dat een verstoord beeld geeft." Toch heeft Marko goede hoop dat het beeld er in de race anders uitziet. "Over een race-afstand zal dat anders zijn."

Teleurstelling bij Red Bull na kwalificatie

Red Bull Racing werd van tevoren tot de favorieten gerekend op Singapore, maar dat kon het team in de kwalificatie niet helemaal waarmaken. Een zwaar teleurgestelde Max Verstappen moest het doen met de vierde positie in de kwalificatie, terwijl Alexander Albon genoegen moest nemen met de zesde positie. Als er geen vreemde dingen gebeuren, zullen dat ook de startposities van de coureurs zijn in de race.

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Nou, morgen een toffe race, daar hoop ik op. Wie weet heeft Max wat geluk. Of safety cars en een gelukkige pitstop...

    • + 0
    • 21 sep 2019 - 17:28
    • Of een gozert die plotseling zin heeft om op de baan te gaan wandelen om de auto's van dichtbij te gaan bekijken ;)

      • + 1
      • 21 sep 2019 - 17:33
    • Precies, Schwantz, zoiets 🤓

      • + 0
      • 21 sep 2019 - 17:49
    • Snork

      Posts: 5.421

      Een streaker? Die hebben we al een poosje niet meer gehad in de F1.

      • + 0
      • 21 sep 2019 - 20:46
  • Joeppp

    Posts: 1.812

    Ai, beetje verzuurde reactie van Marko. Ik ben bang dat Redbull in de zomer een keer niet goed het huiswerk heeft gedaan want de achterstand is gegroeid.

    • + 1
    • 21 sep 2019 - 17:31
    • De achterstand is ingehaald rov van Mgp, alleen heeft Ferrari weer een middel gevonden om (met goedkeuring van Todt) iets gevonden. F1 moet de hele FIA neutraal maken, en geen mensen in dienst nemen die belang hebben in de sport.

      • + 1
      • 21 sep 2019 - 17:37
    • Kijk nou toch waar Lec mee wehkomt, Max had al 10 strafpunten aan zijn broek gehad. Todt moet afstand nemen, omdat hij en zijn zoon belang hebben in Ferrari en Lec. Dit is corruptie tot op het bot.

      • + 2
      • 21 sep 2019 - 17:39
    • jd2000

      Posts: 2.856

      Onzin om dit te zeggen. Behalve Marko, vraagt de hele F1 wereld zich af waar deze snelheid vandaan komt.

      • + 1
      • 21 sep 2019 - 17:39
    • Joeppp

      Posts: 1.812

      Beste Neppatsrev, ik snap je frustratie maar ik vind het een beetje ver gezocht. Leclerc doet het gewoon uitzonderlijk goed en daar moet je hem ook de credits voor geven. Jean Todt doet echt niet iets in Vettel zijn eten dat hij langzamer gaat. Ik vind dit een beetje hetzelfde als dat Australische fans zeiden dat Max werd voor getrokken. Als dat van alles al een beetje waar is is dat omdat ze op de baan bewijzen dat ze beter zijn dan hun teamgenoot. Ferrari en Leclerc leveren de afgelopen 3 weekenden gewoon topprestaties. Ere die ere toekomt.

      • + 5
      • 21 sep 2019 - 17:44
    • Edgar

      Posts: 1.309

      Sommige reacties maken deze pole nog zoeter....

      • + 7
      • 21 sep 2019 - 17:48
    • @joeppp, je bent toch niet blind. Lec krijgt als "nieuwe coureur" altijd het voordeel van de twijfel. Hij heeft veelfouten gemaakt tijdens de race op Monza, en alles werd door de vingers gezien, of beter gezegd, even naar de andere kant kijken.

      Nu Ferrari ineens zoveel sneller is, vragen Mgp en RB zichaf hoe dat komt. Daar is geen antwoord op gekomen, behalve, dat ze niets konden vinden?

      • + 1
      • 21 sep 2019 - 17:56
    • Joeppp

      Posts: 1.812

      Vettel rijdt anders gewoon op dezelfde plekken als de jaren ervoor dus misschien ligt het niet aan de auto maar aan Leclerc.

      • + 3
      • 21 sep 2019 - 17:59
    • Ferrari komt al jaren weg met straffen, en F1 wordt er niet beter op. MOnza was een duidelijk voorbeeld van angst. Als ze Lec , die al een zwart/ wit geblokte straf had gehad, toch zouden straffen was de F1 in Italië zoek. Dus gaan we lekker vals spelen voor de meeste kijkers..

      • + 1
      • 21 sep 2019 - 17:59
    • “Ferrari komt al jaren weg met straffen”

      De meest achterlijke straf van de laatste paar jaar werd nota bene gegeven aan een Ferrari-coureur.

      Verongelijkte Verstappen-fans als jij maken de boel er niet leuker op. Je roeptoetert maar wat, maar steekhoudende argumenten komen er niet van jouw kant. Leclerc heeft gewoon een uitstekende kwalificatie gereden en Verstappen een wat mindere. Get over it.

      • + 10
      • 21 sep 2019 - 18:07
    • @Neppatsrev - doe niet zo zielig. Ferrari's updatepakket werkt gewoon goed en Leclerc doet het super. Dan krijg je dit.
      Nu moet RBR proberen hetzelfde te doen.

      • + 6
      • 21 sep 2019 - 18:19
    • SFerrari

      Posts: 112

      @nappatsrev. J#nkerd doe ff relax jonguh. Als een ander team dan RB het voortouw heeft is het niet gelijk illegaal. Ferrari heeft het moeilijk genoeg gehad de eerste helft en nu krijgen ze het een beetje op de rit en dan overal het negatieve in zien. Kom op man is toch mooi voor de sport en van deze sport.

      • + 3
      • 21 sep 2019 - 18:29
    • ‘T is ook allemaal niet zo ingewikkeld hoor, de Ferrari rijdtin de eerste sector maar liefst 0,4 sec sneller dan de RB, niet eens een verdienste van de coureur , Vettel maakt in zn laatste run een opzichtige fout, Weer is.... Anders was hij nog probleemloos sneller geweest als wonderkind Leclerc... Vettel is al anderhalfjaar aan t knoeien , gelukje voor Leclerc want het laat hem er nog beter uit zien... net zoiets al verschil Hamilton ,, Bottas.. Enige plus voor Leclerc dat hij maar net komt kijken , maar voor we allemaal lyrische worden, laat hij dit hoge niveau eerst is een jaartje vasthouden...

      • + 2
      • 21 sep 2019 - 19:57
    • Zo kan je ook blijven doorredeneren. Als Verstappen Mode 11 niet gebruikte in Oostenrijk, had hij niet gewonnen. En oh wat was het een legendarische overwinning. Gewoon knappe kwalificatie van Leclerc, klaar.

      • + 2
      • 21 sep 2019 - 20:56
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Niet alleen Marko, maar ook Hamilton schrok van de snelheid van Ferrari.
      Hamilton was er ook vanuit gegaan te vechten met Verstappen voor pole.

      Het is dus niet alleen RB die het hier niet voor elkaar heeft maar ook Mercedes.
      Toch onverwacht geklopt door een Ferrari.

      Hoe ze het bij Ferrari gaan doen met de racepace is vooralsnog af te wachten.

      • + 0
      • 21 sep 2019 - 22:02
  • "Snelheid over één ronde"... maar dan wel ronde op ronde op ronde, etc...

    • + 0
    • 21 sep 2019 - 17:44
  • Snelheid over 1 ronde....ik denk dat het wel zal meevallen. Ze hebben het denk ik gewoon een goed pakket en wel dusdanig om meerdere rondes snel te zijn op minimaal Mercedes niveau.

    • + 2
    • 21 sep 2019 - 17:47
  • Marko mag dan verrast zijn, Max was dat niet.

    • + 0
    • 21 sep 2019 - 18:20
    • Dan heb je de teleurstelling van Max zeker niet gezien. Gisteren dacht hij nog aan pole.

      • + 0
      • 21 sep 2019 - 18:44
  • Supersoft

    Posts: 749

    Morgen proberen om wel een keer goed te starten en Vet voorbij in de eerste bocht. Podium halen en is er niet zoveel aan de hand. Ik denk dat Mercedes en Ferrari morgen niet zo snel zijn als in quali.

    • + 0
    • 21 sep 2019 - 18:44
    • Ach misschien komt Lewis dit keer in de Ferrari sandwich....

      • + 0
      • 21 sep 2019 - 19:21
  • Leclerc

    Posts: 5

    Sommge reacties zijn echt onbegrijpelijk....ik heb twee prachtige, spannende races gezien die op het scherpst van de snede werden uitgevochten en hoop morgen op weer zo’n race. Kappen met dat gezeik over voordeel voor teams of partijdigheid van de officials, dat zijn de mensen die de straffen uitdelen en niet Jan Todt. Denk even aan Canada waarbij Vettel de race verloor door een straf. Anyway.... iedereen een hele mooie race-zondag gewenst en pak nog effe tijd voor de zon.....

    • + 2
    • 21 sep 2019 - 19:40
    • Oh my god , een fanboy....

      • + 1
      • 21 sep 2019 - 19:59
    • Supersoft

      Posts: 749

      Komt wel goud!

      • + 0
      • 21 sep 2019 - 20:18
    • @Leclerc, jouw reactie (hoe goed bedoeld ook) telt niet want jij bent Leclerc zelluf.... ;)

      • + 0
      • 22 sep 2019 - 08:45
  • elflitso

    Posts: 281

    'Als er geen vreemde dingen gebeuren, zullen dat ook de startposities van de coureurs zijn in de race' een heel opmerkelijke laatste zin van Dr Helmut Marko. Zijn er zaken aan het licht gekomen waarvoor protest is ingediend bij de FIA? Immers rommelt het al een beetje over de prestaties van Ferrari van de laatste tijd.

    • + 0
    • 21 sep 2019 - 21:26
  • h3x6g0n

    Posts: 298

    "...dat ze met iets reden dat een verstoord beeld geeft."? Waarom zo lafjes insinueren? Als hij dat echt denkt; wees dan een kerel en zeg gewoon dat SF vals speelt. Ik gun VER echt het beste, maar deze kerel pruim ik, om verschillende redenen, voor geen meter.

    • + 1
    • 21 sep 2019 - 23:36
  • MaxRaw

    Posts: 63

    Ik heb het wel een beetje gehad met als die verschillende modes en simulaties.
    Alles is vertekend en gericht op verschillende doelen, race simulatie, kwalificatie, banden management, brandstof. Mooi voor de techniek er achter maar wat hebben wij als F1 Fans daaraan?
    Een rijder lijkt meer en meer op een Nerd met extreem snelle reacties.
    Na 45 jaar de F1 gevolgd te hebben merk ik dat ik meer en meer aan het afhaken ben.
    De hele opleving sinds Max zijn intrede heeft gedaan en de belachelijke verstappen regeltjes gaf wel aan dat ze niet weten wat ze met dat soort nieuwe rijders aan moeten.

    • + 0
    • 22 sep 2019 - 10:31

Gerelateerd nieuws

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Zit Max Verstappen bij nog wel op de juiste plek bij Red Bull Racing?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar