user icon
user icon

Magnussen: "Ik heb niets tegen Hülkenberg, maar juist veel respect voor hem"

  • Gepubliceerd op 16 aug 2019 12:25
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit

Kevin Magnussen had in 2017 een veelbesproken confrontatie met Nico Hülkenberg, maar volgens de coureur van Haas F1 is er absoluut geen sprake van een vete of een doorlopende ruzie met de Renault-coureur.

De kiem voor het verhaal werd gelegd bij de Hongaarse Grand Prix van 2017. Magnussen en Hülkenberg kwamen elkaar op het asfalt tegen in een stevig duel, waarna de strijd omsloeg naar een verbaal duel in het vierkantje bij de media. De discussie eindigde nadat Magnussen 'suck my balls, honey' zei tegen Hülkenberg uit onvrede over een klacht van de Duitser, die klaagde over de rijstijl van de Deen.

Magnussen 'heeft veel respect' voor coureur Hülkenberg

Lang werd er daarna gedacht dat Magnussen en Hülkenberg elkaar niet mochten, maar daar is volgens de Haas-coureur absoluut geen sprake van. Hij benadrukt juist veel respect te hebben voor de kwaliteiten die de Duitser heeft als coureur, maar tegelijkertijd stelt hij tegenover Auto Motor und Sport ook dat hij een persoonlijke band heeft met hem.

"Ik zou niet zeggen dat we een onderlinge relatie hebben. We zijn tegenstanders op het circuit en geen vrienden. Natuurlijk heb ik veel respect voor zijn kunnen op de baan. Hij is zeer getalenteerd, een complete coureur. Ik heb echt niets tegen hem. Dit hele verhaal, en het feit dat ik er nog steeds vragen over krijg, laat zien wat er mis is met deze mediawereld."

"Natuurlijk begrijp ik waarom mensen dit soort verhalen lezen. Maar als het niet opgepikt was door de camera's, zouden Nico en ik er nu niet meer over nadenken. Er werd teveel gewicht aan gehangen. Ik wil duidelijk maken dat ik veel respect heb voor Nico en dat ik niets persoonlijks tegen hem heb. Ik ken hem niet als mens, maar ik heb nooit iemand iets slechts over hem horen zeggen. Punt."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Zucht

    Posts: 442

    hmmmm, Nico naar Haas

    • + 3
    • 16 aug 2019 - 12:38
    • Breaking Hulkenberg naar Haas!!!

      Ah je was me net voor xd xd.. Als je zo begint te downplayen over een andere collega/coureur zit het er wel dik in dat deze volgend jaar naast je rijdt.

      Bye Bye Romain.. niemand zal je missen.

      • + 1
      • 16 aug 2019 - 12:56
    • Niemand zal Hulkenberg missen... Grosjean probeert iedergeval nog wel is wat... lukt wel nooit meer , maar ja, mogen van mij allebei een andere hobby gaan zoeken ,,, Grosjean kookt al, Hulkenberg is prima coureur voor endurance races,, misschien samen met Sainz, heel veel rondjes gaan rijden, want dat kunnen ze wel...

      • + 0
      • 16 aug 2019 - 13:01
    • Bschuit, eens betreft Hulkenberg en Grosjean. Ik weet dat je weinig met Sainz op hebt en jouw stelling klopte tot voor halverwege vorig seizoen ook, maar hij heeft zeker dit seizoen toch een aantal knappe inhaalacties begaan.

      • + 1
      • 16 aug 2019 - 13:14
    • Hulkie is idd geen absolute topper. Maar als 2e man in een topteam wel bruikbaar. Mits hij over zijn podium angst heen komt.

      • + 0
      • 16 aug 2019 - 13:47
    • Dit artikel heeft behoorlijk lang geleden ook al hier gestaan...

      • + 0
      • 16 aug 2019 - 14:20
    • Duffeling

      Posts: 140

      www.gptoday.net/nl(...)em-niet-persoonlijk

      En daar istie.

      • + 1
      • 16 aug 2019 - 21:45
    • Dat is ‘m inderdaad :)

      • + 0
      • 16 aug 2019 - 22:02
    • SEN1

      Posts: 710

      Je moet toch iets om ons te blijven voeden. Ik kijk (verslaafd) 20x per dag op deze site. Beter iets ouds, dan niets nieuws. Soms kan een oud artikel ook weer leuke discussies opleveren.

      • + 0
      • 17 aug 2019 - 15:29
  • Goh, Christina ook dood ....

    • + 1
    • 16 aug 2019 - 12:57
    • Joeppp

      Posts: 2.960

      Wat kan jou het schele.

      • + 2
      • 16 aug 2019 - 13:38
    • Wij hadden vroeger 'n rijmpje over haar.
      " Vroeger heette ze Marijke en kon ze niet rechtuit kijke,
      Toen heette ze Cristien en kon ze nog niet rechtuit zien"

      Maarja, toen waren we nog jong......

      • + 2
      • 16 aug 2019 - 14:05
  • Aldus Magnussen die vol lof spreekt over zijn nieuwe teamgenoot. Oops.... iets te opvallend Kevin?
    Ik zie het nog wel gebeuren ook! Zou geen foute keuze zijn btw.

    • + 0
    • 16 aug 2019 - 15:33
    • En Romain naar Renault? Het is immers een Zwitser met een Frans paspoort.

      • + 0
      • 16 aug 2019 - 19:34

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 285
  • Podiums 0
  • Grand Prix 104
  • Land DE
  • Geb. datum 19 aug 1987 (32)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar