user icon
user icon

Steiner kwaad op coureurs na aanvaring: "Het is onacceptabel"

  • Gepubliceerd op 15 jul 2019 09:58
  • comments 42
  • Door: Bjorn Smit & Dieter Rencken

Günther Steiner kon het zondag niet geloven dat de twee bolides van Haas F1 tegen elkaar aan reden in de eerste ronde van de Britse Grand Prix. De teambaas gaf aan maatregelen niet te schuwen.

Al bij het uitkomen van de vijfde bocht reden Romain Grosjean en Kevin Magnussen tegen elkaar aan. Het bezorgde beide coureurs lekke banden, maar na drie ronden waren ze klaar en kon Haas F1 inpakken. Steiner was verre van blij met de verrichtingen van zijn coureurs, waarbij hij benadrukte dat hij na hun duel in Barcelona duidelijk maakte dat contact maken onacceptabel was.

"Het is onacceptabel. Ik was duidelijk tegen ze na Barcelona over wat ze niet kunnen doen. We zitten in een lastige positie op dit moment om de auto op de weg terug te krijgen. Iedereen werkt zich een slag in de rondte, dan krijg je een kans en crash je tegen elkaar in de vijfde bocht. Het is onacceptabel."

"Ik ben natuurlijk teleurgesteld, want iedereen werkt hard om ons uit de put te krijgen waar we momenteel in zitten. En dat kan je zien, want we doen bijna het onmogelijke. Dan hebben we de kans om punten te scoren of in ieder geval iets te leren voor de toekomst, maar dan doen ze zoiets."

Steiner gaat werken aan oplossing om herhaling te voorkomen

Steiner gaat eraan werken om een oplossing te implementeren, zodat Grosjean en Magnussen niet nogmaals samenkomen. Wel moet hij het incident even laten bezinken voordat hij die oplossing gaat bedenken.

"Ik moet er een nachtje over slapen, het laten rusten en dan komen we met een oplossing. Dat is mijn werk en wat de oplossing ook is, die gaan we erdoor drukken. We zijn een team en iedereen moet in dienst van het team werken en niet voor hemzelf. Ik wil dat iedereen de juiste kant op stuurt. Ik kon het bijna niet geloven toen ik het op de tv zag. Er rijden twee auto's tegen elkaar en het zijn die van ons."

Reacties (42)

Login om te reageren
  • Ik begrijp je volledig Günther, onacceptabel! Gooi om te beginnen Romain er maar eens uit, en vervang hem voor iemand die wél respect voor zijn teamgenoot heeft,
    wellicht Ocon een goede optie?

    • + 4
    • 15 jul 2019 - 10:03
    • Gevoelsmatig denk ik ook dat het 't laatste seizoen is voor Grosjean.

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 10:08
    • GHM65

      Posts: 554

      Eens maar dan zouden ze Ocon moeten huren, leasen, kopen, kidnappen...?
      Maar het moet niet gekker worden met die gasten, hoe vaak zijn ze al gewaarschuwd?

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 10:11
    • ja zat er al op te wachten vwb Ocon @GHM65 :')
      Maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gezien met die Grosjean
      Magnussen zou ik vooralsnog voordeel vd twijfel geven

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 10:19
    • Overigens heb ik ook mijn twijfels t.o.v. Magnussen.

      • + 1
      • 15 jul 2019 - 10:21
    • deMercer

      Posts: 18

      Ocon vond ik in zijn periode bij Force India niet echt respect voor zijn teamgenoot hebben, gezien de diverse clashes met Pérez. Lijkt me wat dat betreft weinig beter dan Grosjean.

      Voor de rest ben ik het met je eens: gooi alsjeblieft Grosjean uit die Haas!

      • + 2
      • 15 jul 2019 - 11:12
    • NFS1

      Posts: 227

      Ocon???
      Ja, die crasht nooit met een team mate.
      Iets met van de regen in de drup..

      Een nachtje er over slapen, dat zouden er meer moeten doen.

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 11:16
    • de naam Ocon werkt nog steeds als een rode lap op een Bull :)

      • + 1
      • 15 jul 2019 - 11:17
    • NicoS

      Posts: 11.280

      Ocon en Magnussen.....hmmmm, ik vraag me af of dat wel zo'n goede combinatie is.
      Gezien dat het met Perez ook oorlog was, verwacht ik dat het met Magnussen minimaal net zo zal knetteren tussen die twee.

      • + 1
      • 15 jul 2019 - 12:35
    • hoogie35

      Posts: 629

      Hahaha, Ocon, ja die heeft écht respect voor zijn teamgenoot. zeg er verder maar niets over.

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 12:38
    • Ocon? Die man heeft van het hele begrip respect nooit gehoord en schuwt geen enkele mogelijkheid om een concurrent, teamgenoot of niet, aan de kant te duwen

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 12:38
    • waylon

      Posts: 2.222

      De ene eigenwijze Fransman er uit gooien en een andere eigenwijze Fransman erin Zie hier het voordeel niet van in

      • + 2
      • 15 jul 2019 - 15:50
    • Arran

      Posts: 1.051

      @TheStijg, Magnussen haalt teminste nog wel eens punten binnen, als hij niet met Grossjean in aanvaring komt. Grossjean heeft Magnussen niet eens nodig om zijn wagen in gort te rijden...

      Nee, de adoratie voor Romain in begint van het Haas project lijkt ver van voorbij, en het lijkt erop Magnussen op zijn plek zit bij Haas, heeft als enige nog punten kunnen binnenslepen, en laat bij tijden leuke dingen zien in die Haas.

      Het gaat voornamelijk de mist in als Romain bij hem naast op de Grid staat, alsof Romain de druk al voelt, en zich ten koste van alles moet bewijzen hij de ervaren coureur van de twee is, en juist daarom te veel fouten maakt.

      Magnussen heeft Steiners mentaliteit, Romain... ik hou wijselijk mijn mond dicht hierover ;) en pink een traantje weg.. :D

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 16:01
    • Als de naam Ocon hier valt, is alle objectiviteit ineens weg! Jongens jongens... Ik herinner me Ocon en Perez op Spa, waar Sergio hem in de muur duwde. Tot twee maal toe. Maar hey!! Max vindt 'm niet meer lief, dus jullie ook niet meer! ... Net zoals met Sainz, Ricciardo, Leclerc ...

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 18:42
    • Tsja, ik snap Gunther, maar hij mag de hand in eigen boezem steken want hij maakt er een sport van beide zeer middelmatige heren al heel vroeg in het seizoen te bevestigen voor het jaar er op. Ik begrijp ook niet hoe je als team denkt met die 2 aansluiting te gaan vinden in het middenveld....

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 19:58
  • Ik vond het contact nog wel meevallen eigenlijk, als je b.v. ziet hoe Max afentoe wheelbangt, vorig jaar zelfs nog met z'n toenmalige Ricciardo.. Ze hadden bij Haas nu alleen de pech dat ze beiden een lekke band erdoor opliepen.. Je kan zoveel oplossingen bedenken als je wilt, maar dit kan gebeuren tijdens het racen.. Is alleen te voorkomen als je teamgenoten verbiedt tegen elkaar te racen.. Maar dan zit er dus altijd eentje vast achter de ander die niet mag inhalen zonder teamorders, ik denk niet dat je dat wilt..

    • + 0
    • 15 jul 2019 - 10:04
    • Op zich heb je gelijk, maar dit was de race dat ze met 2 configuraties reden. 1x de AUS spec, de andere de nieuwste spec. Dit alles om de problemen beter te begrijpen.

      En dan gaan de rijders wheelbangen zodat er geen data binnenkomt. Het was een gewoon raceongeluk, maar Magnussen had met het testen in zijn achterhoofd moeten beslissen om niet buitenom te gaan bij zijn teamgenoot.

      • + 3
      • 15 jul 2019 - 10:11
    • Het contact viel mee ja, alleen de gevolgen vallen niet mee.

      • + 1
      • 15 jul 2019 - 10:25
  • Haas zit in de hoek waar de klappen vallen en dan is dit natuurlijk het laatste dat je wil.

    • + 1
    • 15 jul 2019 - 10:05
  • Skimi

    Posts: 385

    Grosjean zal toch na dit seizoen klaar zijn bij Haas? Vorig jaar vond ik het al vreemd dat hij niet de zak kreeg. Wie zou Grosjean eigenlijk nog in zn team willen?
    Nu moeten ze noodgedwongen komende race ook weer met de aus-bolide rijden want die ene ronde die ze reden gaf niet genoeg data..

    • + 1
    • 15 jul 2019 - 10:08
    • Die is klaar denk ik ja. Een lijstje met eventuele vervangers:

      -Ericsson (i.v.m. sponsors misschien). Vind hem voor de rest ook sympathiek.
      -Ocon (al denk ik dat ie naar Renault gaat en natuurlijk eerst z'n pijlen richt op het zitje van Bottas).
      -Wehrlein (al denk ik dat ie F1 ritme mist).
      -Ik hoop en denk het ook niet, maar Gutiérrez. Heeft natuurlijk ook een connectie met Mercedes. Mist ook ritme.
      -Vandoorne of Alonso? Al denk ik dat Alonso daar geen trek in heeft.
      -De Vries? Misschien Hartley, omdat ie sim coureur is bij Ferrari?

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 10:33
    • Giovinazzi en Schumacher mogen ook toegevoegd worden aan het lijstje. al denk ik dat het voor Schumacher te vroeg is. Dan zie ik liever Nyck een zitje pakken :-).

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 10:40
    • @MrStef85,

      Je vergeet eigenlijk de belangrijkste.
      Als Ocon naar Renault doorschuift is Hulkenberg de beste optie voor Haas.
      Als Ocon naar Mercedes doorschuift is Bottas de beste optie voor Haas.

      En laat Gutiérrez maar lekker in de Sim blijven zitten ;-)

      • + 2
      • 15 jul 2019 - 10:41
    • Skimi

      Posts: 385

      Idd en ik denk ook dat hulk wel klaar is met renault, doet steeds meer uitspraken.
      Renault-RIC-OCO
      HAAS-MAG-HUL
      Ferrari-LEC-PER
      Racing- STR-RUS
      Williams-KUB-LAT
      Verder gaat er niks veranderen

      • + 1
      • 15 jul 2019 - 10:48
    • Bedankt voor de toevoegingen @ Bill en Skimi. Ricciardo zie ik eigenlijk wel naar Ferrari gaan. Perez bij Ferrari zie ik niet gebeuren. Die kans heeft ie al gehad.

      • + 1
      • 15 jul 2019 - 11:25
    • Dacht ook aan Hulkenberg maar of die nou zo goed met Magnussen op kan schieten....

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 11:41
    • NicoS

      Posts: 11.280

      @Jim,
      Dan houd Magnussen wel lekkere schone ballen....;)

      • + 2
      • 15 jul 2019 - 12:36
    • MosyB

      Posts: 323

      Misschien heel stom.. maar nick de vries.. geen topper maar misschien wel goed genoeg voor een Haas.. als hij zijn banden heel houdt

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 12:57
    • Niet goed dus, want elk team wil een topper.

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 18:45
  • Romain OUT.

    • + 0
    • 15 jul 2019 - 10:23
    • BMW E30

      Posts: 668

      Lijkt mij toch wel heel duidelijk dat hij mag vertrekken. Begon direct vrijdag alweer met het uitrijden van de pitstraat. Ik weet niet hoe hij het doet Mar knap is het wel.

      • + 5
      • 15 jul 2019 - 10:26
    • Was de schuld van Marcus ;-).

      • + 3
      • 15 jul 2019 - 10:35
    • Er stak een Haas over, ken gebeuren toch?

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 16:56
  • Joeppp

    Posts: 2.972

    Kimi naar Haas, Schumacher in de Sauber.

    • + 1
    • 15 jul 2019 - 10:25
    • Ooh dat kan ook nog. Vind Schumacher nog niet overtuigen moet ik zeggen.

      • + 2
      • 15 jul 2019 - 10:34
    • Ik denk dat Kimi niet naar Haas gaat. Die is blij bij Alfa en is eigenlijk een stapje terug zo. Dan zie ik eerder Schumacher de plek van Giovinazzi pakken en dan Giovinazzi naar Haas?

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 10:38
    • Joeppp

      Posts: 2.972

      Ik vind Schumacher ook niet best maar heb wel het gevoel dat ze hem perse in de F1 willen hebben. Kimi vind ik zelf wel goed bij Steiner en Haas passen.

      • + 1
      • 15 jul 2019 - 10:54
    • jd2000

      Posts: 3.698

      Kimi naar Haas? Kimi met pensioen.

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 16:58
    • Kimi heeft toch een aandeel bij Alfa? Zie ik 'm niet meteen vertrekken daar.

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 18:46
  • Steiner kwaad?
    Die man is niet kwaad te krijgen.
    Altijd maar de goede vrede bewaren....

    • + 0
    • 15 jul 2019 - 12:10
  • Marcooooo

    Posts: 470

    Ik vind het contact ontzettend meevallen. Het was maar een miniem tikje, maar het was vooral heel ongelukkig. De achterwielen schampten op zo'n manier dat ze kennelijk naast een lekke band nog maar schade hadden wat erg ongelukkig was, zeker in een weekend waarin ze al in zwaar weer zitten. Ach, het zal vast weer mooie beelden (en geluiden) opleveren voor in de Netflix-special ;)

    • + 0
    • 15 jul 2019 - 12:22
    • Romain weer niet uitgenodigd op de BBQ ;)

      • + 0
      • 15 jul 2019 - 18:47

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Italië
  • Geb. datum 7 apr 1965 (55)
  • Geb. plaats Merano, Italy, Italië
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel