user icon
user icon

Ecclestone blijft zich zorgen maken over Williams

  • Gepubliceerd op 19 apr 2019 10:14
  • comments 13
  • By: Tom van Hooft

Beide Williams-auto's lijken voor de rest van het seizoen achteraan de grid te staan en de toekomst van het Britse team ziet er niet positief uit. Gisteravond konden wij melden dat Dmitry Mazepin en Uralkali hebben aangegeven dat ze Williams niet willen overnemen. In 2017 scoorde het Britse-team met Lance Stroll nog een podiumplaats, in 2018 werd het laatste in de strijd voor de constructeurs.

Bernie Ecclestone heeft inmiddels zijn zorgen geuit over het team. De voormalige baas van de Formule 1 zegt dat hun neerwaartse spiraal alleen maar zal voortduren: "Je krijgt nu het probleem dat het technische personeel zal worden gekaapt door Ferrari, Mercedes en Red Bull. Dat terwijl ze in 2014 nog voor Ferrari stonden. Het is een zeer trieste situatie voor Williams", vertelde Ecclestone tegen het Franse tijdschrift AutoHebdo.

Ecclestone wilde deel uitmaken van de duizendste Grand Prix in China maar besloot om niet af te reizen: "Ik had een voedselvergiftiging een maand geleden. Ik voelde me niet goed en heb besloten om niet te gaan. Ik keek vanuit Londen. Bovendien zijn de bezoeken aan de races nu heel anders. Ik wil betrokken raken, maar ik weet dat ik dat niet kan. Dus ik kan maar beter mijn mond dichthouden", legde de 88-jarige de situatie uit.

Dat Ecclestone en Liberty Media geen goede match is bleek wel aan de uitspraken die de Engelsman over de nieuwe eigenaren had gedaan omtrent deze duizendste Grand Prix. "Waarom houden ze de duizendste race niet op Silverstone? Het is daar allemaal begonnen. Ik was zelfs bij die eerste race! Als de organisatie geld nodig had gehad om dat te kunnen organiseren had ik iets willen regelen", vertelde de miljardair. "Het zou veel meer bezoekers hebben getrokken. Ik denk niet dat ze zich dat bij Liberty hebben gerealiseerd", sloot hij af.

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • RBRFIRST

    Posts: 518

    Wat let je Bernie. Koop Williams even op. Met de miljarden dollars die jij op de bank hebt staan moet dit een peulenschil zijn.😉

    • + 0
    • 19 apr 2019 - 10:19
    • JM_K

      Posts: 791

      ?


      Hij zich toch zorgen maken en omdat hij een goede bankrekening heeft hoeft hij ze toch niet te sponsoren ... die reactie(s) snap ik nooit.

      • + 0
      • 19 apr 2019 - 11:18
    • Hij kan wellicht in ze investeren? Met zijn kennis, know-how en netwerk kan hij het team een geweldige boost geven en blijft een legendarische naam aan de formule 1 verbonden.

      • + 0
      • 19 apr 2019 - 11:35
    • Snork

      Posts: 7.667

      Ik denk dat je een man van 88 niet moet vragen om voor een team dat naar de toekomst toe weer moet meedoen, aan te treden als investeerder. Geld alleen gaat het probleem bij Williams overigens ook niet oplossen.

      • + 0
      • 19 apr 2019 - 14:26
    • RBRFIRST

      Posts: 518

      @JM_K

      Die knipoog heb je waarschijnlijk ook niet begrepen.

      • + 0
      • 19 apr 2019 - 15:14
    • JM_K

      Posts: 791

      @Rbrfirst ... idd niet zo begrepen. 😉. Dan heb ik niet gezegd 😶

      Maar zoals je weet, wordt er vaak zo gereageerd...’geld genoeg, dus schenk maar.

      Zoals ook opgemerkt, een goed beleid werkt beter dan een zak met geld.
      Zie bv bij subsidie’s of de overheid waar men met het geld van een ander speelt/werkt.... “ach het is toch maar gekregen/niet van ons”. Mocht t fout gaan doet het niet echt/minder pijn.

      Ik hoop iig wel de Williams de weg terug vindt 💪🏽😊

      • + 1
      • 20 apr 2019 - 11:30
  • Politik

    Posts: 5.714

    Klopt, in 2014 stonden ze voor Ferrari.
    Maar dat moet wat mij betreft natuurlijk wel wat genuanceerd worden.

    Het was het eerste jaar met de nieuwe motorformule, het jaar waarin de Mercedes PU met kop en schouders boven de rest van het veld uitstak.
    Williams profiteerde daarvan en kon daarom dat jaar derde worden.

    De laatste periode dat Williams echt wat te vertellen had was in het BMW tijdperk, pakweg 15 jaar geleden.

    • + 0
    • 19 apr 2019 - 10:21
  • Tja, wie niet?

    • + 0
    • 19 apr 2019 - 10:34
  • Aha, vandaar die grijze haren.

    • + 0
    • 19 apr 2019 - 15:57
  • Williams maakt elk jaar winst dus we hoeven niet bang te zijn dat het team verdwijnt. Over de sportieve prestaties mogen wij ons echt wél zorgen maken...voor nu en voor de middellange termijn.

    • + 0
    • 19 apr 2019 - 21:38
  • sailor

    Posts: 9.500

    Op die leeftijd moet je je eigenlijk nergens meer zorgen om maken

    • + 0
    • 20 apr 2019 - 09:27
  • delange

    Posts: 1.132

    Wie maakt zich eigenlijk geen zorgen om Williams??

    • + 0
    • 20 apr 2019 - 09:49
  • Toch zie ik Bernie er wel voor aan om de tent te willen kopen. Hij verveelt zich te pletter en je kan van hem denken wat je wilt maar ik denk dat het precies de figuur is die Williams weer op de rails kan zetten. Flavio zou het ook wel kunnen denk ik.

    • + 0
    • 20 apr 2019 - 14:05

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team -
  • Points -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Date of b. 28 okt 1930 (89)
  • Place of b. Bungay, Suffolk, England, UK, GB
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,59 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar