user icon

Testupdate Abu Dhabi (5): Kubica al sneller dan vrijdag en Vettel ligt onder de auto

  • Gepubliceerd op 27 nov 2018 13:49
  • comments 21
  • Door: Tom van Hooft

Max Verstappen rijgt de ronden aan elkaar tijdens zijn laatste werkdag in de RB14. De Nederlander staat met nog anderhalf uur testen te gaan op 104 ronden. Grootverbruiker blijft echter Sean Galael die in zijn Toro Rosso al een dubbele Grand Prix-afstand heeft weten af te leggen.

Veel ogen zijn gericht op Robert Kubica. De Pool heeft vanmiddag plaatsgenomen in de Williams en is inmiddels al bijna drie seconden sneller dan zijn tijd van afgelopen vrijdag. Op welke banden de Pool en de rest van het veld hun rondjes maken, is niet duidelijk.

Pietro Fittipaldi is inmiddels ook weer de baan op. De Braziliaanse IndyCar en Super Formula-coureur heeft na een motorwissel een installatieronde gereden. Wat verder opvalt is dat Lance Stroll de snelheid in de Racing Point Force India goed te pakken heeft. De Canadees bezet voorlopig de vijfde plaats op slechts twee tienden van zijn nieuwe teamgenoot Sergio Perez.

Een opvallend beeld in de garage van Ferrari. Sebastian Vettel is tijdens een van zijn rondes over een broodjes-kerb gereden en neemt persoonlijk de schade op. De Duitser wilde precies weten welke beschadigingen de vloer van de Ferrari had en besloot samen met een monteur te gaan kijken.

 

1º    S. Vettel Ferrari 1'36"812   53
2º    V. Bottas Mercedes 1'37"231 +00"419 112
3º    M. Verstappen Red Bull 1'37"947 +01"135 111
4º    S. Perez Force India 1'37"976 +01"164 67
5º    L. Stroll Force India 1'38"107 +01"295 30
6º    L. Norris McLaren 1'38"187 +01"375 114
7º    N. Hulkenberg Renault 1'38"789 +01"977 113
8º +4 G. Russell Williams 1'39"512 +02"700 42
9º    K. Raikkonen Sauber 1'39"878 +03"066 82
10º    R. Kubica Williams 1'39"961 +03"149 23
11º    S. Gelael Toro Rosso 1'40"435 +03"623 125
12º -4 P. Fittipaldi Haas 1'42"291 +05"479 28

 

 

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Kubica nu sneller dan Russel, maar zegt niks. Totaal andere opbouw, maar leuk om te lezen

    • + 0
    • 27 nov 2018 - 14:01
    • Dat kubica sneller is dan vrijdag is ook totaal logisch haha. er ligt voor duizenden ronden aan extra rubber op de baan hahah.

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 18:09
  • Droopy

    Posts: 631

    Zo, de Honda houdt het goed uit. Dat is positief in ieder geval

    • + 2
    • 27 nov 2018 - 14:05
    • MisterT

      Posts: 1.972

      Idd, die Gelael heeft er al aardig wat rondes op zitten.

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 14:14
    • Dat dat ding het 2 raceafstanden volhoudt is positief? Ben je nog ruim 10 motoren per jaar nodig.

      • + 1
      • 27 nov 2018 - 14:24
    • lenc1313

      Posts: 504

      pff pietje jou glas is zeker half leeg altijd,...

      • + 6
      • 27 nov 2018 - 14:53
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Nou wilnik niet de taalmeester uit gaan hangen, maar...ben je 10 motoren nodig?
      Het is...heb je 10 motoren nodig.

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 15:18
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Oke...oke, dat”wilnik”komt door de dikke duim op mijn i-phone scherm.

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 15:19
    • Tuurlijk is dat positief dat hij achterelkaar 2 race afstanden rijdt. Onder normale omstandig heden wordt tussen de races zo,n motor wel even geserviced ..gechekt etc etc

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 15:41
    • Lenc

      Jazeker. Is het glas half leeg begin ik al te bibberen door de gedachte dat het bijna op is.

      Bij 5 a 6 raceafstanden wordt het pas interessant. Die 2 raceafstanden hebben we vaak genoeg gezien dit jaar. Dat mensen dat positief vinden zegt veel over hoe zij denken hoe Honda er voor staat.

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 17:23
    • Bschuit
      Er wordt niets geserviced tussen races door. Zegel vd motor verbreken betekend straf volgende race. Er zijn wel wat kleine zaken die vervangen mogen worden onder supervisie van de FIA. Dit zijn zulke simpele dingen dat het bijna niet voorkomt. Denk hierbij bv aan oliesproeier in het blok die men wil vervangen omdat een ander onderdeel extra slijtage had en daardoor de olie vervuilt is waardoor er kans op verstopping van die sproeier is.

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 18:28
  • Snork

    Posts: 12.515

    Kijk, Stroll kan wel gas geven hoor. In een voor hem nieuwe auto is dit echt niet slecht.

    • + 2
    • 27 nov 2018 - 14:35
    • Niemand weet op welke banden hij staat dus hij kan ook de zachtste hebben

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 14:54
    • Stroll is gewoon een baas! Dat riep ik vanochtend in dat andere topic ook al.
      Ik heb altijd al gezegd, zet die jongen in een goede wagen en we gaan wat beleven

      • + 1
      • 27 nov 2018 - 15:04
    • P. Clemenza, jou manier van schrijven doet me aan een ander denken....
      Jij bent volgens mij niet zo nieuw hier.

      • + 2
      • 27 nov 2018 - 16:48
    • Wie heeft mij een plus gegeven?

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 23:42
    • FaZeless

      Posts: 54

      OUW-SJAGERIJN ik ? maar wie was hij dan als je het denkt te weten xD

      • + 0
      • 28 nov 2018 - 08:15
    • Ik kan het natuurlijk mishebben, maar jij mag nog geen + sjes geven.
      Om op je vraag terug te komen, ik denk Jean Alesi........denk.

      • + 0
      • 28 nov 2018 - 11:19
  • toppertje, onze Lance...

    • + 0
    • 27 nov 2018 - 15:20
  • bullfrog

    Posts: 139

    Max gaat niet tot het gaatje, ik geloof niet dat racingpoint maar 3 honderste langzamer is , ze zullen van Pirelli wel opdracht hebben een bepaalde snelheid aan te houden.

    • + 0
    • 27 nov 2018 - 15:26
    • Ik denk dat hier niemand tot het gaatje gaat

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 21:34

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar