Jerez dag 4: Rubens Barrichello sluit testweek af met snelste tijd
- Gepubliceerd op 13 feb 2011 17:00
-
22
- Door: Robin Smeets
De dag werd gekenmerkt door de vele rode vlaggen. Na twee uur rijden moest Jerome D'Ambrosio zijn Virgin aan de kant zetten en kon pas rond half 4 weer zijn weg vervolgen. Even later moest ook Nico Rosberg zijn Mercedes achterlaten op het circuit, waarna ook Kamui Kobayashi zijn Sauber moest verlaten op het begin van de middag. De Japanner was gespind en stond vast in het grind. Rubens Barrichello en Paul di Resta zorgden voor de overige rode vlaggen.
Barrichello was vandaag de te kloppen man. Met een 1:19.832 was hij niet alleen de snelste coureur van de dag, maar reed hij ook de beste weektijd. Kobayashi volgde op ruim zeven tienden, terwijl Fernando Alonso als derde eindigde. De Spanjaard was met 115 ronden het actiefst. Vandaag mocht Bruno Senna ook testen voor Lotus Renault GP, nadat het team gisteren de kans had gegeven aan Nick Heidfeld. Senna kwam tot een 1:21.400, Heidfeld reed gisteren een 1:20.361.
Senna had wel te kampen met wat technische problemen aan zijn bolide. Verder kende Team Lotus wederom geen pechvrije dag. Heikki Kovalainen stond namelijk geruime tijd binnen met een waterlek aan zijn T128.
De volgende testdag is op vrijdag 18 februari waar alle teams vier dagen zullen rijden in Barcelona.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.361 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 18
Hazaah! Lekker strooien met zand! Williams heeft overigens wel een heel interessante achterkant - verlaagde versnellingsbak - ben benieuwd wat het echt gaat brengen...
Posts: 5.397
Redbull is niet bovenaan de tijdenlijsten te vinden. Maar zijn wel erg constant. Normaal gesproken kun je inderdaad niets opmaken uit die tests. Maar met die nieuwe banden lijkt mij dit gewoon een uitzondering. De Redbull lijkt mij gewoon het best met de banden om te gaan en aangezien de banden dit seizoen een cruciale rol spelen.. Zie ik hun eigenlijk weer gewoon vooraan rijden in Bahrein. Maar we zullen zien. Future will tell.
Posts: 5
@kevin:
volgens mij praat jij jezelf moet in. Volgens de gegevens van de Ferrari site rijden ook zij met volle tanks....
Posts: 5.397
Nou als jij denkt dat ik mijzelf moed in praat heb je het verkeerd lol. Ik zit er namelijk echt niet op te wachten om Redbull weer iedere race vooraan te zien staan. Ik zeg gewoon wat ik opmaak uit de tests. En wat ik zeg hoeft heus niet waar te zijn (ik ben absoluut geen expert), maar ik ben bang dat Newey weer een zeer goede auto heeft gebouwd..
Posts: 1.315
Ferrari draait in vier dagen 465 ronden. Mama mia wat een hoeveelheid. Goed om te zien dat McLaren ook weer flink aan het testen is ondanks het gebrek aan onderdelen gister.
Posts: 619
Heeft iemand enig idee of HRT nog wat gaat doen? Dat zat ik me ineens af te vragen: ze hebben nog steeds maar 1 rijder, nog geen startnummers en deze week zijn ze nog helemaal niet aan het testen geweest. Ik weet dat de auto ook nog niet af is, en dat ze die pas in Bahrein af gaan hebben. Maar verder....
Posts: 2.989
die zitten op Monza , filmdagen voor Pirelli
Posts: 619
O ja, dat was het. Gaan eindelijk geld verdienen. Bedankt.
Posts: 2.885
Nog geen startnummers? Hoe kom je daar nou bij? Die wagens krijgen gewoon de nummers 22 en 23, waar ze recht op hebben naar aanleiding van de eindstand bij de constructeurs vorig jaar.
Posts: 1.136
Die kont van die Williams ziet er inderdaad interessant uit, ben benieuwd wat dat hun gaat brengen. Ferrari is bulletproof, kolere wat hebben die een berg rondjes gereden! Heidfeld gaf een indrukwekkend visitekaartje af en McLaren en RedBull zijn een beetje sneaky low profile, ik vraag mij af of ze alles al hebben laten zien.
Posts: 3.471
Wat een rondjes voor Fernando en Massa samen... Niet normaal meer hoe goed de betrouwbaarheid is aldaar! Maar dat was afgelopen seizoen ook tijdens de wintertests... Betrouwbaar en veel rondjes.. Ik hoop dat ze deze lijn weten vol te houden!
Posts: 236
pff,weer een paar dsgen wachten. Wat me ook opvalt is dat die force india niet vooruit te branden is volgens mij. Staan de hele week al achteraan.
Posts: 18.535
De FI is nog maar van deze week nieuw. Die zijn nog allerlei dingen aan het testen.
Posts: 6.927
Jeetje. De hele week problemen en lange runs gedaan, en toch de snelste weektijd op je enige korte run eruit gooien. Ik dacht dat Williams geklopt was, maar 7 tienden is wel erg veel.
Posts: 413
Overal hier lees ik van Mclarenboys,vooral van mika of L.Hamilton dat ze van Mclaren veel verwachten en niet van Ferrari, aan de hand van wat praten jullie toch zo overtuigend? Omdat Hamilton en Button tijdens de voorstelling veel lof hadden over hun auto? Wat hebben ze tot nu toe meer getoond dan Ferrari? Denken jullie dat Ferrari al op zijn limiet rijdt ? Houden jullie alle gegevens bij qua data en snelheid en betrouwbaarheid? Stuurt Martin Whitmarsh jullie soms dagelijks een fax door van alle gegevens??? Dat is gewoon wat jullie wensen niet wat jullie denken...Mclaren was vorig jaar gedurende de laatste races steeds trager dan Ferrari (buiten Abu Dhabi) , het is niet dat ze nu een nieuwe auto hebben dat het betekent dat ze sneller zijn! Het enigste wat iedereen kan denken is dat Redbull er zo ie zo goed voor staat! Het kan zijn dat Mclaren sneller is dan Ferrari, maar laten we eens maar afwachten i.p.v. te roepen dat Mclaren er al staat!
Posts: 5.397
Als McLaren-fan kan ik me wel in jouw reactie vinden. Je weet namelijk nog niets en je kunt enkel afwachten tot Abu Dhabi. Het is voor een ieder te vroeg om te roepen hoe het zit. Aangezien je niet weet wie wat test en wie er verstoppertje speelt. Ik hoop dat McLaren gewoon vooraan staat in Abu Dhabi. Maar zeggen dat dat ook gaat gebeuren hoor je mij niet zeggen.
Posts: 81
als je al de tijden van vandaag bekijkt zie je dat Ferrari er heel goed voor staat, rondjes van 1.22 tot 1.25 hoog, McLaren reed ook constante rondjes 1.23-1.25. als je nu al de tijden van de 2 testen bekijkt staan Ferrari en RedBull op kop, Mclaren komt heel dichtbij...Op naar de volgende test!:)
Posts: 3.145
\"According to track-insiders, RB and McLaren are in 1st league. Both has significant advantage in fast corners over the rivals. Renault is nearby, Ferrari is a bit behind.\"
Ach ja, het zijn maar insiders die niet weten waarover ze het hebben, en het zijn maar tests.
Slaap lekker allemaal.
Posts: 413
Hahahhaha, goed overgenomen en veranderd
Although it is difficult to make exact comparisons, F1 insiders believe Red Bull and Ferrari are the quickest cars on track in terms of true pace.
chek 3de foto boven Nick zijn foto news.bbc.co.uk/spo(...)ula_one/9396240.stm
Posts: 866
Haha dit is een post van een member van een autosportforum....... ongeveer net zo\'n track-insider als Mika zelf.....
Posts: 3.145
Je weet wat je leest, toch? Autoverkoper? LOL
Posts: 413
Bij mijn vorige reactie, het moest chek 3de alinea boven Nick zijn foto zijn..