user icon

Officieel: Sergio Perez rijdt ook volgend jaar voor Force India

  • Gepubliceerd op 17 sep 2017 11:42
  • comments 18
  • Door: Mathijs Carolus

Het hing al een tijdje in de lucht, maar is zojuist officieel bevestigd door het team van Force India: Sergio Perez verdedigt ook volgend jaar de kleuren van Force India in de Formule 1. Interim-directeur Bob Fernley liet onlangs weten dat Perez en Force India er persoonlijk al uit waren, maar dat het wachten was op een overeenkomst met de sponsoren van de Mexicaan.

Met de bevestiging van Perez gaat Force India volgend jaar verder met dezelfde line-up als dit seizoen. Esteban Ocon tekenende in de winter een overeenkomst voor de lange termijn met de Brits-Indiase formatie. De positie van Perez werd even wankel toen hij en teamgenoot Ocon elkaar een paar keer in de haren vlogen dit seizoen. Force India heeft de afspraak met de coureurs dat ze elkaar niet mogen aanvallen als ze achter elkaar rijden.

Voor Perez wordt volgend jaar het vijfde seizoen bij Force India. De Mexicaan debuteerde in 2011 bij Sauber in de Formule 1 en reed in 2013 een jaar voor McLaren. Dat werd geen succes en Perez kon terecht bij Force India. Tot dusver pakte Perez vijf keer een podiumplaats voor Force India.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Dan worden de opties voor Williams dun... misschien weten ze Alonso los te weken bij McLaren, maar anders zijn de opties beperkt. Wehrlein kan, maar is te jong voor Martini, nog een jaar Massa kan, maar waarom? Paul diResta kan, maar niet echt beter dan Massa, misschien alleen goedkoper of anders Buemi uit zijn F1 pensioen halen of Button al lijkt die weinig zin meer te hebben. Andere opties iemand?

    • + 0
    • 17 sep 2017 - 11:52
    • ray1975

      Posts: 2.400

      Ik denk dat Kubica naar Williams gaat. Is alle opgelost toch ! Ook voor Martini. Komt volgend jaar veel nieuw talent bij goed voor de sport top.

      • + 0
      • 17 sep 2017 - 11:54
    • @ray1975: inderdaad! die was ik vergeten. Goede suggestie en goede oplossing.

      • + 0
      • 17 sep 2017 - 11:58
    • Patrace

      Posts: 2.590

      Palmer is ook een optie. Qua leeftijd tenminste. Maar zal onderaan het lijstje staan, denk ik.

      Buemi is een goede suggestie trouwens. Ik zie het er niet van komen, maar hij zou niet misstaan in de F1. Is te vroeg afgeserveerd door Red Bull.

      • + 0
      • 17 sep 2017 - 12:21
    • Patrace

      Posts: 2.590

      Oh, Ericsson is ook een optie, als die moet vertrekken bij Sauber ten faveure van Giovinazzi.

      • + 0
      • 17 sep 2017 - 12:22
    • Kubica gaat testen in de sim bij Williams....
      Anders zouden ze de andere coureurs toch eerst daarvoor vragen?
      Palmer gaan ze niet nemen....dan beter met Massa doorgaan. Als Kubica fit genoeg is dan is hij de enige die Massa gaat vervangen.

      • + 0
      • 17 sep 2017 - 12:31
    • @Patrace: Ericsson gaat zeker niet weg bij Sauber. De eigenaren (Longbow) van Sauber zijn namelijk tevens de sponsoren van Ericsson. Het lijkt er meer op dat Sauber rondom Ericsson vormgegeven wordt.

      • + 0
      • 17 sep 2017 - 13:24
    • Eau Rouge

      Posts: 345

      @Ray: ik dagdroom ook graag. Maar de idee dat Kubica ooit nog F1 rijdt kan je nu echt wel naar de prullenbak verwijzen. Bij iedere transfer/contractverlenging komt zijn naam ter sprake. Hij heeft een verminderde handfunctie en rijdt al jaren niet meer. Dan lijkt een comeback wel héél onwaarschijnlijk.

      • + 0
      • 17 sep 2017 - 13:26
  • ray1975

    Posts: 2.400

    Prima ! Goede coureur niks mis mee.

    • + 0
    • 17 sep 2017 - 11:52
    • Behalve dan dat het lijkt dat hij en teamgenoot Ocon niet echt samen door één deur kunnen.

      • + 0
      • 17 sep 2017 - 11:54
    • JaapB

      Posts: 1.180

      Ocon zit nog 1 jaar in die FI en dan zit die bij een fabrieksteam of dat nu Renault, Mercedes of zelfs Ferrari is.
      Volgend jaar wordt een echte stoelendans denk ik en zal vanaf mei vuurwerk worden.

      • + 0
      • 17 sep 2017 - 11:56
    • ray1975

      Posts: 2.400

      Het zijn elkaars grootste concurrent ! En dat geldt bij elk team je kijkt naar je teamgenoot dat is je graadmeter en dan kunnen er wat problemen komen maar een beetje team manager dat gewoon.

      • + 0
      • 17 sep 2017 - 11:57
    • ray1975

      Posts: 2.400

      JaapB is inderdaad een groot talent. Na Max zeker de eerste die bij een topteam komt. De jongen is echt een topper. Maar eerst volgendjaar Perez maar eens zien te kloppen in Kwalificaties en in de race....

      • + 0
      • 17 sep 2017 - 12:03
  • ''Force India heeft de afspraak met de coureurs dat ze elkaar niet mogen aanvallen als ze achter elkaar rijden''....mijn god is dat wat ze bedacht hebben??? Force India is een leuk team maar iemand als Perez zit er al te lang, naar mijn mening had hij het vorig jaar al moeten aandurven om naar Renault te gaan. Door al dat nieuw opkomend talent zal hij ondergesneeuwd raken en worden vergeten door de echte topteams. Renault was de enige weg voor hem om ooit nog kans te maken op een topzitje imo.

    • + 0
    • 17 sep 2017 - 12:00
    • ray1975

      Posts: 2.400

      Ben het met je eens ! Had had een stap moeten maken nu. Er komt veel talent aan en de kans is dan groot dat de echte topteams kijken naar die gasten en is Perez snel vergeten verwacht ik. Maar we gaan het zien.

      • + 0
      • 17 sep 2017 - 12:08
  • AtteH

    Posts: 1.563

    Jammer.

    • + 0
    • 17 sep 2017 - 12:50
  • Abgj

    Posts: 410

    Geen wonder dat Force India volgens jaar Force Racing gaat heten....

    Ik zou als land zijnde ook niet langer aan Perez gekoppeld willen blijven...

    • + 0
    • 17 sep 2017 - 13:05
  • RodyF1

    Posts: 385

    Mooi zo!

    • + 0
    • 17 sep 2017 - 13:48

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar