user icon

Williams: "Stroll wordt mogelijk superster van de toekomst"

  • Gepubliceerd op 16 jul 2017 13:41
  • comments 54
  • Door: Bjorn Smit

Claire Williams denkt dat Williams met Lance Stroll mogelijk de nieuwe superster van de toekomst in huis heeft. Dat verklaarde de Britse in een interview met de officiële site van de Formule 1.

Stroll begon zijn eerste seizoen in de koningsklasse van de autosport uiterst moeizaam, maar de laatste races lijkt hij het lek boven te hebben. In zijn thuisland Canada scoorde de 18-jarige zijn eerste punten, om daarna in Bakoe zelfs plaats te nemen op het podium. Ook in Oostenrijk scoorde hij vervolgens punten. Door zijn recente prestaties denkt Williams dat Stroll de 'superster' van de toekomst kan zijn.

"Toen Lance in de eerste races veel kritiek kreeg zei ik dat mensen het eens moesten vergelijken met de eerste races van Vettel, Ricciardo en Raikkonen. Zij deden het niet veel beter," zo liet de teambaas van Williams optekenen. "In Canada kon Lance een beetje proeven aan het succes, maar het resultaat in Bakoe was fenomenaal. Hij heeft het ook nog eens zelf verdiend. Het is jammer dat hij niet tweede werd, maar ik denk dat niemand daar uiteindelijk iets om geeft en hij doet dat zeker niet. Het ging er vooral om dat hij voor het eerst op het podium stond. Eerlijk gezegd denk ik dat niemand had verwacht dat hij dit in zijn eerste seizoen al zou kunnen, maar het is hem gelukt."

Williams vervolgt: "We hebben mogelijk een toekomstige superster. Ik denk dat dat vooral komt door het harde werken en doorzettingsvermogen. Het klinkt makkelijk, maar als je iets heel graag wil moet je er ook veel werk in stoppen. Tot nu toe heeft Lance alles gedaan wat we van hem gevraagd hebben."

Williams geeft aan dat ze vooral een leercurve wilde zien bij Stroll en dat de prestaties in de eerste races vooral te wijten waren aan gewenning. "Hij heeft laten zien dat hij een sterk karakter heeft en dat hij de druk aan kan. Hij heeft meer druk dan de meeste rookies, maar hij blijft gaan en krijgt het voor elkaar om gefocust te  blijven en elk weekend te verbeteren."

Reacties (54)

Login om te reageren
  • Nee.

    • + 3
    • 16 jul 2017 - 14:15
    • AUDI_F1

      Posts: 1.786

      Let vooral op het woordje "mogelijk" Het wil nog niet zeggen dat ie dat gaat worden.

      • + 0
      • 16 jul 2017 - 17:01
    • Idd neen

      • + 0
      • 16 jul 2017 - 18:17
    • Ja maar Audi. Gewoon nee..

      • + 0
      • 16 jul 2017 - 22:36
    • AUDI_F1

      Posts: 1.786

      @tieske73 Het "mogelijk"" is een speculatie. Jouw "nee" en de "nee" van MV is de werkelijkheid. Wat heeft LS er gisteren weer van gebakken? Hij is wel mooi voor het Mercedes talent Wehrlein geëindigd.
      (oftewel hoe kun je een but prestatie toch nog goed praten)

      • + 0
      • 17 jul 2017 - 08:08
    • Juist, nee. Plusje.

      En mijn reactie op het bericht... hahahahahahahahahaha... kijk naar de demo Londen en je weet genoeg, Ricciardo, Max en Vettel etc. vet aan de donuts en wie moest drie keer insteken??

      • + 0
      • 17 jul 2017 - 12:51
  • Adjo83

    Posts: 904

    Die gasten hebben iets te veel red bull gedronken of te veel in de Bulldog gezeten..

    • + 4
    • 16 jul 2017 - 14:25
    • Polleken

      Posts: 936

      Teveel Martini

      • + 3
      • 16 jul 2017 - 15:42
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Naast Justin Bieber misschien.

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 14:48
  • Dp1998

    Posts: 994

    Ja en ik word formule 1 coureur. De kans is even groot..

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 14:48
  • Kan me niet voorstellen dat ze dit echt geloofd..

    • + 1
    • 16 jul 2017 - 14:54
    • Ik denk dat ze zich vergistte en eigenlijk Sainz bedoelde

      • + 0
      • 16 jul 2017 - 15:42
    • meister

      Posts: 2.673

      Als het schuift €€€ zeg je alles.

      • + 0
      • 16 jul 2017 - 16:14
    • AUDI_F1

      Posts: 1.786

      Money makes the (pay)driver

      • + 0
      • 17 jul 2017 - 08:10
  • Naldor

    Posts: 730

    Raikkonen en Vettel haalde beide een punt in hun eerstw GP. Dus je argument klopt niet Claire :)
    Ricciardo reedt voor HRT dus totaal niet vergelijkbaar...

    • + 2
    • 16 jul 2017 - 14:58
    • Vandoorne ook, dat belooft!! :-)))))

      • + 0
      • 17 jul 2017 - 00:25
  • Misschien gaan vrouwen bazen toch niet zo goed met f1....

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 14:59
  • London

    Posts: 731

    Hahahahahahahaha

    • + 1
    • 16 jul 2017 - 15:03
  • delta9vdp

    Posts: 69

    Lieve Claire,
    Ik ben bang dat de zwangerschapshormonen naar je denkcentrum zijn gestegen. Ik heb hier een aardappel liggen die meer kans maakt.

    • + 3
    • 16 jul 2017 - 15:09
    • Nu hebben aardappelen ook wel het karakter om ver te geraken he! ;)

      • + 0
      • 16 jul 2017 - 23:46
  • Sarkis

    Posts: 85

    Nu nog even wachten over het persbericht van Renault dat ze Jolyon Palmer als toekomstig wereldkampioen zien...

    • + 1
    • 16 jul 2017 - 15:20
  • johan_sb2

    Posts: 562

    Hunor

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 15:22
  • jd2000

    Posts: 4.954

    Pa Stroll heeft waarschijnlijk nog een paar miljoen extra betaald....

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 15:37
  • Iets met één zwaluw...

    • + 1
    • 16 jul 2017 - 15:38
  • Van

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 15:39
  • Vandaag staat hij iig weer op zijn vertrouwde plekje

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 15:40
  • whahahahahaha ....

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 15:41
  • Moet je alleen niet 6 plaatsen lager eindigen dan je uitgebluste collega.

    • + 2
    • 16 jul 2017 - 15:42
  • SolarCell

    Posts: 980

    En waarom niet? Hij heeft ng genoeg jaren vr de beg m zich sterk te ontwikkelen.

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 15:44
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Jij hoop ik ook om je schrijfvaardigheid te ontwikkelen.

      • + 6
      • 16 jul 2017 - 16:35
  • LimboF1

    Posts: 4.895

    Kan hij goed zingen of acteren dan??

    • + 1
    • 16 jul 2017 - 15:47
    • KoBus

      Posts: 2.382

      "Lancy" met muziek van The Who
      "Lance Christ Superstar"

      Ideetje?

      • + 0
      • 16 jul 2017 - 15:56
  • Red Fool

    Posts: 253

    Massa P10 en Stroll een na laatste. Echt waar je een superster van de toekomst verwacht.

    • + 2
    • 16 jul 2017 - 15:48
  • Claire houdt dus duidelijk een slag achter haar hand. Dus is ze zelf niet overtuigd.

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 15:53
  • Daisai

    Posts: 209

    Als 16de finishen is inderdaad echt de tekenen van een superster... /s

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 16:07
  • chao

    Posts: 1.034

    Claire, je maakt jezelf ook ongeloofwaardig met zulke onzin.
    Wees realistisch en zeg gewoon, dat Stroll nog een lange weg te gaan heeft.
    Of .... de rest krijgt 200kg ballast erbij.....

    • + 1
    • 16 jul 2017 - 16:17
  • Blimmel

    Posts: 42

    De laatste rondjes van Stroll waren helemaal brak.Conditieproblemen?

    • + 2
    • 16 jul 2017 - 16:17
  • waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahaha,stelletje mafkezen, teveel aan de Sangria gezeten waarschijnlijk. Pfffff Die is net zo'n flutracer als Kvyatt en Sainz

    • + 1
    • 16 jul 2017 - 16:23
  • Ze zegt het opzich wel goed, "mogelijk"!

    Het is ook "mogelijk" dat ik vanavond de lotto ga winnen, en dat zonder lot.

    Ook is het mogelijk dat Stroll zijn stuurbewegingen beter gaat beheersen/controleren. Maar dat gaat al een tijdje zo, dus daar lijkt ook geen "mogelijke" verbetering in te zitten.

    Ook is het mogelijk dat kabouter's toch nog bestaan.

    Etc etc etc

    • + 1
    • 16 jul 2017 - 16:24
    • Sieper

      Posts: 1.373

      Die zitten toch in Mazda motoren?

      • + 1
      • 16 jul 2017 - 16:28
  • Pipje

    Posts: 255

    Lol hahaha joke of the century

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 16:32
  • Veldhuis

    Posts: 605

    Een hele VERRE VERRE VERRE toekomst.

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 17:11
  • Misschien in een carriere na de Formule 1 (over een jaar of 2). Of misschien op de manier dat Taki Inoue ook een superster is.

    Een goede F1 coureur gaat hij echter nooit worden.

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 18:01
  • Hopsakee en weer wat duiten in de la straks. En jawel.... dat is ook mogelijk hoor.
    s19.postimg.org/5xei0p5rn/Stroll-_Star.jpg

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 18:12
  • Numnum

    Posts: 2.872

    Wat een kleurloze wedstrijd reed meneer vandaag.

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 18:45
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Alles is mogelijk maar dan zullen er eerst nog al wat moeten stoppen bij de andere teams.

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 21:46
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Voor een nieuwe film van de hulk geloof ik dat zeker maar niet als F1 coureur .

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 21:55
  • Whatever makes you sleep at night...

    Je moet iets zeggen om al die miljoenen van pa Stroll goed te praten.

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 21:56
  • Laat me niet lachen

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 22:24
  • Sorry Claire,
    Ik weet niet wat je gerookt hebt, gesnoven hebt of gedronken hebt, maar je bent een beetje (veel) de weg kwijt. Of je woorden zijn verdraaid. Stroll is kleurloos en als je zijn onboardcam ziet stuurt hij imo erg nerveus continu t.o.v. andere coureurts.

    Lance is wel een financieel (breng) toppertje ;-)

    • + 0
    • 16 jul 2017 - 23:58
  • RdB

    Posts: 168

    Ja, en Monisha Kaltenborn wordt mogelijk een knappe vrouw in de toekomst.

    • + 0
    • 17 jul 2017 - 00:04
  • Crypsis

    Posts: 7

    keep on dreaming :)

    • + 0
    • 17 jul 2017 - 02:07

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 941
  • Podiums 23
  • Grand Prix 129
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar