user icon

'Manager van Nasr in gesprek met Haas F1 Team'

  • Gepubliceerd op 09 aug 2016 12:08
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Felipe Nasr vervolgt zijn loopbaan mogelijk bij Haas F1 Team. Steve Robertson, de zaakwaarnemer van de Braziliaan, zou gesprekken aangeknoopt hebben met de Amerikaanse renstal. Nasr komt op dit moment nog uit voor het team van Sauber.

Nasr beschikt met Banco do Brasil over een kapitaalkrachtige partner. Zelf bemoeit hij zich niet met de discussies over zijn toekomst. "Ik hoef me niet druk te maken om mijn contract, daar heb ik goede mensen voor in dienst. Ik neem alle opties in overweging en samen nemen we een beslissing over wat het beste voor mij is", aldus Nasr tegenover UOL Esporte.

Haas F1 Team wordt met veel coureurs in verband gebracht. Romain Grosjean lijkt aardig zeker van zijn plek voor 2017, maar voor het tweede stoeltje komen onder meer Esteban Gutierrez, Pascal Wehrlein, Charles Leclerc en Sebastien Buemi in aanmerking.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Wehrlein denk ik niet dat het gaat worden.. Gutierrez denk ik dat zijn kans inmiddels ook wel heeft gehad.. Met Leclerc wachten ze denk ik nog minimaal een jaar..

    Zelf denk ik dat Nasr wellicht kans maakt maar vlak ook Rossi niet uit.

    • + 1
    • 9 aug 2016 - 12:24
    • Beri

      Posts: 4.081

      Rossi voor Haas zou een commercieel interessante deal kunnen zijn. Het enige probleem is dat Rossi onder de Amerikaanse race fans bekender is dan Formule 1 over het algemeen en daarmee zichzelf buiten beeld in Amerika zet als hij de Formule 1 weer omarmen zal. Dus voor Rossi zelf wordt het een keuze of hij sportief vooruit wilt of voor de centen gaat.

      En geloof me, in Amerika zijn er nog steeds mensen die denken dat de aarde plat is, dat NASCAR een wereldwijd begrip is en dat elke sportwedstrijd een winnaar moet kennen en bij voorkeur elke tien seconden er iets op een sportveld moet gebeuren anders verliezen de Amerikanen de aandacht. De Formule 1 is daar echt niet zo bekend als dat wij denken dat het is.

      • + 0
      • 9 aug 2016 - 12:50
    • joop

      Posts: 1.113

      Heuuh? .... Buemi????

      • + 0
      • 9 aug 2016 - 13:29
    • JOOP ja die snapte ik ook al niet:)

      • + 0
      • 9 aug 2016 - 13:51
    • @Joop ik benoem Buemi nergens toch?:P Vind zijn kansen lastig in te schatten,,

      @BERI Eens, al rijdt Rossi natuurlijk geen NASCAR maar indycar ;)

      • + 0
      • 9 aug 2016 - 14:13
    • joop

      Posts: 1.113

      @SCHUMI.... nee, jij niet... staat in bericht boven dat Buemi een kanshebber is............

      Ik zou nooit tegen jou ingaan... je bent mijn idool.. ;)

      • + 0
      • 9 aug 2016 - 15:32
    • Nasr: veel sponsorgeld en eerlijk gezegd denk ik dat hij het in Haas net zo goed zou kunnen doen als Grosjean. Er wordt regelmatig niet zo positief over Nasr gedaan, maar imo is hij zeker geen slechte rijder.

      • + 0
      • 9 aug 2016 - 17:07
    • haha dat krijg je met 7 titels op je naam he ;)

      • + 0
      • 9 aug 2016 - 17:18
    • @ Beri: Wil niet vervelend overkomen, maar in de bijbelbelt in NL zijn er ook mensen te vinden die denken dat de wereld plat is, dinosaurus resten geplaatst zijn door God om het geloof te testen, en dat schaatsen een wereldsport is.

      Je spreekt over een sportieve vooruitgang voor Rosi om naar de F1 te verhuizen. Ik vraag me dat af. De indy500 winnen of punten grabbelen in de F1... Ik zou liever racen om te winnen!

      • + 0
      • 9 aug 2016 - 17:49
  • Atlaz

    Posts: 748

    Met Banco do Brasil als sponsor heeft hij wel een streepje voor op rijders van gelijk niveau.
    Ik kan me ook voorstellen dat hij graag weg wil bij Sauber, zeker met de nieuwe eigenaren die banden hebben met Eriksson, zijn collega-coureur waar hij niet echt goed mee kan opschieten.

    • + 0
    • 9 aug 2016 - 12:33
  • Ik weet niet echt wat ik van hem moet denken. Tot nu toe overheerst de indruk "Veel woorden, weinig daden" een beetje. Maarja, het is wel een Sauber waarin hij zich moet bewijzen. hij verdiend nog wel een kans meer dan Gutierez. Die knul mag echt opzouten nu.

    • + 1
    • 9 aug 2016 - 12:49
  • Tja, als hij echt zo goed was als hij zelf steeds zegt, dan zou hij Ericsson aan gort hebben moeten rijden. En da's niet wat we zien hè?

    • + 0
    • 9 aug 2016 - 12:51
    • Beri

      Posts: 4.081

      Dat is ook erg lastig met een auto die elke ronde weer anders aanvoelt. Nasr is absoluut van betere kwaliteit dan de Zweed. Maar Sauber is geen plek waar enig eer te behalen valt.

      • + 0
      • 9 aug 2016 - 12:53
    • lars75

      Posts: 8.908

      Wanneer je beide cv's naast elkaar legt is het verschil lichtelijk in het voordeel van Nasr, maar veel ontlopen ze elkaar niet.

      • + 0
      • 9 aug 2016 - 16:18
  • Na de overname van Sauber door Longbow finance lijkt mij Sauber een betere keus dan Haas. Een financiering bedrijf wil namelijk winst maken. En dat kan alleen als het team beter gaat presteren. Ik ga ervan uit dat Sauber een gigantische kapitaal injectie gaat krijgen om volgend jaar minimaal 6e te worden in de eindstand.

    • + 0
    • 9 aug 2016 - 13:29
    • Beri

      Posts: 4.081

      En ik ga er vanuit dat Williams dit jaar kampioen wordt en Max na dit seizoen met pensioen gaat.

      • + 1
      • 9 aug 2016 - 13:37
    • @DUMDUMDUM: Een inversteerder wil altijd voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk winst maken. Dus een capitaal injectie hoef je niet te verwachten. Eerder dat ze het team nog verder uitkleden en dan weer weg gaan.

      Tevens hoeveel geld je er nu ook instopt het is al te laat om voor volgend jaar een competatieve auto te bouwen.

      • + 0
      • 9 aug 2016 - 14:11
    • lol

      Sauber kon in het verleden nog wel voor wat leuke acties zorgen maar ik zie ze volgend jaar niet als 6e team.. Ik denk dat Ferrari Mercedes RBR Renault TR Williams FI en McLaren er sowieso voor staan..

      • + 0
      • 9 aug 2016 - 14:15
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @DUMDUMDUM

      Ben het met REMEDY81 eens, heb het gevoel dat Longbow Sauber heeft overgenomen met maar één doelstelling - winst maken.

      Aangezien het runnen van een F1-team alleen maar geld kost en ze Sauber waarschijnlijk voor een niet te hoge prijs hebben kunnen overnemen, zullen over niet al te lange tijd de niet-F1 onderdelen (dessignstudio en windtunnel) worden verkocht en en daarna zal het F1-team te koop worden aangeboden.

      Eén en ander zal wel duidelijk worden bij het begin van het nieuwe seizoen, immers dan zal een geheel nieuwe auto moeten staan - dan kunnen we ook zien in hoeverre er door Longbow is geïnvesteerd.

      • + 0
      • 9 aug 2016 - 16:13
    • @ Dumdumdum: Investeerders willen graag twee coureurs die het meeste geld meebrengen, en wanneer Alfa Romeo de boel wil kopen zoveel mogelijk winst maken.

      Je volgt F1 al enige tijd, wanneer is een ivesteringsmaatschappij sportief gezien succesvol geweest in de F1?

      • + 0
      • 9 aug 2016 - 17:54
  • Alexander Rossi mag voor mijn part wel instappen

    • + 0
    • 9 aug 2016 - 14:51

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel