VT3: Rosberg ook snelste in derde training op Interlagos
- Gepubliceerd op 08 nov 2014 15:09
-
34
- Door: Jeroen Jonkers
Force India kende een erg moeizame sessie. Nico Hulkenberg en Sergio Perez kwamen niet verder dan de laatste twee plaatsen, achter Esteban Gutierrez. De tijd van de Mexicaan bij Sauber zit erop, maar afgevaardigden van sponsor Telmex waren tijdens de sessie wel te zien in gesprek met Gerard Lopez, de teambaas van Lotus. Bij dit team is enkel Pastor Maldonado bevestigd, maar Romain Grosjean lijkt ook goede papieren te hebben.
De kwalificatie voor de race op Interlagos start vanmiddag om 17.00 uur. Er worden voor die sessie regenbuien verwacht in Brazilië.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Cadillac F1
- Punten 1.608
- Podiums 61
- Grand Prix 216
- Land FI
- Geb. datum 28 aug 1989 (36)
- Geb. plaats Nastola, FI
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,73 m
135.044 reacties op Cadillac F1
2 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Valtteri Bottas
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (34)
Login om te reagerenPosts: 9.925
Het zit altijd zo lekker dicht bij elkaar op Interlagos, het gaat erom spannen straks! Zou wat zijn als Felipe een stunt kan uithalen.
Posts: 1.278
Massa hard zien gaan op Interlagos is altijd een plezier. Vreemd eigenlijk, een waanzinnig talent als Senna moest altijd zo knokken om iets te halen in Brazilië en Massa ging van in het begin al steeds snel in Brazilië, met twee keer een prachtige overwinning. Zeker die van 2008 is nog altijd een van de mooiste podiums die ik in de F1 heb gezien. Prachtig hoe die pijn verbeet en trots was op wat ze hadden bereikt.
Posts: 7.074
Force India gaat super goed
Posts: 3.592
Tja, na Caterham en Marussia was het of Sauber, of FI. Hier lijkt FI het gewoon niet goed te doen.
Posts: 3.592
Mmh, klopt niet helemaal wat ik zei... Lotus en TR zitten daar natuurlijk net zo goed bij en meestal staat FI juist iets verder naar voren. Tja, dan ligt het circuit ze misschien gewoon niet goed?
Posts: 11.132
Apart , Rosberg wint alle vrije trainingen , hebben we dat ooit eerder gezien?
Posts: 9.925
Arme Vettel rijd zoals door Helmut beloofd zonder updates rond. Waar is het respect voor de rijder die ze vier wereldtitels heeft bezorgd?
Red Bull blijft een bagger team, vind ik.
Posts: 2.115
Ja idd wat een farce.
Ik hoop voor Vettel dat hij bij Ferrari een Schumacher kan doen.
Die vervelende Fernando weg met zijn stomme rod suspension en zijn spelletjes.
Foei haha
Posts: 3.592
Ergens mee eens, maar je kan me niet wijsmaken dat alleen die updates zorgen voor 8 tienden winst... Wat dat is z'n achterstand t.o.v. Ricciardo.
Posts: 1.332
Vettel valt gewoon zwaar door de mand dit jaar, de RBR is gewoon een P3-P5 auto.
Zeker als 4voudig kampioen hoor je gewoon niet zo om je oren te worden gereden door een rookie teamgenoot.
Posts: 11.132
"Zeker als 4voudig kampioen hoor je gewoon niet zo om je oren te worden gereden door een rookie teamgenoot."
Dit had ik ook nooit verwacht , ik denk niemand.
Ricciardo is echt wel een betere coureur dan Vettel
Posts: 2.263
@ InfinityG35
Wat een onzin, sinds z'n aankondiging weg te gaan bij Red-Bull wordt ie niet meer gesteund door het team.
Men probeert op de meest idiote manieren Ricciardo ervoor te krijgen (Japan onnodige pitstop eind van de race). In Amerika was die laatste stop gewoon onnodig en zo zijn er wel meer voorbeelden dat Vettel bijna tegengewerkt wordt.
Ook heeft hij wel wat meer pech gekend dan Ricciardo en worden 2 zeges in Canada en Hongarije hem door de neus geboord door tactische blunders.
Posts: 18.535
Los van het feit dat Ricciardo al aan zijn 4de seizoen bezig is en al bijna 50gp's gereden had.. Moeilijk een rookie te noemen.
Posts: 3.592
Los van het feit dat Vettel sinds zijn aankondiging minder of geen steun meer krijgt van het team blijft het toch een feit dat ie dit jaar het onderspit heeft moeten delven t.o.v. Ricciardo? En dan te bedenken dat Vettel eind vorig jaar door sommigen als een soort onoverwinnelijke god werd neergezet...
Dit jaar bevestigd gewoon dat ie echt geen wonderen heeft verricht en gewoon de perfecte auto had die ook perfect bij zijn rijstijl hoorde en ook nog eens een zeer matige teamgenoot had die hij vrij simpel kon verslaan en ook geen referentie kon vormen.
Posts: 6.407
Mensen vergeten toch al te graag dat Vettel de papieren in handen had om Canada en Hongarije te winnen tot dat RB de races om zeep hield. Ricciardo kan beter met deze auto overweg, waarschijnlijk omdat hij geen last heeft van de wegligging, die zal nu overeen komen met de TR van afgelopen jaar. Vettel voelt zich niet happy in deze auto en dat is ook te zien. Dus omdat hij na 4 titels een auto heeft die als een dweil op de weg ligt, is het onzin om te roepen dat hij door de mand valt. Geef hem een auto waar hij zich happy in voelt en het probleem is opgelost.
Posts: 11.132
Een coureur die niet met de auto overweg kan vind ik nu zo'n slap argument.
Dan kunnen we ieder zwakker jaar van een coureur wel gaan verdedigen met het argument dat de auto hem niet lag.
Posts: 2.263
Met de enorme verandering van 2013 naar 2014 is wel degelijk mogelijk, zie ook Raikkonen. Vorig jaar met Lotus gewoon heel goed en met de huidige Ferrari minder.
Posts: 18.535
Ik vind dat ook geen argument. Iedereen heeft die veranderingen door moeten maken, Ricciardo is dus gewoon beter daar mee omgegaan dan Vettel en is dus gewoon beter. Vettel doet het relatief wel een stuk beter dan Raikkonen dit jaar. Zie ook kwalificaties, vandaag zonder updates dus weer.
Posts: 2.263
Het is veel te simpel door te zeggen dat Ricciardo beter is dan Vettel. Laatste paar races heeft Vettel toch echt de overhand gekregen, als hij niet wordt tegengewerkt of pech heeft. Ook nu staat hij in de kwalificatie ervoor. Door een minder jaar ben je niet meteen slechter, althans de simpele zielen denken van wel.
Posts: 11.132
Het is niet eens bewezen of dit jaar een slecht jaar is voor Vettel , wellicht doet Vettel het net zo goed als andere jaren , maar heeft hij dit jaar een veel betere teamgenoot.
Posts: 2.263
Tja, je kunt ontkennen dat Vettel gewoon een heel goed coureur is of niet.. Is viervoudig wereldkampioen, reed daarvoor in de Toro Rosso en Red-Bull van 2009 ook gewoon heel goed, maar hey dat stelt niks voor natuurlijk.
Het zijn de simpele zielen die na een minder jaar, Vettel meteen minder noemen. Richting het eind van het jaar doet hij het in principe beter dan Ricciardo en zijn 2 zeges (Canada en Hongarije) hem ontnomen door het team.
Posts: 3.592
@Dominic: Zegt mij alweer genoeg dat je nu mensen die kritiek geven een sticker opdrukt van 'simpele zielen'. Triest
Ik zal zelf ook niet zo snel zeggen dat Ricciardo beter is dan Vettel, maar Ric. heeft zich iig dit jaar beter/sneller aangepast dan Vettel. Ric. heeft 65 punten meer dan Vettel, dat is niet alleen gekomen door mislukte strategie van Vettel. En dan vergeten we ook nog eens de 18 punten die Ricciardo zijn afgenomen in Australië....
Ik denk eigenlijk dat het alleen maar goed is voor de ontwikkeling van Vettel, want vanaf zijn intrede in de F1 heeft ie nooit echt tegenslag gehad. Nu wel een beetje, daar leert ie hoop ik van wat 'm misschien wel weer een betere coureur kan maken in de toekomst.
Posts: 18.535
Dit seizoen is Ricciardo gewoon beter dan Vettel. Dat Vettel in de laatste paar races hetzelfde niveau haalt, verandert daar niets aan, Ricciardo was dit seizoen beter. Dat simpele zielen zowel voor hem als voor Raikkonen excuses blijven verzinnen is hun zaak, maar Ricciardo heeft heel wat punten meer. Kan je wel zeuren over Canada, in Hongarije ging Vettel hem gewoon bijna in de muur plaatsen en had hij dezelfde strategie dan Alonso in eerste instantie. Alleen ging Vettel veel minder goed uiteindelijk.
Wil dat zeggen dat Ricciardo altijd beter zal zijn? Dat weet jij noch ik. Ook maakt het dus de ballen uit hoeveel Vettel gewonnen heeft en hoe goed ie het in het verleden heeft gedaan, op dit moment is Ricciardo beter.
Posts: 3.592
Weet iemand of Vettel een probleem had? Dat Ricciardo dit seizoen de bovenhand heeft is wel duidelijk, maar 0.8 seconde is wel erg veel...
Hoop dat Rosberg morgen kan winnen, alleen al om in de laatste race de spanning er wat meer in te houden.
Posts: 4.499
Gebrek aan talent ;)
Posts: 3.592
Haha, zo ver wilde ik dan weer niet gaan... :)
Posts: 3.399
Is de lay-out veranderd? Ronde record 1:09.822 uit 2004 kan vanmiddag sneuvelen.
Posts: 2.734
Nee. Het ronde record kan alleen in een race aangescherpt worden.
Posts: 1.608
@Kennie,
Ik weet het niet hoor maar het ronderecord van R. Barrichello uit 2004 is in Q1 gezet hoor, geeft niet. Snelste raceronde was van JPM in 1.11 nog iets.
Posts: 599
Ze rijden met banden die veel meer grip heben T.O.V vorig jaar (en ik gok ook T.O.V 2004) dit zorgt ervor dat ondanks minder downforce ze sneller zijn dan bijv vorig jaar
Posts: 18.535
In 2004 was er helemaal geen Q1?
Posts: 2.263
Het record is inderdaad in kwalificatie gezet. Dus dat kan ook in kwalificatie aangescherpt worden.
Posts: 3.399
Snelste ronde ooit dan buiten de race.
Posts: 4.499
Telmex heeft waarschijnlijk dus toch nog budget over om een tweede Mexicaan op de grid te zetten. Ik geloof er wel in dat Lotus volgend jaar met Maldonado en Guttierez van start gaat. Grosjean zal ik niet missen, maar wie weet gaat Alonso niet naar McLaren (ij zou tenslotte iets verrassends gaan ondernemen) en kan Grosjean zich meten met Magnussen.