VT3: Hamilton ruim aan kop, Rosberg in de problemen
- Gepubliceerd op 06 sep 2014 12:05
-
22
- Door: Jeroen Jonkers
Nico Rosberg kon zijn teamgenoot niet volgen, maar dit lag niet aan hemzelf. De Duitser klaagde al vroeg in de sessie over een onwillige versnellingsbak en na ongeveer twintig minuten moest Rosberg noodgedwongen uitstappen. Mercedes moet aan de bak voor de kwalificatie, maar volgens Paddy Lowe is er geen sprake van een versnellingsbakwissel. De kuren werden veroorzaakt door een elektrisch mankement.
Problemen waren er ook voor onder andere Sergio Perez. De Mexicaan kwam tot stilstand in Lesmo 1, waarna zijn sessie erop zat. Ook het team van Lotus heeft het zwaar in Italië. De auto's van Romain Grosjean en Pastor Maldonado zijn niet vooruit te branden en zijn tot overmaat van ramp langzamer dan de Marussia van Jules Bianchi.
Vanmiddag om 14.00 uur Nederlandse tijd gaat de kwalificatie voor de Grand Prix van Italië van start.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 10.089
Na het lezen van al die complot theorie denkers van gisteren kan ik maar 1 ding zeggen: best wel gênant dat Rosberg nu een gehele 3e training heeft gemist door een probleem. Al die tijd die mensen in het bedenken en uitleggen en overtuigen hebben besteed, en dan nu dit. Hahah :p
Posts: 8.908
Nou kijk, anders zou het te veel op gaan vallen dat telkens de problemen bij Hamilton zijn. Derhalve heeft het team nu ook een probleem bij Rosberg gefaked.
Posts: 2.115
Hamilton heeft wel een salaris verlaging om zijn oren gekregen...
Dus Rosberg die dacht gewoon "ik blijf even lekker binnen genieten"
Posts: 11.132
"Hamilton heeft wel een salaris verlaging om zijn oren gekregen..."
Is dat werkelijk zo? ik heb dat nog nergens kunnen lezen.
Posts: 2.115
Hoi Sailor.
Op Fanatic staat het. Keith plaatst vaak pas dit soort zaken als het 200% waarheid berust
Posts: 18.535
Hamilton verdient nog exact hetzelfde. Men zegt dat als hij na 2016 wil bijtekenen, hij wat minder loon zou krijgen. Niet dat zijn salaris ineens verlaagd is.
Posts: 375
Wat een achterlijke opmerking van Lars
Posts: 3.229
Die Ericsson steekt wel heel erg slecht af ten opzichte van Koba en de rest. Als hij verstandig is gaat hij volgend jaar lekker wat anders rijden want hier wordt je ongelukkig van.
Posts: 11.132
Ach als Rosberg na deze problemen nog altijd in de top 3 terecht komt tijdens de kwalificatie , vind ik het goed.
De pole zegt tegenwoordig ook maar weinig , is leuk voor de statistieken maar zegt verder ook helemaal niks, zeker niet op Monza waar inhalen heel makkelijk gaat.
Mercedes is snel , maar ook erg onbetrouwbaar , Perez die stil valt , Rosberg probleem met versnellingsbak , voor Hamilton ging het gisteren ook niet helemaal lekker.
Dus dat ziet er allemaal niet goed uit voor de wedstrijd.
Posts: 2.496
Lol, op Monza is de pole nog belangrijker dan op Monaco als je naar de statistieken kijkt. Inhalen is hier ook totaal niet makkelijk aangezien het vooral om de motor draait en slipstreamen tegenwoordig niet echt meer bestaat in de F1.
Posts: 11.132
Ach dat klepje is zo open , het is slechts een druk op het knopje...
Posts: 5.397
Alle teams nemen een low downforce-spec achtervleugel mee naar dit circuit. Klepje open of dicht maakt hier niet veel verschil.
Posts: 1.300
IK baal hier zo van!
Kennelijk heeft MB het F1 forum ook gevonden en de berichten van GP gelezen, dus om zou alle schijn weg te nemen gunnen ze Nico deze laatste vrije training niet. Nou bedankt he GP!
Posts: 3.224
ik denk dat caterham wel blij is met ericsson zijn sponsor geld anders had hij allang op straat gestaan.
Posts: 8.443
@Sailor; DRS heeft op Monza nauwelijks effect omdat de vleugels al zo vlak staan. Door de turbulente lucht van je voorganger kun je net goed maken wat je aan tractie verliest bij opkomen rechte stuk, maar ook niet veel meer dan dat... (bij gelijkwaardige motoren)
Beste inhaalkansen zijn er na de 1e chicane buitenom en voor de Variante Della Roggia. Maar daar heb je wel een beetje medewerking nodig van degene voor je.
Posts: 11.132
Om te beginnen heb je natuurlijk de start , daar kan het al misgaan voor de man op pole.
En aangezien Monza veel lange rechte stukken bevat zou het toch makkelijk zijn om in te halen als je bijvoorbeeld verse zachte banden hebt t.o.v. de coureur die op oude banden rijdt.
Monaco lijkt mij de enige baan waar de pole van wereldbelang is , alleen een vertraging tijdens de pitstop kan daar positiewisselingen veroorzaken.
Posts: 9.176
Als je de FP's had gekeken dan had je gezien dat het moeilijk is om in te halen op de rechte stukken hier.
Posts: 816
Nieuwe banden schelen hier ook niet veel in rondetijd. Daarom is dit circuit vaak een 1 stopper.
Posts: 11.132
Ow , dan heb ik het toch mis , ik dacht dat inhalen wat makkelijker ging aldaar.
Weer wat geleerd.
Posts: 9.505
En toen zeiden de fanboys ineens niets meer?
Posts: 3.984
Lewis heeft ook remproblemen
Is bij nico versnellingsbak vervangen?
Posts: 11.132
Nee