Kubica baalt van verspelen derde plaats in WK-stand
- Gepubliceerd op 03 nov 2008 11:07
-
14
- Door: Rob Veenstra
Kubica: De derde plek in het kampioenschap verliezen in de laatste Grand Prix is absoluut geen leuke situatie. We hebben afgelopen weekend te veel fouten gemaakt en daar hebben we de prijs voor betaald. Ik startte jammer genoeg op droogweerbanden, omdat we de verkeerde informatie over de circuitomstandigheden hadden. Tijdens de race zat ik lange tijd klem achter Adrian Sutil. In de laatste ronden kon ik nog wat plekken terugwinnen, maar het was te laat.
Trending nieuws
-
Hamilton praat mond voorbij onthult FIA-geheim over Red Bull
Lewis Hamilton heeft zijn mond voorbij gepraat over het ADUO-programma. Volgens deze nieuwe regels krijgen motorlever...
07 jun 2026 20:39 -
Chaos compleet: Alpine gaat in protest tegen uitslag F1-race Monaco
De chaos is helemaal compleet in Monaco. Uren na de finish van de race lag de uitslag nog niet vast, en dat is nog st...
07 jun 2026 19:52 -
Red Bull onthult oorzaak van uitvalbeurt Verstappen
Red Bull-teambaas Laurent Mekies heeft gedeeld wat de oorzaak van de uitvalbeurt van Max Verstappen is. De viervoudig...
07 jun 2026 21:32 -
Woedende Gasly haalt uit naar FIA: "Mijn moment is afgepakt"
Pierre Gasly is woedend na de Grand Prix van Monaco. De Alpine-coureur eindigde op de derde plek, maar zakte door een...
07 jun 2026 20:07 -
Verstappen haalt schouders op na pijnlijke uitvalbeurt
Max Verstappen heeft opvallend nuchter gereageerd op zijn pijnlijke uitvalbeurt in Monaco. Verstappen startte de race...
07 jun 2026 22:04
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Brazilië
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (14)
Login om te reagerenSilverShadow
Posts: 181
Kwam daar die frustratie dus vandaan door Vettel en Lewis op zo\'n manier aan de kant te drukken? Dus jouw frustatie staat boven je vermogen om in te schatten wat je acties voor gevolgen kunnen hebben? ... Sorry Kubica, ik had echt meer van je verwacht, had het idee dat je een jong erg volwassen coureur was die zijn lot aanvaard.
Kubica
Posts: 5.735
Kubica reed zijn eigen (zeer ongelukkige) race en wilde /quote koste wat het kost zijn derde plek vasthouden\' /einde quote. Dus hij bleef proberen/hopen tot het bittere eind.
Daarnaast, zoals eerder gemeld, hij wist niet wie er voor hem reden.
Kubica
Posts: 5.735
En had hij als een mak lam zijn lot aanvaard, dan was hij ongetwijfeld \'een slappe rijder zonder vechtersmentaliteit\' genoemd.
Grappig dat jullie (Patrick en jij) Hamilton in vergelijkbare situaties ook tot op het bot verdedigen.
The Count of Ulysses
Posts: 602
Inderdaad een van de mindere acties van Robert Kubica. Die hoorde ik nog niet zo lang geleden klagen over één van z\'n collega\'s...........
Koen
Posts: 277
Toch blijft die 4de plek in het WK knap... en 4 verschillende auto\'s bij de eerste 5... ik ben niet sterk in statistieken, maar dit zal toch ook al een tijdje geleden zijn, niet?
patrickl
Posts: 11.414
Was in 2004 voor het laatst (na de 2 Ferrari\'s, Button in BAR, Alonso in Renault en Montoya in de Williams). Kun je het nog herinneren? Honda en Williams hoog in de ranglijsten. Wat kan er toch snel een hoop veranderen in de F1
Normaal gesproken zijn er 2 teams een kop groter dan de rest en is alleen de 5e plek beschikbaar voor \"the best of the rest\". In dit geval zakt Kovalainen door het ijs en zijn er dus twee plekken over voor andere teams.
Ik vind het wel indrukwekkend dat Alsonso Heidfeld nog gepakt heeft. Echt een geniale eindspurt.
patrickl
Posts: 11.414
Het lijkt inderdaad niet helemaal lekker te boteren tussen Kubica en Heidfeld. Dat kan ook niet goed zijn voor de resultaten.
Ik denk op zich dat BMW er goed aan heeft gedaan om Heidfeld te helpen. Ze konden toch makkelijker punten bij scoren door Heidfeld wat te helpen dan dat ze de auto beter konden ontwikkelen dan Ferrari of McLaren om Kubica aan een kampioenschap te helpen.
Denk ook dat BMW vooralsnog de beste plek is die Kubica kan krijgen. Misschien moet hij toch iets meer investeren om daar het team goed om zich heen te krijgen. Of zou hij zelf hopen dat hij naar Ferrari kan? Of Renault?
Kubica
Posts: 5.735
Hoewel ik natuurlijk altijd hoop dat \'mijn\' rijder zo hoog mogelijk eindigt, heeft een team inderdaad nog een tweede belang, het constructeurskampioenschap. Dus ik begrijp de keuze van BMW ook wel.
Verder denk ik dat Kubica bij BMW best op z\'n plek is. Wel vind ik dat hij wat diplomatieker mag zijn met z\'n kritiek richting het team, al weet je nooit wat er echt is gezegd. In ieder geval hebben ook de Poolse media er ook een handje van de boel een beetje op te blazen.
Kubica
Posts: 5.735
Al moet ik nog wel zeggen dat als Heidfeld Kubica de vorige race had laten passeren (zoals RAI bij MAS deed), dit voor BMW geen invloed zou hebben gehad, terwijl het KUB\'s kansen op de 3e plek in de eindstrijd flink had vergroot (dan had RAI immers 2e moeten worden) De kans dat ook HEI uiteindelijk nog voor RAI zou eindigen was veel kleiner.
patrickl
Posts: 11.414
Het is niet alleen het constructeurs kampioensschap. Punten zijn ook geld. Veel geld.
Ik weet niet precies hoe ze het verdelen, maar het geld voor de punten die McLaren vorig jaar moest inleveren werd afgetrokken van de boete van $100 miljoen. Schattingen waren dat McLaren uiteindelijk maar $31 miljoen echt heeft moeten betalen. De rest verloren ze in geld voor de punten en reiskosten vergoedingen.
Kubica
Posts: 5.735
klopt en dat geld is idd voor de teams van aanzienlijk belang