Kubica baalt van verspelen derde plaats in WK-stand
- Gepubliceerd op 03 nov 2008 11:07
-
14
- Door: Rob Veenstra
Kubica: De derde plek in het kampioenschap verliezen in de laatste Grand Prix is absoluut geen leuke situatie. We hebben afgelopen weekend te veel fouten gemaakt en daar hebben we de prijs voor betaald. Ik startte jammer genoeg op droogweerbanden, omdat we de verkeerde informatie over de circuitomstandigheden hadden. Tijdens de race zat ik lange tijd klem achter Adrian Sutil. In de laatste ronden kon ik nog wat plekken terugwinnen, maar het was te laat.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Brazilië
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 181
Kwam daar die frustratie dus vandaan door Vettel en Lewis op zo\'n manier aan de kant te drukken? Dus jouw frustatie staat boven je vermogen om in te schatten wat je acties voor gevolgen kunnen hebben? ... Sorry Kubica, ik had echt meer van je verwacht, had het idee dat je een jong erg volwassen coureur was die zijn lot aanvaard.
Posts: 5.746
Kubica reed zijn eigen (zeer ongelukkige) race en wilde /quote koste wat het kost zijn derde plek vasthouden\' /einde quote. Dus hij bleef proberen/hopen tot het bittere eind.
Daarnaast, zoals eerder gemeld, hij wist niet wie er voor hem reden.
Posts: 5.746
En had hij als een mak lam zijn lot aanvaard, dan was hij ongetwijfeld \'een slappe rijder zonder vechtersmentaliteit\' genoemd.
Grappig dat jullie (Patrick en jij) Hamilton in vergelijkbare situaties ook tot op het bot verdedigen.
Posts: 602
Inderdaad een van de mindere acties van Robert Kubica. Die hoorde ik nog niet zo lang geleden klagen over één van z\'n collega\'s...........
Posts: 277
Toch blijft die 4de plek in het WK knap... en 4 verschillende auto\'s bij de eerste 5... ik ben niet sterk in statistieken, maar dit zal toch ook al een tijdje geleden zijn, niet?
Posts: 11.414
Was in 2004 voor het laatst (na de 2 Ferrari\'s, Button in BAR, Alonso in Renault en Montoya in de Williams). Kun je het nog herinneren? Honda en Williams hoog in de ranglijsten. Wat kan er toch snel een hoop veranderen in de F1
Normaal gesproken zijn er 2 teams een kop groter dan de rest en is alleen de 5e plek beschikbaar voor \"the best of the rest\". In dit geval zakt Kovalainen door het ijs en zijn er dus twee plekken over voor andere teams.
Ik vind het wel indrukwekkend dat Alsonso Heidfeld nog gepakt heeft. Echt een geniale eindspurt.
Posts: 5.746
Niet lullig bedoeld: Of je hebt werklijk alle feiten in je hoofd zitten, of je weet het razend snel te vinden. Ben onder de indruk...
Verder heeft Renalut duidelijk progressie geboekt gaandeweg het sezoen en heeft BMW het (ook tactisch) laten afweten.
Posts: 11.414
Ik herinner me een hoop, maar alle uitslagen van alle races en trainingen (inclusief pitstops en snelste rondes etc) staan allemaal op formule1.com. Als ik het niet weet of twijfel controleer ik het meestal daar wel even.
Deze vraag had ik gewoon opgezocht uiteraard:
www.formula1.com/results/driver/2004/
Qua BMW heeft Kubica de laatste paar races toch ook wat vreemde problemen gehad. Dat hij in de kwalificatie ineens heel vroeg al uitviel (terwijl Heidfeld wel normaal kon kwalificeren)
Heeft Kubica daar nog wat over gezegd in de poolse kranten? Misschien de auto juist weer teveel voor Heidfeld aangepast ofzo?
Posts: 5.746
Dat is wel lang z\'n klacht geweest. Na de kwalificatie was zijn commentaar: \'De snelheid ontbrak. Het is vreemd maar ik weet niet waarom\'. Over het eind van het seizoen was nu z\'n (diplomatieke ?) commentaar dat hij het team niets kwalijk neemt.
De diverse media vinden dat BMW niet genoeg heeft gedaan om de plek van Robert in het klassement te verdedigen. Sterker er wordt geschreven dat BMW er alles aan heeft gedaan om Robert geen derde te laten zijn (wel erg overdreven). Ook zou het rijdersduo te weinig \'een team\' zijn, dus weinig bereidheid elkaar te helpen. Eea wordt natuurlijk wel makkelijk met een chauvinistische bril neergezet. In Duitsland kijken ze er waarschijnlijk vanuit een andere hoek naar ;-). Dus zeggen jullie het maar als neutrale kijkers in NL, haha
Posts: 11.414
Het lijkt inderdaad niet helemaal lekker te boteren tussen Kubica en Heidfeld. Dat kan ook niet goed zijn voor de resultaten.
Ik denk op zich dat BMW er goed aan heeft gedaan om Heidfeld te helpen. Ze konden toch makkelijker punten bij scoren door Heidfeld wat te helpen dan dat ze de auto beter konden ontwikkelen dan Ferrari of McLaren om Kubica aan een kampioenschap te helpen.
Denk ook dat BMW vooralsnog de beste plek is die Kubica kan krijgen. Misschien moet hij toch iets meer investeren om daar het team goed om zich heen te krijgen. Of zou hij zelf hopen dat hij naar Ferrari kan? Of Renault?
Posts: 5.746
Hoewel ik natuurlijk altijd hoop dat \'mijn\' rijder zo hoog mogelijk eindigt, heeft een team inderdaad nog een tweede belang, het constructeurskampioenschap. Dus ik begrijp de keuze van BMW ook wel.
Verder denk ik dat Kubica bij BMW best op z\'n plek is. Wel vind ik dat hij wat diplomatieker mag zijn met z\'n kritiek richting het team, al weet je nooit wat er echt is gezegd. In ieder geval hebben ook de Poolse media er ook een handje van de boel een beetje op te blazen.
Posts: 5.746
Al moet ik nog wel zeggen dat als Heidfeld Kubica de vorige race had laten passeren (zoals RAI bij MAS deed), dit voor BMW geen invloed zou hebben gehad, terwijl het KUB\'s kansen op de 3e plek in de eindstrijd flink had vergroot (dan had RAI immers 2e moeten worden) De kans dat ook HEI uiteindelijk nog voor RAI zou eindigen was veel kleiner.
Posts: 11.414
Het is niet alleen het constructeurs kampioensschap. Punten zijn ook geld. Veel geld.
Ik weet niet precies hoe ze het verdelen, maar het geld voor de punten die McLaren vorig jaar moest inleveren werd afgetrokken van de boete van $100 miljoen. Schattingen waren dat McLaren uiteindelijk maar $31 miljoen echt heeft moeten betalen. De rest verloren ze in geld voor de punten en reiskosten vergoedingen.
Posts: 5.746
klopt en dat geld is idd voor de teams van aanzienlijk belang