user icon

Mateschitz: "Titel in 2013 ontbreekt glans door eerdere overwinningen"

  • Gepubliceerd op 11 nov 2013 10:35
  • comments 7
  • Door: Danny Sosef
Een leidinggevende bij Red Bull Racing sponsor Infititi heeft toegegeven dat Sebastian Vettel misschien te succesvol is geweest.

Andy Palmer, de marketing baas van Nissan, is van mening dat het gemak waarmee Vettel dit jaar races won twijfelachtig spektakel vertoonde. "Vanuit dat oogpunt kun je stellen dat Sebastian te succesvol is geweest dit jaar. Het kampioenschap binnenhalen met nog vier races te gaan is in dat opzicht geen goed nieuws geweest."

Zelfs Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz geeft toe dat de titel in 2013 spanning heeft gemist: "Dat lijkt me duidelijk, al is het niet een dinner voor één persoon geweest op nieuwjaarsavond om het zo te zeggen. Wat hij heeft gepresteerd is nog steeds bijzonder."

Ook gaat hij in op de reden waarom hij vrijwel het gehele seizoen niet in de paddock te zien is geweest: "Ik ben bijna 70 jaar en we zijn met ons bedrijf 19 jaar actief in de Formule 1. Ruim 10 jaar met Peter Sauber en 9 jaar met ons eigen team Red Bull Racing. Ik heb weinig trek om naar plaatsen zoals Sjanghai te gaan en de zon niet te kunnen zien voor vier dagen. Ik geef dan liever de voorkeur om een berg te beklimmen, paddenstoelen te vinden en te gaan fietsen of iets dergelijks. Tijd is kostbaar!"

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Edgar

    Posts: 1.448

    Paddestoelen vinden, sorry ik kon een glimlach niet onderdrukken, maar he, ieder zijn hobby

    • + 0
    • 11 nov 2013 - 10:44
    • Hij bedoelde dan ook die ANWB paddenstoelen tijdens de Drentse fiets vierdaagse.

      • + 0
      • 11 nov 2013 - 10:52
    • Stitch

      Posts: 5.174

      ja, dat is in NL inderdaad niet meer zo gebruikelijk. Echter in Oostenrijk is het nog altijd heel gewoon om paddestoelen te zoeken om die dan met heerlijke kruiden erbij te bakken en te eten (ik woon sinds enige jaren in Oostenrijk en ben inmiddels zelf ook regelmatig in het bos onderweg om Cantharellen of eekhoorntjesbrood te verschalken. Die groeien hier in overvloed. Erg prettige bezigheid zo midden in de Oostenrijkse natuur. Vandaar dat ik de goede man wel begrijp ;-) ).

      • + 0
      • 11 nov 2013 - 11:16
    • Eet smakelijk dan maar!

      • + 0
      • 11 nov 2013 - 11:37
    • Ik denk dat hij hallucinerende paddestoelen bedoelt welke hij tijdens de races neemt om het nog een klein beetje interessant te maken

      • + 0
      • 11 nov 2013 - 12:01
    • Stitch

      Posts: 5.174

      @JeanAlesi: u spreekt uit ervaring?

      • + 0
      • 11 nov 2013 - 13:08
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Nou, ben dat niet met je eens. Wat mij betreft belt hij mij om daar waanzinnig lekker mee te gaan koken. Mooi eekhoorntjesbrood, gebakken met room en een scheut Madeira met een kalfsmedaillon en een ferme fles Pinot Noir uit Alto Adige.....zalig! Of grote eekhoorntjesbrood in de lengte in plakken, paneren en vervolgens frituren en serveren met peterselie en citroenpartjes...prima! Of een mooie risotto met stukjes eekhoorntjesbrood....kom maar op!

      • + 0
      • 11 nov 2013 - 21:41

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 119
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar