user icon
user icon

Vettel: "Zichtbare veranderingen aan de wagen"

  • Gepubliceerd op 02 feb 2016 13:50
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra

De nieuwe Ferrari krijgt een ander uiterlijk dan zijn voorganger. Daar speculeerden de media de voorbije weken al druk over en coureur Sebastian Vettel heeft dat nu min of meer bevestigd. "Enkele dingen veranderen aan de auto en die zullen makkelijk te ontdekken zijn."

De Duitser vervolgt tegenover Auto Bild Motorsport: "De aanpassingen springen nogal in het oog, zijn goed zichtbaar. Voor ons is de titel uiteraard het doel voor komend seizoen. We mogen echter niet vergeten dat er vorig jaar één team sterker was dan wij."

Vettel was nauw betrokken bij de totstandkoming van de bolide voor 2016, waarvan de presentatiedatum nog niet bekend is. "Ik heb vorig jaar bijna al mijn tijd gestoken in de ontwikkeling van de nieuwe auto. Ik denk dat we op de juiste weg zijn."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ze een Bruynzeeldeur als achtervleugel hebben!

    • + 0
    • 2 feb 2016 - 13:55
    • Huh?

      • + -1
      • 2 feb 2016 - 14:11
    • BeeDeePee

      Posts: 462

      Vreemd, heb begrepen dat Kimi's auto enkel een clitje heeft op de neus en een vodka fles-houder in de auto.

      • + 0
      • 2 feb 2016 - 15:13
  • Ben erg benieuwd,hopelijk is de neus van de wagen dit jaar nu wel een keertje mooi.
    De laatste jaren was het echt dramatisch gesteld met de getrapte neus,de stofzuiger neus en vorig seizoen een extreem lange neus.

    • + 0
    • 2 feb 2016 - 13:55
    • Mika1

      Posts: 1.510

      Ja, de Ferrari is al een tijdje niet meer zo'n schoonheid.

      • + 0
      • 2 feb 2016 - 13:58
    • Designed by Gepetto was dat vorig jaar.

      • + 2
      • 2 feb 2016 - 14:03
    • Bij Ferrari blijft vooral de kleur erg mooi!

      maar zonder gekheid, ik vind de f1 wagens al jaren niet meer om aan te zien. En natuurlijk is performance het aller belangrijkste, maar een heel heel klein beetje representatief mag ook wel, laatste jaren is het onderhand traditie dat ik bij de presentatie van een nieuwe f1 bolide spontaan brandend maagzuur krijg..

      • + 0
      • 2 feb 2016 - 14:26
    • Tifoso

      Posts: 2.855

      Wat boeit mij die neus nou zolang ze een lange neus kunnen maken naar Mercedes:)

      • + 0
      • 2 feb 2016 - 14:29
    • Vooral dat scharlaken rood....zo mooi, die wagen van 1994 bijvoorbeeld.

      Even een mooie foto erbij: www.racingrenders.(...)son/Ferrari94-1.jpg

      En hoppa, zo mogen de wagens er wel weer uit gaan zien wat mij betreft hoor.

      • + 0
      • 2 feb 2016 - 14:45
    • @Erwinnaar, met jouw smaak is niets mis, die 94er Ferrari vind ik de mooiste ooit :-)

      • + 0
      • 2 feb 2016 - 15:06
    • Ja Jean & Erwinnar, die F "94" was zo vet en simpel, nu zijn het het net jachtvliegtuigen met dikke wielen

      • + 0
      • 2 feb 2016 - 15:53
    • Ja die '94 is een schoonheid maar voor mij is die van '87 het mooist, slank, laag brede wielen, vleugels en velgen zwart, prachtig gewoon! zie: allsportauto.com/photoautre/ferrari/F1/F1988/1988-ferrari-f1-berger-numero-28_09_sb.jpg

      • + 0
      • 2 feb 2016 - 16:35
    • De '94 wagen is zeker een beauty,al vind ik die gouden velgen een beetje too much.
      Nadeel was ook dat er verschrikkelijk veel herrie uitkwam en dat het gezellige gesprek wat je stond te voeren langs het circuit abrupt werd onderbroken door het motorgeluid.

      • + 2
      • 2 feb 2016 - 16:57
    • @DS,
      Eigenlijk heb je gelijk, wat een goedkope knaken-bak was het toch met die gouden wielen, combineerde voor geen meter met die doffe rooie kleur.
      Die verschrikkelijke herrie ja, daar ging je ook van achteruit fietsen, en dan zo'n aso als Johnnie Alesi achter het stuur, wat een sjaak was dat zeg....

      • + 0
      • 2 feb 2016 - 18:14
    • Een paar favoriete Ferrari's, en die van '94 is ook mooi

      a398.idata.over-bl(...)ari-F1-87-88C-2.jpg

      www.indycals.net/i(...)/82ferrari126c2.jpg

      • + 0
      • 2 feb 2016 - 18:48
    • @Interlagos,

      Die Alboreto Ferrari is de wagen waar Jim Clark het ook over had, zeker een beauty.
      Jammer dat we die Ferrari indycar trouwens nooit in actie hebben mogen zien, was ook een gaaf apparaat

      • + 0
      • 3 feb 2016 - 11:16
  • Bij makkelijk denk ik ook aan kleur vooral en een stompe korte neus.

    • + 0
    • 2 feb 2016 - 13:59
  • Ik hoop inderdaad wel op een nieuwe/andere livery. En van mij mogen ze ook wel terug naar dat felle rood waar Schumi zijn titels mee haalde.

    • + 0
    • 2 feb 2016 - 14:41
    • Ferrari rood is toch altijd hetzelfde?

      • + 0
      • 2 feb 2016 - 14:45
    • Nee, het Ferrari rood tot halverwege jaren 90 was meer donker rood, nadat Marlboro prominenter op de wagens kwam werd het meer vuurrood. Laatste jaren is de kleur weer een tint donkerder

      • + 0
      • 2 feb 2016 - 14:50
    • berreal

      Posts: 228

      dat was het rood van Vodafone.
      anders dan Ferrari-rood (geloof vanaf 2000 gevoerd)

      • + 0
      • 2 feb 2016 - 14:50
    • Ah, Vodafone rood... dan zal het niet snel terugkeren. Vond het wel wat pittiger dan de donkere tint.

      • + 0
      • 2 feb 2016 - 15:50
  • Ferrichi

    Posts: 3

    Het liefst zie ik de kleur terug gaan naar het cherry red van 2007/2008. Blijft een geweldige kleur vind ik zelf.

    • + 0
    • 2 feb 2016 - 14:53
  • manuel

    Posts: 2.946

    Aerodynamica zal ruim verbeterd zijn, betere meganische grip en doorontwikkeling van de motor. Denk dat de prestaties van Kimi ook van invloed zijn of Ferrari echt kan mee strijden om de prijzen.

    • + 0
    • 2 feb 2016 - 16:42
  • louc_

    Posts: 2.269

    Hopelijk is het kampioenenrood.

    • + 0
    • 2 feb 2016 - 18:06

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

    Race

    13:10 - 15:10

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    13:10 - 15:10

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    13:10 - 15:10

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    13:10 - 15:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.385
  • Podiums 54
  • Grand Prix 114
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar