user icon

Massa geeft toe in gesprek te zijn met Williams

  • Gepubliceerd op 25 okt 2013 08:35
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Felipe Massa heeft bevestigd dat hij in contact staat met Williams over een stoeltje voor volgend seizoen. Een Braziliaanse website publiceerde eerder een bericht dat de Braziliaan al een vijfjarig contract bij de Britse renstal had getekend, maar zover is het nog niet.

Massa verkondigde in gesprek met Autosport en Auto Motor und Sport: "Je leest en hoort zoveel dingen over jezelf, op het juiste moment zal ik daar wat over zeggen. Ik praat met meerdere teams, inclusief Williams, maar verder heb ik nu niets te melden."

Hij gaat in elk geval niet betalen voor een stoeltje. "Ik ben geen pay driver, een team zal mij niet selecteren vanwege mijn financiële inleg. Ik moet het van mijn ervaring hebben. Een team moet mij kiezen voor wat ik kan brengen en niet omdat ik geld neertel voor een zitje."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Voor mij is het schokkend als deze gozer weer onderdak gaat vinden en nog schokkender als het vijf jaar is bij Williams. Hoe kan het dat hij al zo lang meedraait en al tijden niets meer presteert en blijft in de f1? Ik snap er geen snars van. Misschien toch afkomst?

    Dat hij niet gaat betalen snap ik wel maar dat doet een sponsor dan wel voor hem zodat het verkapt betalen wordt net als met vele anderen.

    • + 0
    • 25 okt 2013 - 08:51
    • Laat dat woord misschien maar weg..
      Ik vind persoonlijk niets mis met het feit dat een coureur een (grote) sponsor en zodoende geld meebrengt, maar Massa is in mijn ogen zeker een pay driver als hij een Williams stoel te danken heeft aan het geld dat een sponsor daarvoor neertelt, en nee, ik beschouw Alonso niet als pay driver omdat hij middels Santander geld meebrengt, en ja, dat heeft alles te maken met het verschil in talent tussen deze 2 heren.
      Dat Massa nog eens voor 5 jaar (als de geruchten kloppen natuurlijk) nieuw talent uit zo\'n stoeltje weet te houden beschouw ik ook als schokkend, helaas is de F1 natuurlijk niet daadwerkelijk de top van de autosport hoewel men dit wel zo ziet, alsof in de F1 de beste coureurs ter wereld rijden. Nee, ik concentreer me wel op de toprijders als een Vettel Alonso Kimi of Lewis en eventueel talentvolle subtoppers als een Hulk Grosj etc etc.
      Rijders die hun stoeltje aan allerlei randzaken (geld, politieke redenen enz) te danken hebben zijn er altijd al geweest. En al die \"ervaring\" die Massa meebrengt zal een overschatte factor blijken, net zoals bij Barrichello het geval was die bij Williams met regelmaat minder snel was dan z\'n rookie-teamgenoten...

      • + 0
      • 25 okt 2013 - 09:38
    • Yannis

      Posts: 925

      Helemaal mee eens Jean!

      • + 0
      • 25 okt 2013 - 13:51
  • Voor Williams is het interessant om een coureur aan te trekken die veel ervaring heeft, toch redelijk snel kan zijn en in de keuken van een topteam heeft meegekeken voor 2014.

    Natuurlijk zal Massa niet alles weten van de wagen van 2014, maar hij zal heus wel dingetjes hebben opgepikt die hij nu mooi mee kan nemen naar 2014.

    Stiekem verwacht ik toch wel veel van Williams voor volgend seizoen, zo\'n ervaren team zou zoveel veranderingen toch goed moeten kunnen verteren. Moet ook wel, want nog een paar van die troosteloze jaren als dit jaar en ik zie het team zomaar opgedoekt worden.

    • + 0
    • 25 okt 2013 - 09:21
  • Ik denk dat Massa in Hongarije toendertijd een flinke deuk, letterlijk en figuurlijk, heeft opgelopen en die niet meer te boven is gekomen. Ze kunnen beter voor een Nasr gaan en dat sponsorgeld pakken, een talent en nog geld erbij ook. Massa is klaar, in mijn ogen.

    • + 0
    • 25 okt 2013 - 09:28
    • Yannis

      Posts: 925

      Een hele complete coureur is het anders ook nooit geweest. In Turkije en Bahrein deed hij het altijd wel goed. In de regen heb ik hem nog nooit een sterke race zien rijden.

      Een leider of iemand met een sterke persoonlijkheid lijkt hij me ook niet, dat heeft zijn tijd bij Ferrari wel aangetoond. Toegevoegde waarde voor Williams dus praktisch nul, tenzij Petrobrás etc..

      Je kunt je zelfs afvragen of hij een verbetering is ten opzichte van Maldonado; hij zal MISSCHIEN minder schade rijden, maar echte uitschieters verwacht ik niet meer van hem. Als de Williams van 2014 weer een mislukte zeepkist blijkt, heb je dat (uitschieters) juist nodig om nog een beetje te scoren.

      • + 0
      • 25 okt 2013 - 13:56
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    Ja, zo kan ik het ook wel. Ik heb ook wel eens contact gehad met een aantal F1 teams.
    Maar goed dat Massa niet noemt dat zijn snelheid zijn grootste speerpunt is, want laten we eerlijk zijn, dat is het ook gewoon niet. Als je zijn ervaring weghaalt is het ook gewoon een 90% paydriver, maar zo zijn d\'r wel meer.

    • + 0
    • 25 okt 2013 - 09:28
  • ADN

    Posts: 170

    De vraag is in hoeverre Massa een paydriver is. Ferrari (lees FIAT) ziet Brazilie als een van zijn grootste afzetmakrten. Daar ligt het geld en dat neemt Massa impliciet mee. Niet toevallig dat voor Massa ene Rubens in de monoposta.

    • + 0
    • 25 okt 2013 - 09:34
  • Trulla

    Posts: 1.423

    Had dit al onder dat andere nieuwsbericht geplaatst, maar wil het hier nog even delen:

    Klopt Massa brengt geen centen mee, maar Bernie wel, er moet immers wel een (populaire) Braziliaan in F1 blijven om al die Braziliaanse Reais te blijven innen. Brazilië is een gigantische afzetmarkt en booming (vol potentiële sponsors), ook voor niet Braziliaanse sponsors. Daarnaast wordt er makkelijk geld verdient in Brazilië aan shirtjes en petjes.

    Als er geen Braziliaanse F1 coureur zou zijn (wat hoogstwaarschijnlijk een clausule is in het GP contract met Interlagos) verliest het hele F1 circus de GP en een van haar belangrijkste zo niet belangrijkste partners in crime. Als Brazilië wegvalt, zijn de sponsorcontracten een stuk minder waard, en dat gaat Bernie in zijn portemonnee voelen.

    • + 0
    • 25 okt 2013 - 15:39
  • Voor het geval Massa toch liever volgend jaar weer een ROOD VOERTUIG heeft:
    www.snowchamps.nl/(...)te-op-en-funpark-in

    ;-)

    • + 0
    • 25 okt 2013 - 21:03

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar