user icon

Smedley: "Massa van nu net zo goed als in 2008"

  • Gepubliceerd op 09 feb 2016 14:10
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Williams-coureur Felipe Massa heeft niets aan kwaliteit ingeboet ten opzichte van het jaar waarin hij op een haar na de titel misliep. Dat betoogt engineer Rob Smedley tegenover Autosport. Massa waande zich in 2008 luttele seconden wereldkampioen, totdat Lewis Hamilton in de laatste bocht nog iemand passeerde en zodoende één punt meer behaalde dan de Braziliaan.

Smedley over Massa: "Hij is nu minstens net zo goed als hij toen was. Felipe heeft niets aan snelheid verloren. Hij is nu zelfs beter omdat hij over meer ervaring beschikt. In 2008 waren de banden relatief beter en was het racen anders. Het waren in feite allemaal korte sprints. De afgelopen twee jaar heeft hij geleerd om de banden beter te benutten."

"De grootste revelatie was het seizoen 2014, waarin Felipe weer mooie resultaten aaneen begon te rijgen. Valtteri Bottas is een groot talent voor de toekomst en brak langzaam maar zeker echt door, maar Massa deed niks voor hem onder. Felipe is altijd zo goed geweest, hij voelt zich hier alleen meer op zijn gemak. Hij is iemand die gewaardeerd wil worden, respect nodig heeft en wil dat er naar hem geluisterd wordt."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • LuckyMe

    Posts: 298

    Lees, net zo slecht....Altijd een 2e rijder....

    • + 0
    • 9 feb 2016 - 14:12
    • Jamender19

      Posts: 97

      wat is Kimi dan ? Een testcoureur ofzo ?

      • + 0
      • 9 feb 2016 - 14:16
    • LuckyMe

      Posts: 298

      Kimi rijdt rondjes om Massa. Kimi is de laatste WK bij Ferrari. Kreeg Massa niet voor elkaar....

      • + -1
      • 9 feb 2016 - 14:58
    • Jamender19

      Posts: 97

      Kimi rijdt rondjes om Massa...juuuiisst. In 2007 werd Kimi kampioen doordat hij het geluk had dat Massa miste in 2008. In 2008 en 2009 is Kimi verslagen door Massa.

      • + 1
      • 9 feb 2016 - 15:05
    • Maar Kimi is ex wereld kampioen en massa niet;)

      • + 1
      • 9 feb 2016 - 16:05
    • Luckyme en M.schumi. Juiste moment moet je hebben. massa was in 2008 en 2009 de betere met 2009 wel een behoorlijk verschil qua positie van de auto toen.
      2008 had Massa behoorlijk wat pech dus nogal logisch. Hij had het meest gewonnen en met de puntenregeling van vandaag was hij kampioen geweest met hetzelfde resultaat.

      vind het best als jullie Massa niet zien als een goeie maar blijf wel realisties!

      • + 1
      • 9 feb 2016 - 16:17
    • @ JAMENDER19: Kimi is de snelste ijscoman ter wereld. ;-)

      • + 0
      • 9 feb 2016 - 19:26
    • Massa & Rubens Bar. in hetzelfde mandje als je het mij vraagt, perfecte 2de viooltjes

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 16:06
  • Heeft Smedley wellicht een keer wat anders te melden, wordt een beetje zielig? Vindt Massa meer veldvulling geworden, weinig spectaculairs op de baan.....

    • + 1
    • 9 feb 2016 - 14:15
  • stephen

    Posts: 147

    Door het keer op keer te roepen ga ik juist steeds meer twijfelen over de kwaliteiten van Massa.

    • + 0
    • 9 feb 2016 - 15:47
  • Zoals in 2008 weet ik zo net nog niet. toen was hij meer happerig naar open plekken maaaaarr ik vind hem wel gewoon goed rijden vooral voor iemand van zijn leeftijd.

    • + 0
    • 9 feb 2016 - 16:18
  • Zo'n soort opmerking waarbij ik denk: Dit is in de trent van, het glas half leeg, of half vol :) Hoe je t ook noemt, een WDC kwam er niet uit ;) Arme Flipje

    • + 0
    • 9 feb 2016 - 16:30
  • Caramba

    Posts: 5.786

    "totdat Lewis Hamilton in de laatste bocht nog iemand passeerde"
    is nogal een understatement voor zo'n historisch moment in de F1 geschiedenis.

    Het was meer dat Hamilton een plaatsje opschoof dan dat ie iemand inhaalde. En het ging om Timo Glock die even van de baan raakte omdat als enige in de top 6 op slicks reed terwijl het begon te regenen. Het was ook niet de laatste bocht maar drie of vier bochten voor de finish.

    • + 1
    • 9 feb 2016 - 17:03
  • manuel

    Posts: 2.959

    Dit soort morele steun is leuk voor Massa maar ook overbodig lijkt me. Dit zie je vaker als een coureur kritiek krijgt van buiten.

    • + 0
    • 9 feb 2016 - 20:14
  • Ik begin die Smedley al net zo'n zeikerd als Massa te vinden...

    • + -1
    • 10 feb 2016 - 00:26
  • hoor ik daar een tweede viool ????

    • + 0
    • 10 feb 2016 - 12:04

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.338
  • Podiums 51
  • Grand Prix 120
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar