user icon

VT2: Lewis Hamilton andermaal vooraan in Canada

  • Gepubliceerd op 08 jun 2012 21:30
  • comments 20
  • Door: Robin Smeets
Lewis Hamilton heeft voor de tweede maal vandaag de snelste tijd gereden in een vrije training op het circuit Gilles Villeneuve in Canada. De Brit was vanochtend al de snelste rijder, zojuist bleef hij Fernando Alonso enkele honderdsten voor.

Halverwege de tweede training had Hamilton zijn snelste tijd al op de klokken staan. In eerste instantie reed hij op de zachte band een 1:15.439, terwijl hij een run later met de superzachte banden daar nog eens bijna twee tienden vanaf haalde. Fernando Alonso kwam nog het dichtst in de buurt van die tijd met een achterstand van 0.054 seconden. De Spanjaard kende wel nog een gevaarlijk moment in de sessie, toen hij na een spin door het gras reed.

Felipe Massa kwam een tiende tekort op de tijd van teamgenoot Alonso en eindigde als derde, gevolgd door Sebastian Vettel en Paul di Resta. Samen met Kamui Kobayashi op de zesde plek maar de Schot indruk in zijn Force India. Michael Schumacher kwam nog geen halve seconde tekort met de zevende tijd, gevolgd door landgenoot Nico Hülkenberg.

Jenson Button eindigde de tweede sessie op de negende plaats, nadat hij alleen in de laatste twintig minuten van de sessie in actie kwam. McLaren heeft bij hem namelijk een versnellingsbak moeten wisselen. Meest tegenvallende namen zijn de twee Lotus-coureurs. Romain Grosjean en Kimi Raikkonen kwam niet verder dan respectievelijk de veertiende en vijftiende tijd. Bruno Senna zorgde in de tweede sessie voor een rode vlag-situatie nadat hij zijn Williams tegen de Wall of Champions had gereden.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Die pitstop van Hamilton op het eind zag er wel netjes uit. Volgens mij hebben ze geoefend, nu maar hopen dat ze het ook goed doen tijdens de race..

    • + 0
    • 8 jun 2012 - 21:35
  • Supa

    Posts: 2.081

    Massa is back!

    • + 0
    • 8 jun 2012 - 21:35
    • .151 achter Alonso is gewoon een goede prestatie..Nu nog in Quali en Race dan zet hij een hoop recht. toch paar mensen met soft ipv supersoft ook in de top 10.

      • + 0
      • 8 jun 2012 - 21:44
    • Mirani

      Posts: 3.003

      .097 seconden is het ;)

      • + 0
      • 8 jun 2012 - 22:19
    • Nog beter

      • + 0
      • 8 jun 2012 - 23:02
  • Voor de Race zie ik een Podium Hamilton,Schumacher Maldonado

    • + 0
    • 8 jun 2012 - 21:45
  • Stri

    Posts: 2.420

    Aiaiai, Senna in de wall of champions. Naderhand gaf hij ook nog toe dat dat kwam door frustratie omdat hij werd opgehouden, daar scoor je geen punten mee bij je team...

    Ik vind niet dat Senna het onaardig doet tot nu toe, maar hij staat al lichtelijk onder druk de laatste tijd, dit gaat daar niet bij helpen...

    • + 0
    • 8 jun 2012 - 22:16
    • Senna in de Wall of Champions klinkt goed! Voeg daar Bruno aan toe en het slaat eigenlijk nergens meer op... ;)

      • + 0
      • 8 jun 2012 - 22:21
  • TJ.

    Posts: 758

    Wat is er met Button aan de hand? Hij heeft ook maar 14 rondes gereden (minste van allemaal)

    • + 0
    • 8 jun 2012 - 22:20
    • bvonk

      Posts: 930

      Veel problemen bij het klaar maken van de wagen. Oa een olie lek.

      • + 0
      • 8 jun 2012 - 22:36
    • James

      Posts: 1.652

      Jenson is op vakantie :)

      Olielekje geloof ik.

      • + 0
      • 8 jun 2012 - 22:41
  • James

    Posts: 1.652

    Mooie top 3 !

    • + 0
    • 8 jun 2012 - 22:41
  • Hessel

    Posts: 437

    Als het gaat regenen morgen tijdens de kwalificatie. Dan ontneemt RTL7 ons een mooie kwalificatie. :(

    • + 0
    • 8 jun 2012 - 22:43
  • veiligheid? Opzouten, ik parkeer mijn auto gewoon naast dat andere wrak.

    www.youtube.com/watch?v=XBJYfiUUoSI

    ligt het aan mij of reden ze vroeger meer op het randje omdat ze toch auto\'s zat bij zich hadden. Want zulk spektakel zie je nu niet vaak meer.

    • + 0
    • 8 jun 2012 - 22:45
  • Godius

    Posts: 658

    Paul di Resta had volgens mij de snelste sector 3 tijd en hoogste topsnelheid.

    • + 0
    • 8 jun 2012 - 23:28
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      Zou zomaar kunnen, sector 3 is een en al acceleratie, en de FI moet het hebben van de topsnelheid...

      • + 0
      • 9 jun 2012 - 00:26
  • napoli

    Posts: 64

    Ik hoop dat Massa het dit weekend ook weer goed doet en de stijgende lijn voortzet. Vind het eigenlijk wel een sympathieke gozer. Zou het ergens wel jammer vinden als hij Ferrari zou moeten verlaten.
    Overigens Mr.Monza nog (update)nieuws?

    • + 0
    • 9 jun 2012 - 00:22
    • Hoop het ook eigenlijk. Goede vent en het cynisme naar Hamilton in Singapore; heerlijk! Hij lijkt er net zoals Ferrari goed bij te zitten.

      Verder heeft Alonso 70 rondjes gedaan en was hij tevreden over de progressie van de F2012.

      • + 0
      • 9 jun 2012 - 01:30
  • Arrows F1

    Posts: 908

    Iemand een idee waarom de Torro Rosso\'s ontzettend sloom zijn? Onderdelen aan het testen? Zelfs de Caterhams lijken goed mee te komen op dit circuit maar 1,8 sec van de top! Ik heb nu al zin in de kwalificatie en race!

    • + 0
    • 9 jun 2012 - 05:26
  • ARW

    Posts: 1.082

    Alonso zie je niet vaak fouten maken, maar als die ze maakt is het bijna altijd zelfde fout. Weer 2x geremd op witte lijn en gras. 1 x 720 graden en verder. In Melbourne maakt hij zelfde fout. Misschien heeft hij het niet zo met chicanes op straatcircuits. Jammer dat Vettel geen gridpenalty kreeg.

    • + 0
    • 9 jun 2012 - 10:08

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 190
  • Podiums 0
  • Grand Prix 172
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar