user icon

Senna en Williams identificeren tekortkomingen van FW34

  • Gepubliceerd op 09 feb 2012 19:58
  • comments 11
  • Door: Danny Sosef
Bruno Senna heeft zijn eerste echte werkdag voor Williams erop zitten. De Braziliaan testte voor het eerst met de FW34 en was na afloop niet ontevreden. Het is na drie dagen met de nieuwe bolide duidelijk wat er nog verbeterd moet worden.

Senna: "We hebben wat tekortkomingen geïdentificeerd en daar gaan we nu mee aan de slag. Dat is niet erg, elke auto heeft sterke en zwakke punten. Wij hebben enkele aspecten ontdekt die beter kunnen. De focus lag ook op het leren kennen van de auto. In Barcelona gaan we pas met de set-up spelen."

"Het team heeft vertrouwen dat we meer kunnen bereiken met deze auto dan vorig jaar is gebeurd. De nieuwe wagen is vrij volgzaam, totaal niet edgy. Hij mag wel iets agressiever, zonder over het randje te gaan."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • guidoF1

    Posts: 898

    ze hebben in ieder geval alvast een voorsprong op hrt en marrusia... die hebben namelijk nog geen auto..

    • + 0
    • 9 feb 2012 - 20:03
  • redbull1

    Posts: 929

    ach ja het zegt nog helemaal niks

    • + 0
    • 9 feb 2012 - 20:06
  • WimmelF1

    Posts: 141

    Volgens mij is F1Today vergeten \'italics\' uit te zetten op deze pagina...

    Die motorkap van de Williams doet me denken aan de F1 wagens uit de jaren 70. Met die reusachtige aflopende luchtinlaten. Haal die vin weg en je hebt dezelfde vorm.

    • + 0
    • 9 feb 2012 - 20:08
  • Ik gun het Williams om weer een top auto te hebben. Ik denk niet dat ze dat dit jaar al gaat lukken, maar ik hoop dat ze zich weer in de opwaartse spiraal bevinden vanaf dit seizoen. Bruno en Pastor zijn nog jong en ik denk wel dat ze gemotiveerd zijn om Williams naar de top te helpen. Ik gun het Senna wel. Ik weet het, hij is geen Ayrton...maar ik zou het zo vet vinden om hem op het F1 podium te zien. Misschien voor de familie Senna ook een mooie gedachte. Ik ben in ieder geval blij dat hij bij Williams rijdt als actieve coureur vanaf het begin van een nieuw seizoen. Zijn seizoen bij HRT en zijn invalsbeurt in Heidfeld\'s auto mogen niet de definitieve conclusie vormen over hem. Ik heb dit seizoen in elk geval heeel wat coureurs om voor te duimen.

    • + 0
    • 9 feb 2012 - 20:14
    • Bruno op het podium? Dan moet hij daar voor de race maar op klimmen denk ik... Dat gaat toch echt niet gebeuren hoor, minimaal 3e worden in een race...

      • + 0
      • 9 feb 2012 - 20:19
    • Nee, dit seizoen verwacht ik dat ook zeker niet. Ik zei al dat ze dit seizoen geen top auto zullen hebben. Maar ik hoop toch dat ze in de spiraal opwaarts de auto weer vooraan krijgen. Ik denk dat het al een hoop scheelt dat Renault weer hun motor leverancier is dit seizoen. Maarja, de concurrentie is moordend dit jaar. Zeker als ze terug moeten klimmen van waar ze vorig seizoen eindigden.

      • + 0
      • 9 feb 2012 - 20:29
    • Was ook met een knipoog bedoeld. Maar inderdaad: de Renault motor zal denk ik ook een verbetering zijn t.o.v. vorig jaar. Al met al gewoon spannend.
      Ik had echter liever een top coureur in de Williams gezien. Dan weet je als het tegenvalt dat het aan de auto ligt. We gaan het allemaal zien!

      • + 0
      • 9 feb 2012 - 20:50
  • F1 Vogel!

    Posts: 89

    \"Hij mag wel iets agressiever, zonder over het randje te gaan.\"
    Daar is 1 v/d team-sponsoren voor! :)

    • + 0
    • 10 feb 2012 - 09:20
  • Michael

    Posts: 1.434

    Ik geef Senna een goede kans dat hij toch in de top 5 zit.

    • + 0
    • 10 feb 2012 - 11:54
  • Williams gaat wel los komen. Auto oogt erg betrouwbaar en heeft de laatste dag laten zien dat er gewoon snelheid in zit. Williams gaat dit seizoen mooie dingen laten zien.

    • + 0
    • 10 feb 2012 - 17:17
  • ronsmelt

    Posts: 34

    Ben wel blij met Bruno in de auto in plaats van Rubens. Zelf vind ik dat Bruno het niet heel erg slecht heeft gedaan met de Lotus en het is toch leuker om een jonger iemand in de auto te hebben zitten.

    • + 0
    • 11 feb 2012 - 22:19

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar