user icon

Ocon voert geruchten en nodigt Schumacher uit voor verjaardag

  • Gepubliceerd op 19 sep 2022 13:33
  • comments 22
  • Door: Bob Plaizier

Alpine-coureur Esteban Ocon vierde afgelopen weekend zijn 26ste verjaardag. Op zaterdag was hij jarig en de Fransman deelde op de sociale media de beelden van zijn verjaardagsfeestje. Naast zijn vrienden en familie was er nog een opvallende gast aanwezig: Haas-coureur Mick Schumacher.

Momenteel is het nog hoogstens onduidelijk wie aankomend seizoen de teamgenoot is van Ocon. Alpine is naargeestig opzoek naar een tweede coureur aangezien Fernando Alonso vertrekt en Oscar Piastri het contract ontkende. Ocon heeft al meerdere keren uitgesproken dat hij het liefst Schumacher ziet als zijn nieuwe teamgenoot. Hij zet deze woorden dus nu kracht bij met de uitnodiging voor zijn verjaardagsfeestje.

RBH2019

Posts: 4.627

Of, en dit is natuurlijk een heel wild idee, Ocon heeft Schumacher uitgenodigd omdat het vrienden zijn en het helemaal niets te maken heeft met wie hij als teamgenoot wil.

  • 9
  • 19 sep 2022 - 13:35

Reacties (22)

Login om te reageren
  • RBH2019

    Posts: 4.623

    Of, en dit is natuurlijk een heel wild idee, Ocon heeft Schumacher uitgenodigd omdat het vrienden zijn en het helemaal niets te maken heeft met wie hij als teamgenoot wil.

    • + 9
    • 19 sep 2022 - 13:35
    • Ocon en Nick zijn idd al heel lang vrienden buiten het racen om en daarom wil hij hem graag in het team.
      Logisch dat hij een goed woordje voor hem heeft gedaan.

      • + 0
      • 19 sep 2022 - 14:29
    • Precies, onlangs reed Ocon ook met een helm-livery waarmee hij een ode bracht aan Michael Schumacher. Denk ook dat we het in de relationele sfeer moeten zoeken...

      • + 0
      • 19 sep 2022 - 14:43
    • RBH2019@ een veel te wild idee...

      Dit kan niets anders betekenen dan dat beide coureurs voor het 11de team van Porsche Andretti gaan tekenen in 2026...

      • + 1
      • 19 sep 2022 - 15:49
    • Het is sowieso wat overdreven.
      De ene voert de geruchten, de ander voert zijn schoonmoeder...

      • + 0
      • 19 sep 2022 - 21:19
  • MWHT

    Posts: 2.882

    Esteban is niet zo van de concurrentie....liever een teammaat die hij makkelijk aan kan.

    • + 8
    • 19 sep 2022 - 13:40
  • AirJan

    Posts: 1.324

    Ocon wil graag later tegen zijn kinderen zeggen dat hij zowel Alonso als Schumacher verslagen heeft in zijn carriere. Dat de eerste er jaren tussenuit is geweest en inmiddels 40+ en de ander "de zoon van" is dat boeit uiteraard niet.

    • + 3
    • 19 sep 2022 - 14:00
  • Ik zie het al, het is nog lang gezellig gebleven..........

    • + 0
    • 19 sep 2022 - 14:01
  • Ik heb Michael ook weleens uitgenodigd voor mijn verjaardag.
    Heb toen een Ferrari taart laten maken bij de plaatselijke bakker,maar Michael belde toen af omdat hij een gebroken been had.

    • + 1
    • 19 sep 2022 - 14:01
    • Kan me voorstellen dat na het zien van deze foto's je toch enigzins in het bekende sterretje genomen voelt. Nu zoonlief doodleuk bij de concullega op verjaarsfeestje gaat.

      Heb jij trouwens een idee, wiens idee het geweest is om te boeken bij de plaatselijke begrafenisondernemer voor dit feestje?

      Gelukkig was het geen nouvelle cousine feestje. Je weet wel zo'n t-bone steak size bord met niks erop.

      • + 2
      • 19 sep 2022 - 14:14
  • Patrace

    Posts: 3.171

    Die Ocon is me er eentje hoor, zomaar geruchten voeren.
    En wat geeft hij ze dan voor voer?

    • + 4
    • 19 sep 2022 - 14:08
    • Wie geruchten voert heeft stof tot nadenken over wie dan de geruchten voedt...

      • + 0
      • 19 sep 2022 - 20:37
  • Pierre Gasly was niet uitgenodigd?

    • + 1
    • 19 sep 2022 - 14:10
    • Pierre was op proef in de keuken om wat tests af te werken...

      • + 1
      • 19 sep 2022 - 14:46
  • Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Mick sinds enkele weken meer de tanden blootlacht ivg enkele maanden geleden. Met de onzekerheid (bij Haas) en het vertrek uit de FDA zou je kunnen redeneren dat hij best wat professionele zorgen zou hebben. Het is alsof hij al bepaalde zekerheden heeft voor 2023... maar ik kan uiteraard helemaal mis zijn natuurlijk.

    Alsnog zie ik hem bij Alpine niet het tweede zitje wegkapen...tenzij ze ginds redeneren dat het overgangsjaar best kan ingevuld worden door een 'naam'. Ik gun het Mick, ook al is het duidelijk dat een Godenkind niet noodzakelijk het Goden-gen in zijn DNA bezit. Maar het is nu ook niet zo dat Magnussen het uitgesproken beter doet dan de jonge Duitser.

    • + 2
    • 19 sep 2022 - 14:57
    • Patrace

      Posts: 3.171

      Een overgangsjaar om vervolgens Doohan erin te zetten?

      Dat zie ik niet gebeuren. Doohan moet het volgend jaar nog maar eens laten zien in de F2 (dus kampioen worden). En dan nog verwacht ik dat Alpine hem eerder een jaar of zelfs twee probeert te stallen bij Williams of een ander team, dan hem direct bij Alpine te zetten. Eigenlijk zoals ze initieel ook voornemens waren met Piastri.

      En omdat ik niet denk dat er sprake is van een overgangsjaar, verwacht ik ook niet dat ze nu Schumacher zullen aantrekken. Dat gaat gewoon Gasly worden, wat meneer Ocon er ook van vindt.
      En Ocon krijgt dan een flinke concurrent en moet zijn best doen om uiteindelijk niet zelf opzij gezet te worden ten faveure van Doohan.

      • + 0
      • 19 sep 2022 - 19:52
  • Ocon had alle coureurs en teambazen uitgenodigd.
    Alleen Mick wilde op zijn feestje komen.
    😞

    • + 3
    • 19 sep 2022 - 15:56
  • -NRG-

    Posts: 214

    Hoezo, als we de geruchten mogen geloven dan gaat Ocon toch naar Mercedes als Hamilton met Pensioen gaat. Aangezien Schumacher naar Ocon zijn verjaardag gaat, dan gaat Russel er uit en komt Schumacher naast Ocon in de Mercedes? :P

    • + 0
    • 19 sep 2022 - 16:34
  • JMF

    Posts: 932

    Van mij mag het en o wat zal het mooi zijn als Mick dan sneller is ;-)

    • + 0
    • 19 sep 2022 - 18:28
  • arie51

    Posts: 566

    Wordt direct einde vrienschap als ze samen in een team komen.

    • + 0
    • 19 sep 2022 - 20:17
  • Ziet er niet bepaald feestelijk uit! Wat een stel stijve harken met nepglimlachjes.

    • + 1
    • 20 sep 2022 - 07:44
    • Super gezellig zaaltje toch!

      • + 1
      • 20 sep 2022 - 09:17

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 339
  • Podiums 2
  • Grand Prix 105
  • Land FR
  • Geb. datum 17 sep 1996 (26)
  • Geb. plaats Évreux, FR
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel