user icon

Steiner verklaart tegenvallende Schumacher: "Inhalen is nieuw voor hem"

  • Gepubliceerd op 02 mei 2022 17:09
  • comments 38
  • Door: Bob Plaizier

Het team van Haas was vorig seizoen overduidelijk het lelijk eendje van het Formule 1-veld. De Amerikaanse renstal reed hopeloos achteraan en punten waren een illusie. Dit seizoen is alles echter anders, de nieuwe Haas is competitief en punten zijn veel vaker een mogelijkheid.

Comeback kid Kevin Magnussen trekt vooralsnog de kar bij Haas. Mick Schumacher was vorig seizoen overduidelijk de bovenliggende partij maar tegenover zijn nieuwe teamgenoot Magnussen moet hij het onderspit delven. Schumacher heeft nog geen puntje gescoord en heeft het overduidelijk moeilijk. In Imola begon hij op een kansrijke positie maar ging het bij de start al mis waardoor hij terugviel.

Inhalen

Haas-teambaas Günther Steiner maakt zich echter niet al te veel zorgen. De Italiaan denkt dat zijn jeugdige coureur nog het een en ander moet leren. Tegenover Die Welt is Steiner glashelder: "Mick moet leren om vooraan te rijden. Ik heb tegen hem gezegd: hoe hoger je komt, hoe dunner de lucht daar is."

Steiner ziet de worsteling van Schumacher dan ook als een gevolg van het lastige debuutseizoen van de Duitser. Maar Steiner denkt dat het uiteindelijk allemaal gaat goed komen voor de voormalig Formule 2-kampioen: "Het is nieuw voor hem om de auto te gebruiken voor een inhaalactie. Vorig seizoen reden we ver achter de anderen dus had hij bijna geen kans om iemand in te halen. Maar hij wil beter worden en hij investeert er dan ook heel erg veel tijd in."

Arie54

Posts: 4.614

"Inhalen is nieuw voor hem" Dat hij vorig jaar beter was dan Mazepin zegt niks, dat zou mij wellicht ook nog lukken. Joh, Mick was niks, is niks en wordt niks. Dat is helemaal niet erg, maar laat-ie nou de eer aan zichzelf houden en een ander beroep gaan zoeken.

  • 14
  • 2 mei 2022 - 17:11

Reacties (38)

Login om te reageren
  • Arie54

    Posts: 4.614

    "Inhalen is nieuw voor hem" Dat hij vorig jaar beter was dan Mazepin zegt niks, dat zou mij wellicht ook nog lukken. Joh, Mick was niks, is niks en wordt niks. Dat is helemaal niet erg, maar laat-ie nou de eer aan zichzelf houden en een ander beroep gaan zoeken.

    • + 14
    • 2 mei 2022 - 17:11
    • Wat een onzin kraamt ome Guenther uit! Alles om de (marketing) waarde van M. Scumacher te behouden? Hij moet serieus wat laten zien anders gaat zijn F1-carrière niet lang duren vermoed ik

      • + 5
      • 2 mei 2022 - 18:09
    • Ja joh.......blijf maar smoezen verzinnen voor Mick.

      • + 2
      • 2 mei 2022 - 18:13
    • amigob

      Posts: 250

      in de quallie hoef je niet in te halen, en daar gaat het ook niet zo heel goed.

      • + 7
      • 2 mei 2022 - 18:20
    • Dat hele inhalen is ook een achterhaald concept en Mick is gewoon zijn tijd ver vooruit, maar niemand die dat ziet…

      Triest!

      • + 10
      • 2 mei 2022 - 18:42
    • Zijn vader stond vaak vooraan en die hoefde dan ook maar weinig in te halen......

      • + 2
      • 2 mei 2022 - 19:43
    • mario

      Posts: 10.153

      In de opstapklassen heeft Mickie ook nooit hoeven in te halen??? Hij heeft het gewoon niet... Haas had gewoon 5de, maar zeker 6de kunnen staan in de WK-stand... Tijd voor een andere hobby Mickie...

      • + 1
      • 2 mei 2022 - 22:12
    • Waarom gaan ze dan niet gewoon aan de kant voor Mick? Dat zou een hoop schelen.

      • + 0
      • 3 mei 2022 - 12:43
  • jd2000

    Posts: 5.677

    Wat een onzin. Inhalen is de essentie van de autosport.

    • + 7
    • 2 mei 2022 - 17:18
    • Of heel goed kwalificeren, maar dat moet ie ook nog leren, aldus Guenther “Fckng” Steiner

      • + 0
      • 2 mei 2022 - 19:08
    • Mick moet nog wennen aan een racewagen die én hard kan rijden én kan inhalen én dicht op zijn voorganger kan racen én de finishvlag kan halen. Misschien had Guenther zijn zijwieltjes moeten laten zitten…

      • + 1
      • 2 mei 2022 - 19:17
    • Inhalen in de F1 is niet micks...

      • + 4
      • 2 mei 2022 - 20:22
    • Als snelste de race rijden en dus als eerste eindigen is ook best wel essentieel…

      • + 1
      • 2 mei 2022 - 20:39
    • Als je als laatste start en de race eindigt op 1 seconde van de polesitter dan heb je technisch gezien de race sneller gereden maar ben je niet eerste

      • + 1
      • 2 mei 2022 - 21:54
    • Masi belde nog even met Steiner. Uitgelegd dat het een autorace is en dat er geraced en ingehaald moet worden.

      • + 0
      • 3 mei 2022 - 12:44
  • Dale U

    Posts: 1.233

    Mick heeft nu Kevin als teammaat, Mick voelt nu de bui een beetje veel hangen, hij is aan het "overdriven". Elke keer dat men hem linkt aan Ferrari, een beetje een lachertje, puur op zijn achternaam. Zal ook zijn management wel achter zitten, we gaan ut zien.

    • + 5
    • 2 mei 2022 - 17:18
  • Joeppp

    Posts: 5.717

    Maar achteruit inparkeren kan hij als de beste. Dat dan weer wel.

    • + 4
    • 2 mei 2022 - 17:30
    • Snork

      Posts: 15.773

      Nee nee, correctie! Die eer dicht ik Latifi toe. 😉

      • + 3
      • 2 mei 2022 - 17:41
    • In ABu Dhabi kreeg hij daarvoor veel lof van RB @Snork en daarom doet Latifi het nu te pas en te onpas…

      • + 1
      • 2 mei 2022 - 20:41
  • Brandon

    Posts: 449

    Hij heeft tijdens F3, F2 en sim racen toch ook ingehaald? Als je goed genoeg bent, dan kun je het.

    • + 1
    • 2 mei 2022 - 17:34
    • meister

      Posts: 3.039

      IDD dat dacht ik nou ook.
      Aan de andere kant hij reed wel bij het Prema team met heel veel coaching op niveau.
      Het lijkt wel of hij nu een beetje aan het verdrinken is.

      Als hij niet kan inhalen en voor het gat gaat is hij geen racing driver.
      Wat doet hij daar met zijn naam Schumacher, een schande.

      • + 3
      • 2 mei 2022 - 17:59
    • oale

      Posts: 577

      Succes in de lagere klassen zegt niets over mogelijk succes in de f1.

      • + 0
      • 2 mei 2022 - 23:36
  • Remco_F1

    Posts: 577

    We vragen ons allemaal af denk ik: Hoe goed zou Mick zijn als zijn vader hem had gecoached...

    • + 1
    • 2 mei 2022 - 18:35
    • Had hij maar een beetje mee kunnen liften met "ome Jos" tijdens de coaching van zijn zoon.

      • + 0
      • 2 mei 2022 - 18:51
    • Arie54

      Posts: 4.614

      Ik vraag me dat helemaal niet af. Het interesseert me ook niks. Wat ik zie is een op zijn best zéér middelmatige rijder, die alleen maar door zijn naam een Ferrari-beschermeling is geworden. Wellicht dat Ferrari hoopte dat hij zich als een échte F1-rijder zou ontpoppen, maar het mag duidelijk zijn dat dit niks gaat worden.

      • + 3
      • 2 mei 2022 - 19:10
    • Zijn oom Ralf was anders ook niet echt slecht , wellicht had die wat meer uurtjes in Mick moeten steken.
      Schijnbaar heeft Vettel wel serieus gecoached maar als het er niet uitkomt dan doe je er weinig aan,.

      • + 1
      • 2 mei 2022 - 19:44
    • beerkuh

      Posts: 2.899

      Met alle respect maar op dit moment lijkt zelfs een Lance Stroll een wereldkampioen ten opzichte van Mick ! Hij heeft het gewoon niet en als hij moet leren om in te halen dan staat m’n verstand ff stil

      • + 4
      • 2 mei 2022 - 19:54
  • Samen met Latifi de minste rijder van de grid. Veruit.

    • + 5
    • 2 mei 2022 - 19:40
  • John6

    Posts: 6.563

    Wat is dat toch voor een verhaal, als je het nu niet laat zien, en dan over 2 jaar ben je de beste van het veld zeker.

    In zijn F2 tijd is hij heel erg geholpen, normaal gesproken zou hij nooit in een Ferrari mogen racen, omdat hij daar niet goed genoeg voor is.

    Maar dat wil niet zeggen dat ze het niet gaan proberen, we wachten af, ik hoop van niet.

    • + 2
    • 2 mei 2022 - 19:51
  • Valt max ook in die categorie van weinig inhalen? Iedereen die hij inhaalt gaan ruim aan de kant.

    • + 0
    • 2 mei 2022 - 20:16
    • Max is gewoon één groot gevaar op de baan, daarom stuift iedereen meteen aan de kant alsof Mozes de Rode zee heeft gespleten...

      • + 4
      • 2 mei 2022 - 20:26
    • Dat is een normale gang van zaken bij blauwe vlaggen @Koppie toe…

      • + 3
      • 2 mei 2022 - 20:46
    • Lol, is dat het. Vond het al raar.

      • + 0
      • 2 mei 2022 - 20:47
    • snailer

      Posts: 9.033

      Ik kan me inderdaad een race herinneren in de VS waar Verstappen achteraan moest starten. Die eerste ronde haalde hij het halve veld in. Dat leek inderdaad Mozes en de rode zee.
      Daar zat eigenlijk geen kunde aan, buiten dan met redelijk koude banden laat remmen.

      • + 2
      • 2 mei 2022 - 21:38
  • Ik had op veel meer gehoopt van Mick. Hij heeft nu eindelijk een goede auto onder z'n kont maar hij bakt er niks van. Op basis van zijn prestaties zou hij er normaal gesproken uitgegooid gaan worden na dit jaar maar wacht zijn achternaam is Schumacher...

    • + 3
    • 2 mei 2022 - 20:24
  • Hij heeft niet het enorme talent van vaders mee gekregen in z’n genen. Dat is inmiddels wel duidelijk helaas

    • + 4
    • 2 mei 2022 - 20:42
    • johan_sb2

      Posts: 785

      Nou, inmiddels...inmiddels al een paar jaar. Elke dag in de racerij moet hij als een cadeautje zien.

      • + 0
      • 2 mei 2022 - 23:40
  • Wat een onzin verteld Steiner. Accepteer het nou maar gewoon dat niet elke zoon van een veelvuldig wereldkampioen zo wordt zoals zijn vader. Mick heeft het niet in zich!

    • + 0
    • 3 mei 2022 - 12:12

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land IT
  • Geb. datum 7 apr 1965 (57)
  • Geb. plaats Merano, Italy, IT
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel