user icon

Romain Grosjean hoog op het lijstje bij Lotus Renault GP

  • Gepubliceerd op 22 jul 2011 09:58
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Romain Grosjean is een voorname kandidaat bij Lotus Renault GP om in te stappen in het geval dat Robert Kubica niet voldoende herstelt van zijn verwondingen. Dat schrijft Autosport. Grosjean reed eerder voor Renault. Halverwege 2009 stapte hij in als vervanger van Nelson Piquet junior.

Dat pakte toen niet goed uit voor Grosjean. De Zwitserse Fransman scoorde geen punt en kon geen moment imponeren. Na dat half jaar verdween hij weer uit de Formule 1. Na een tijdje slaagde hij er in om de draad weer op te pakken, onder meer door te testen voor Pirelli. Dit jaar is hij actief in de GP2 en gaat daarin aan de leiding in de tussenstand.

Kubica zwakte ondertussen de berichten dat hij dit jaar nog aan racen toe zal komen af. “Ik leg mezelf graag alleen redelijke doelstellingen op. We zien wel hoe de revalidatie de komende maanden verloopt en op basis daarvan nemen we op een gegeven moment een besluit.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Renault houdt er al langer rekening mee dat Kubica niet op niveau terug komt. Webber heeft Renault (terecht) afgewezen en Sutil is uit de gratie gevallen.
    Renault (en Ecclestone) zien graag een Fransman terugkeren in de F1, dus dat zou een mooi koppel zijn; Petrov - Grosjean.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 10:23
    • Dennoow

      Posts: 962

      Hetzelfde duo als in de Gp2. Toen was Grosjean de betere van de 2 tot hij halverwege het jaar voor de F1 ging rijden. The Hulk was dat jaar de beste van het setje. Grosjean is een goede coureur, dat wel.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 18:26
    • Renault (en Ecclestone) hebben een voorkeur voor een Fransman. Grosjean zit al in het team en stapt gewoon in indien Kubica definitief afhaakt.
      Hulkenberg heeft niet veel meer bewezen dan Grosjean dus heeft amper een meerwaarde. Hulkenberg kan beter hopen op het pensioen van Schumacher, dan mag Hulkenberg Di Resta vervangen bij Force India.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 19:40
  • Waar blijven de live stream links?

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 10:25
    • vogelboz

      Posts: 57

      inderdaad.waar blijf die link????????

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 10:40
    • aub http://www.vodkasports.tv/Formula1++Germany+N%C3%BCrburgring+Grand+Prix+Practice+1-738.htm

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 10:41
    • http://www.vodkasports.tv/Formula1++Germany+N%C3%BCrburgring+Grand+Prix+Practice+1-738.htm

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 10:42
  • GPGert

    Posts: 803

    Nou sorry hoor, maar dan kun je echt nog beter Heidi nog een jaar in die auto laten rijden...

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 10:27
  • zet dan perez of di resta in de auto.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 11:03
    • Perez gaat naar Ferrari en Di Resta naar Mercedes...

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 11:05
    • Wat weet jij daar nou van? Stop eens met domme geruchten de wereld in te blazen. Ik zag Heidfeld graag komen begin van dit seizoen, maar ik ben hem eigenlijk nu al weer beu! Kubica gaat gewoon terugkomen, en ook al is het niveau te hoog gegrepen, hij zal zoiezo 2012 uitrijden, en er dan misschien goed aan doen om te stoppen omdat het niet meer gaat, maar Heidfeld heeft zijn houdbaarheidsdatum al wel gehad dacht ik zo. Grosjean en Petrov, hmm. Als Petrov net zo presteerd als begin dit seizoen, dan mag Grosjean zijn borst nat maken!

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 16:07
    • @ Fernando-Alonso: Perez is van de Ferrari-school en wordt gesteund door Ferrari net als Massa ooit. Perez doet het goed dus zal waarschijnlijk wel een kans krijgen in 2013. Di Resta staat hoog op het verlanglijstje van Mercedes, dat is een publiek geheim. Het is slechts nog de vraag wanneer er een stoeltje vrij komt. Ik zeg toch niets wat nog niet bekend is?

      • + 0
      • 23 jul 2011 - 05:54
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Ik heb geen hoge pet op van Grosjean. Hij gaat het ook niet maken in de F1. Ik heb zoiets al een aantal jaren geleden ook al gezegd over Klien. En dat is uitgekomen.

    • + 0
    • 24 jul 2011 - 10:21

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar