FIA bestraft McLaren en Sauber na fouten in pitlane
- Gepubliceerd op 10 jul 2011 21:46
-
18
- Door: Robin Smeets
McLaren kreeg de straf vanwege het incident met Jenson Button. De Brit werd weggestuurd na zijn derde stop, terwijl het rechter voorwiel nog niet vast zat. Sauber stuurde Kamui Kobayashi na zijn stop weg, terwijl Rubens Barrichello door de pitlane reed. Daarbij werd een luchtslang van Force India beschadigd.
Trending nieuws
-
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46 -
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 336
Is het hier niet op zijn plaats om allebei de teams even zwaar te straffen? Het is misschien goed afgelopen met Button, maar als zo\'n band losschiet met 200+ km/uur dan lijkt mij dat een gevaarlijkerder situatie dan bij Kobayashi.
Posts: 12.432
Je hebt gelijk....tis alleen niet gebeurt dus zal dat de reden zijn van die lagere straf.
Posts: 962
ja om nu straffen uit te gaan delen voor wat er had kunnen gebeuren is ook weer een beetje raar :) je zou ze dan ook kunnen bestraffen voor het hypothetisch aanrijden van een pasgeboren baby die op de weg stond, maar gelukkig is er niets gebeurd. De straffen zijn m.i. wel terecht, dit soort acties moeten voorkomen worden.
Posts: 2.418
Of misschien omdat er bij Sauber gelijk nog meer fout ging. Williams werd opgehouden en die kabels bij Force India werden door Kobayashi meegenomen. Misschien dat ze zo ook een gedeelte van de schade betalen ofzo. :P
Posts: 930
Wat als er een aanrijding was geweest in de pitstraat en een van die wagen was in een pitbox gekomen. Dat kan veel gevaarlijker zijn.
Posts: 584
Das knap lullig, voor McLaren makkelijk te betalen. Maar ik weet niet hoe groot of klein budget Sauber heeft.
Posts: 10.089
hier zullen ze niet wakker van liggen.. trouwens, dit is je 1e reactie waar Vettel niet in voorkomt
Posts: 12.432
Dus dacht je van dan zal ik Vettel zijn naam maar even neer pennen.
Posts: 584
@DutchF1. Negeren, dat kan je het beste doen.
Posts: 2.285
R-F volgens mij word jij \'s nachts wakker in een natte droom waar elke keer Vettel in voorkomt.
Posts: 10.089
oja logische straf! Mclaren dacht:\'\' laten we hem met een losse band de baan op laten rijden.\'\'
en Button dacht:\'\' laaat ik gewoon doorrijden.\'\'
dit vind ik dus wel een belachelijke straf voor Mclaren, het was een fout van de lollipop man.. daarnaast zette Button zijn auto gelijk naast de baan, dus er was ook niks gevaarlijks aan omdat hij stopte
\'\'Sauber stuurde Kamui Kobayashi na zijn stop weg, terwijl Rubens Barrichello door de pitlane reed. Daarbij werd een luchtslang van Force India beschadigd.\'\'
zijn er in het verleden niet mensen bestraft met een DTP omdat ze te vroeg zijn weg gestuurd door hun lollipop man ??
Posts: 2.418
Ja, dat gebeurt wel vaker. Volgens mij kreeg Kobayashi vandaag een stop-go penalty toch? Of zit ik er nu helemaal naast? Het incident werd in ieder geval wel onderzocht, maar iets later viel Kobayashi uit met problemen. Misschien kunnen ze Sauber daarom alleen zo straffen.
Posts: 619
Het was geen unsafe release van Sauber. De auto van Kobiyashi kwam niet goed weg, en kwam daarom in de knoop met Barrichello
Posts: 18.535
Het was zeker een unsafe release. De lollipopman houdt hem nog tegen maar laat hem dan toch gaan. Hij kan geen kant meer op, maar om nou de pitbox van Williams (?) aan gort te rijden.. Nouja, dat zie je toch hangen als rijder?
Posts: 1.756
Ik word een beetje doodmoe van al dat \"under investigation\" en gestraf. \"We\" zijn potd*rie aan het racen onder bizar grote druk, en ja .... dan worden er wel eens foutjes gemaakt.
Straks gaan we naar een situatie toe dat de 2 seconden regel (afstand houden) ingevoerd gaat worden en je anders een boete krijgt voor kleven.
Posts: 653
\"McLaren kreeg de straf vanwege het incident met Jenson Button. De Brit werd weggestuurd na zijn derde stop, terwijl het linkervoorwiel nog niet vast zat.\"
Kan aan mij liggen, maar volgens mij was het toch echt het rechter voorwiel. Ik vind zeuren over feit dat linkervoorwiel niet 1 woord is onnodig, maar vind wel dat de feiten in het bericht moeten kloppen. :)
Posts: 1.434
Lig er aan hoe je het bekijkt. Sta je voor de auto is het links, zit je in de auto is het rechts. Hi Hi.
Posts: 3
Ze moeten maar eens ophouden met die straffen uitdelen want dat verpest echt de race en tijdens de race moeten ze ook eens minder streng gaan kijken.Kijk maar eens naar die straf van schumi.Die stop en go was vond ik niet terecht en dan bedoel ik gewoon dat het een raceincident maar hij probeert tenminste iets en helaas ging het mis maar als je niet probeert dan weet je het nooit en zoals je ziet durven de rijders het niet meer want als je iets probeert en je raak per ongeluk iemand dan krijg je gelijk een straf en dat is jammer.De straf van kobayashi was terecht maar de fout van mc laren vind ik toch minder een straf waard want het werd toch direct opgemerkt dus dat vind ik kolder om daar een straf voor te geven