user icon

Palmer: "Maldonado echt geen slechte coureur"

  • Gepubliceerd op 09 feb 2016 16:47
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Renault-coureur Jolyon Palmer kreeg vorige week te horen dat hij dit seizoen een andere teamgenoot heeft dan verwacht. Niet Pastor Maldonado, maar Kevin Magnussen vergezelt hem komend seizoen. De sponsor van Maldonado kwam de betalingsafspraken niet na.

Palmer weet dat de Venezolaan een reputatie van brokkenpiloot heeft. De GP2-kampioen van 2014 springt in de bres voor Maldonado. "Maldonado is echt geen slechte coureur", begint Palmer tegenover The Guardian. "Hij heeft de GP2-titel gewonnen en een Grand Prix-zege achter zijn naam staan. Dat zijn niet de wapenfeiten van iemand die er niks van kan."

"Vorig seizoen zat hij meestal ook in de buurt van Romain Grosjean. Hij maakte alleen wat foutjes op beslissende momenten. Dat is waarom Romain in het voordeel was. Maar ik denk dat Magnussen een sterkere en meer consistente tegenstander zal zijn. Hij was gelijkwaardig aan Jenson Button bij McLaren en hij is een goed referentiepunt voor mij."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • baziz

    Posts: 500

    Volgens mij zijn er sowieso binnen de wereld van de Formule 1 weinig mensen die negatief oordelen over Maldonado, de kritiek komt voornamelijk van 'fans', journalisten met vooroordelen en coureurs die (niet meer) in de formule 1 zitten. Wanneer je kijkt naar zijn monteurs bij zowel Williams als Lotus of zijn oude teambaas Sir Frank dan zijn ze louter positief over de man.

    • + 0
    • 9 feb 2016 - 16:57
    • je hebt zeker nooit naar de commentaren van de heren coureurs geluisterd?

      • + 0
      • 9 feb 2016 - 19:47
    • JM_K

      Posts: 991

      Helemaal met je eens Baziz! Ik vond hem zeker een aanwinst in het veld. Een kleurrijk figuur die wel tot en over de grens ging. Prima toch?! Mensen klagen hier wanneer hier een optocht in Monaco of op een ander circuit plaatst vindt. Om in de F1 te rijden moet het totaalplaatje kloppen dus niet alleen de rijkunsten maar dat geldt in elke sport en ook in het bedrijfsleven. Pastoor heeft het in ieder geval wel 5 jaar gedaan. En zelfs een GP gewonnen.. en dat kan niet iedereen zeggen. Dank!

      • + 1
      • 10 feb 2016 - 00:53
    • joop

      Posts: 1.161

      Tsja, wat zal ik zeggen..... Zolang Pastor 25 mljn te verdelen heeft is iedreen vriendelijk tegen hem, en als hij mij een gedeelte in het vooruitzicht stelt dan ben ik per diect geen Max fan meer... haha

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 08:38
    • amgbenz

      Posts: 272

      @denk dat jij niet goed geluisterd hebt !! Kan je geen nl lezen of schrijven

      • + -1
      • 10 feb 2016 - 11:47
  • General

    Posts: 729

    Gelukkig maakt hij zichzelf weer geloofwaardig in zijn laatste opmerking over Magnussen ;)

    • + 4
    • 9 feb 2016 - 17:12
  • pcbeem

    Posts: 686

    Nee maar het is ook geen goede coureur :)

    • + 1
    • 9 feb 2016 - 18:16
  • Arnoux

    Posts: 24

    Alle F1 coureurs zijn helden.

    • + 1
    • 9 feb 2016 - 20:19
  • Alleen de eerste race in 2014 waren Magnussen en Button gelijkwaardig, daarna had Button toch duidelijk de overhand. Na de eerste race haalde Button nog 111 punten, Magnussen slechts 37.
    Over het algemeen was het gewoon geen goed seizoen van Magnussen.

    Palmer is ongeveer van het niveau Nasr. Zal af en toe een goede race rijden, maar verder moet je er niet al te veel van verwachten.
    Magnussen heeft meer ervaring dan Palmer en ik schat Magnussen net iets hoger in.
    Als ik Renault was geweest dan had ik echter Ocon in de wagen gezet.

    • + 0
    • 9 feb 2016 - 22:40
  • Kenney

    Posts: 2.236

    Je moet echt geen verstand hebben van F1 om Maldonado een slechte coureur te noemen. Hij heeft het terecht enkele jaren volgehouen in de F1. Hij was soms een brokkenpiloot ja, maar zeker geen rampzalige coureur als hij de auto wel uit de muur hield.

    • + 2
    • 9 feb 2016 - 23:23
    • Idd een slechte coureur is hij zeker niet, teveel overmoed met momenten speelden hem parten meer niet

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 09:14
  • LimboF1

    Posts: 5.158

    Ik denk dat het ook geen slechte coureur is, maar zijn verstand vaker niet gebruikte en maar iets deed. Perez had vaker hetzelfde gedrag en deed ook van die onbezonnen akties, nu denk hij beter na en rijdt ook een stuk beter. Maar ik vrees dat dit voor Maldonado nu te laat is, hij heeft zijn kansen vergooit.

    • + 0
    • 10 feb 2016 - 20:55

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (42)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar