user icon

Max Verstappen waardeert wereldwijde waardering: "Mijn leven is nu wel voltooid"

  • Gepubliceerd op 23 okt 2021 09:37
  • comments 19
  • Door: Arjan Hoefakker

Max Verstappen maakt in 2021 voor het eerst echt serieus kans op de wereldtitel, maar de populariteitsprijs gaat sowieso naar de Limburger zo bleek eerder deze week. Verstappen zelf kan er om lachen: "Mijn leven is nu wel voltooid", grapt hij in gesprek met F1.com. 

Verstappen werd door miljoenen fans verkozen tot de meest geliefde coureur van alle twintig de rijders in F1. Lando Norris blijkt ook mateloos populair en staat op de tweede plaats. Lewis Hamilton wordt ook geadoreerd door fans over de hele wereld. Toch moet de Brit genoegen nemen met de derde plaats in het overzicht van popiejopies. 

Verstappen waardeert de wereldwijde waardering. "Dat is wel goed om te zien. Natuurlijk begrijpt iedereen wel dat ik er altijd van gedroomd heb om in de Formule 1 te komen. Uiteraard concentreer ik mij vooral op wat er op de baan gebeurt, maar als er mensen van buitenaf dan toch op je stemmen is dat geweldig: daar ben ik natuurlijk blij mee", zo vertelt  Verstappen. 

Reacties (19)

Login om te reageren
  • gp

    Posts: 4.442

    Twee halve Belgen op plaats een en twee. Niet slecht.

    • + 1
    • 23 okt 2021 - 09:59
    • 2 halve belgen maakt 1 hele belg. Maar 1 hele belg is nog altijd minder dan een halve brit of Nederlander.


      nee even serieus, ik begrijp ook niet waarom belgen niet gewoon trots zijn op Verstappen, Ja oke je hoort het wilhelmus en je ziet de Nederlandse vlag, Maar het is en blijft een halve belg. ik heb het niet over elke belg hoor, maar het valt mij op dat je op forums vaak ziet dat die meestal voor hamilton zijn en Max lopen af te zeiken.

      Jaloersheid dat hij voor Nederland rijd? Ik zou het niet weten.

      • + 0
      • 23 okt 2021 - 10:04
    • gp

      Posts: 4.442

      IK ben Belg maar Hamilton fan vanaf zijn eerste race in F1. Dat heeft te maken met hoe hij Alonso aanpakte vanaf de eerste race. Ik ben ook jazz muzikant en zag een donkere rijder in een bastion van witte mensen. Hij kreeg ook veel racisme over zich heen dus ik zal niet zo snel veranderen. Dus alleen maar bewondering voor de man. Maar moest Hamilton er niet zijn denk ik dat ik wel Max fan zou zijn.

      • + 1
      • 23 okt 2021 - 10:48
    • er zijn ook uitzonderingen, En er is helemaal niks mis met fan zijn van Lewis. Maar het viel/valt mij op dat belgen wel heel hard lachen of Max afzeiken als hij wat verkeerd doet of als hij niet wint. Je gaat mij niet wijsmaken dat 95% van de Belgen Hamilton fan was voordat Max de F1 in kwam. Norris wordt daarentegen nooit afgezeken, want die is half brits. Dat is niet belangrijk :p


      Zal toch wel ook een beetje te maken hebben met de rivaliteit tussen Nederland en Belgie.

      • + 0
      • 23 okt 2021 - 10:58
    • StevenQ

      Posts: 7.248

      Lance Stroll is ook een halve Belg trouwens

      • + 0
      • 23 okt 2021 - 11:36
    • gp

      Posts: 4.442

      Eerlijk gezegd, ik woon al jaren in Nederland en ben zelfs genationaliseerd. (heeft te maken dat mijn vrouw Brits is en Brexit zorgt voor nogal complicaties). Belgen , ikzelf inkluis toen ik er nog woonde, zijn altijd al nogal anti Nederland. Het viel me al snel op dat Nederlanders een veel vriendelijker en open volk zijn. Het is natuurlijk niet allemaal koek en ei richting Belgen maar vergeleken met de Belgen is dat op zijn zachts gezegd veel minder. Maar maak je geen zorgen, het is niet alleen tegen Nederlanders. Mijn vrouw werkt met heel veel internationale bedrijven en allemaal zonder uitzondering vinden ze het heel moeilijk om zaken te doen met Belgen,

      • + 0
      • 23 okt 2021 - 11:42
    • @gp : wat een onzin!! Ik ken persoonlijk geen enkele Vlaming die tegen de Nederlanders zou zijn. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik (bijna) op de grens woon, en wij hier gewoon zijn om met Nederlanders om te gaan.
      Waar je wel gelijk in hebt is dat Nederlanders opener en directer zijn. Vriendelijk in de meeste gevallen ook, maar ook daar zijn uitzonderingen! (Maar da's hier ook natuurlijk).. Ik mag ze graag, m'n Noordelijke broeders!! En dat meen ik!!
      @Roy : Ze zullen er wel zijn, maar ik ken hier niemand die tegen Max is.. Ook wij zien 'm graag strijden en winnen.. Ook wij zien dat talent en die vechtlust maar een Vlaming juicht pas bij winst.. Dat zijn die voetjes op de grond! Maar we zijn echt wel trots op hem hoor!!


      Zo ...

      • + 0
      • 23 okt 2021 - 16:20
    • RBH2019

      Posts: 3.776

      Ongetwijfeld bassist, gp? Aan je profielfoto te zien delen we een held buiten de F1. Z'n zoon Felix doet ook spectaculaire dingen overigens. Waar ben je te horen, nu de zalen en kroegen weer open zijn?

      • + 0
      • 23 okt 2021 - 16:49
    • gp

      Posts: 4.442

      @RBH2019, ja Jaco is mijn held en Felix is ook niet te versmaden. Ik ben nog niet terug aan het giggen. Een paar keer gejamd maar dat is het. Ik speelde zowiezo al niet veel meer. IK ben een aantal jaren meer gaan lesgeven en speelde maar twe a drie keer per maand. Ik heb wel in Augustus een gig staan op het Jazzfestival in Bali als alles goed gaat met Corona.

      • + 1
      • 23 okt 2021 - 17:04
  • Politik

    Posts: 7.276

    En Mclaren uitgeroepen tot meest populaire F1 team💪💪
    Lijkt me toch ook wel het vermelden waard:)

    • + 0
    • 23 okt 2021 - 10:57
    • Ik heb ook sympathie voor dat team dit jaar. Voor Williams ook. Mclaren heeft de gun factor en 2 leuke rijders. Maar wacht maar als ze volgend jaar ineens dominant zijn:p

      • + 1
      • 23 okt 2021 - 11:00
  • ‘Door miljoenen fans’… er deden 167.000 mensen mee aan de enquête. Niet zo overdrijven jongens, nergens voor nodig.

    • + 3
    • 23 okt 2021 - 11:04
    • nr 76

      Posts: 2.570

      Het staat er echt, haha. Er klopt hier wel vaker iets niet, maar deze is wel heel erg!

      • + 0
      • 23 okt 2021 - 11:08
    • Metzeler

      Posts: 187

      Enquêtes zijn er voor de statistieken van een doelgroep.
      Deze doelgroep vertegenwoordigd het ontbrekend aantal mensen wat niet heeft meegedaan aan deze enquête.
      Capiche??

      • + 0
      • 23 okt 2021 - 11:47
    • Ik weet hoe statistiek werkt, en ik begrijp heus wel dat dit enigszins representatief zal zijn, maar uiteindelijk is hij niet door miljoenen fans verkozen. Hooguit ‘namens miljoenen fans uitgeroepen’… een beetje redacteur zou die nuance benoemen.

      • + 2
      • 23 okt 2021 - 12:13
  • 4mula1

    Posts: 393

    Wat is die Max toch een echte grapjas en wat zijn dergelijke enquête's toch lachertjes. Hoe miljoenen fans er uiteindelijk nog geen 200.000 blijken te zijn. Maar goed zolang de Maxfanaten er maar een stijve van krijgen is het toch prima.

    • + 4
    • 23 okt 2021 - 13:24
    • FGRacing

      Posts: 129

      Wat een schandalig taalgebruik zeg.

      • + 0
      • 23 okt 2021 - 14:00
  • Alleeee, zijn we niet allemaal een beetje Belg?

    • + 0
    • 23 okt 2021 - 13:27
    • nr 76

      Posts: 2.570

      Amai, als ge het zo stelt, denk kik dadde we toch wel wat vloams bloed hebben, ze!

      • + 0
      • 23 okt 2021 - 18:54

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.514
  • Podiums 96
  • Grand Prix 255
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar