user icon

Russell adviseerde over vervanger bij Williams: "Nyck de Vries was er heel dicht bij"

  • Gepubliceerd op 16 sep 2021 08:39
  • comments 23
  • Door: Arjan Hoefakker

Nyck de Vries was "heel dicht bij" het Williams-stoeltje voor volgend jaar, maar viste achter het net. Dat vertelt George Russell. Het stoeltje kwam toe aan Alexander Albon, die overigens goed door één deur kan met Russell. De andere Williams-bolide wordt in 2022 bestuurd door Canadees Nicholas Latifi

Russell: "De teamleiding vroeg me advies en ik heb gezegd dat ze allebei prima zijn. Het was close, maar Alex heeft meer Formule 1-ervaring. Hij heeft een moeilijke tijd gehad als teamgenoot van Max, maar ik weet zeker dat hij hier tot zijn recht gaat komen", zo wordt Russell geciteerd door de NOS.

"Ook Nyck is een geweldige coureur en een goede vriend. Toen ik begon met karten was hij het megatalent. De superster zelfs. Hij won alles. Er leek geen rem op te zitten. Helaas zijn er in de Formule 1 maar twintig plekken. Ik had het Nyck gegund, maar ik weet zeker dat hij een succesvolle autosportcarrière tegemoet gaat. Hij heeft veel krediet verdiend door Mercedes aan de Formule E-titel te helpen."

Vorige week kondigde Williams aan dat Nicholas Latifi en Alexander Albon volgend seizoen de racecoureurs zullen zijn bij het team van Williams. George Russell promoveert naar Mercedes in 2022. 

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Metzeler

    Posts: 156

    Toch wel jammer, ben reuze benieuwd naar zijn F1 vaardigheden. RedBull wellicht ipv Yuki / Gasly? Een van deze twee zie ik volgend seizoen wel vertrekken, Yuki omdat hij niet voldoet en Gasly naar Renault switched op zijn Frans.

    • + 0
    • 16 sep 2021 - 08:42
    • Snork

      Posts: 12.659

      Yuki en Gasly zijn al bevestigd door SAT voor volgend jaar.
      Ik denk dat Nyck het Mercedes FE project komend jaar afmaakt, waarna Mercedes uit de FE stapt.

      • + 1
      • 16 sep 2021 - 08:50
    • Pitcrew

      Posts: 149

      @Metzeler, gaat sowieso niet gebeuren. Beide zijn al door Red Bull bevestigd voor volgend seizoen.
      Daarnaast staat De Vries onder contract bij Mercedes. Ik heb zo’n flauw vermoeden dat zij hem niet aan RB willen uitlenen.

      • + 1
      • 16 sep 2021 - 08:51
    • StevenQ

      Posts: 7.173

      Red Bull heeft ook genoeg eigen coureurs, die gaan echt geen Mercedes coureur in hun auto zetten, dan zouden ze eerder Lawson of Vips in die auto zetten

      • + 0
      • 16 sep 2021 - 09:22
    • arone

      Posts: 206

      Alsjeblieft niet, ik begrijp werkelijk niet waarom iedereen hier zo liries is over hem.

      • + 0
      • 16 sep 2021 - 09:32
    • StevenQ

      Posts: 7.173

      Voor de volledigheid even de Red Bull junior coureurs van dit moment

      in de F2: Liam Lawson, Jüri Vips,Jehan Daruvala

      In de F3: Dennis Hauger, Jack Doohan,Jack Crawford,Johnny Edgar,Ayumu Iwasa

      • + 0
      • 16 sep 2021 - 10:35
  • Tja, Williams heeft nu gekozen voor Albon. Los van de eventuele belangen achter de schermen had ik persoonlijk denk ik toch gekozen voor De Vries. Albon heeft naast Max inmiddels al bewezen niet het nieuwe wonder talent te zijn. Nyck is dat waarschijnlijk ook niet, maar misschien ook wel. Bovendien heeft Albon laten zien niet zo goed met druk om te kunnen gaan.

    We weten echter niet wat er achter de schermen allemaal speelt. Kan prima zo zijn dat Red Bull een beetje extra gestimuleerd heeft Albon te kiezen. Of misschien gaat Williams op termijn wel switchen naar Bull Power ipv Mercedes.

    • + 5
    • 16 sep 2021 - 09:00
    • Pitcrew

      Posts: 149

      @Villeneuve, ik ben het met je eens dat Albon compleet door het ijs gezakt is naast Verstappen.
      Echter is hij ook wel (te) vroeg voor de leeuwen gegooid vind ik.
      Bovendien hebben de laatste jaren ook wel uitgewezen dat de stoel naast Verstappen niet de makkelijkste is. Gasly heeft het niet gered, Perez komt ook (nog) tekort en in mindere mate moest ook Ricciardo al het onderspit delven.
      Mijn gevoel zegt dat er weinig verschil zit tussen Albon en De Vries en dat inderdaad achterliggende belangen een grotere rol hebben gespeeld.

      • + 1
      • 16 sep 2021 - 09:48
  • Had Russell niet iets met de zus van Nyck?

    Een beetje partijdig zal Russell wel zijn geweest natuurlijk... anders had ie ruzie gehad met zijn vriendin!

    • + 0
    • 16 sep 2021 - 09:06
    • Numnum

      Posts: 3.252

      Da’s best een lekker kippetje zogezegd.

      • + 0
      • 16 sep 2021 - 09:14
    • Daar wil Russell wel het haantje voor spelen zogezegd?

      • + 0
      • 16 sep 2021 - 09:20
    • StevenQ

      Posts: 7.173

      Russel is ook goede vrienden met Albon

      • + 1
      • 16 sep 2021 - 09:23
    • Russel had juist het beste woordje voor Albon gedaan had ik ergens gelezen. Hun twee samen met Norris waren erg goede vrienden samen.

      • + 1
      • 16 sep 2021 - 10:04
    • @StevenQ Als dat geen triootje wordt?!... ;)

      • + 0
      • 16 sep 2021 - 11:21
    • Patrace

      Posts: 2.726

      Volgens mij is de relatie tussen Russell en Seychelle de Vries al een tijdje voorbij en heeft hij tegenwoordig een andere vriendin...

      • + 1
      • 16 sep 2021 - 12:10
    • Klopt, op vakantiekiekjes van deze zomer is hij met een andere dame te zien.

      • + 0
      • 16 sep 2021 - 17:33
  • John6

    Posts: 5.725

    Russell zegt ook alles wat Toto wil, Nyck is gewoon gebruikt door Toto, ik was al 100% overtuigd dat Nyck geen F1 zou rijden, tot ze op deze site melden dat hij een contract had.

    Maar dat bleek dus ook niet waar, Nyck zal je niet in de F1 zien ik blijf daarbij.

    • + 0
    • 16 sep 2021 - 09:25
  • Kevin

    Posts: 5.030

    Volgens GP Today heeft hij anderhalve week geleden zijn F1-contract al getekend. Heb geen rectificatie gezien, dus ga er vanuit dat hij gewoon in een Alfa rijdt komend seizoen, toch?

    • + 1
    • 16 sep 2021 - 09:39
    • StevenQ

      Posts: 7.173

      Behalve dan van Nyck zelf die zegt dat de kans miniem is

      • + 0
      • 16 sep 2021 - 09:50
    • Zelfs de kranten namen het over. haha

      • + 0
      • 16 sep 2021 - 09:55
  • Officieel: Zojuist bevestigd, Vettel en Stroll gewoon bij AM volgend jaar

    • + 0
    • 16 sep 2021 - 10:13
  • Qua talent had ik niet voor Albon gekozen in iedergeval. Staat waarschijnlijk zeer grote thaise zak held tegenover. Albon is geen hemelbestormer. Win je geen oorlog mee.

    • + 0
    • 16 sep 2021 - 10:29
  • John6

    Posts: 5.725

    Nyck de Vries stond al in het rijtje net niet, die zie je ook niet in de F1.

    • + 1
    • 16 sep 2021 - 10:35

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 7
  • Podiums 0
  • Grand Prix 55
  • Land CA
  • Geb. datum 29 jun 1995 (26)
  • Geb. plaats Toronto, CA
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar