user icon

Berger om Schumacher: "Geen overbodige energie verspillen"

  • Gepubliceerd op 15 sep 2021 09:37
  • comments 10
  • Door: Bob Plaizier

Mick Schumacher mag zich sinds dit seizoen Formule 1-coureur noemen. De zoon van Michael Schumacher kent een debuutseizoen met ups en downs bij het team van Haas. En dan heeft hij het met enige regelmaat ook nog aan de stok mijn zijn teamgenoot Nikita Mazepin.

Oud-coureur Gerhard Berger heeft Schumacher van adviezen verzien over hoe hij deze situatie moet aanpakken. Berger is zo open om zijn tips voor de Schumacher-telg ook met de buitenwereld te delen. In gesprek met F1-insider.com doet hij deze uit de doeken: "Dit is een echt roofzuchtige competitie. Je teamgenoot is de eerste die je moet verslaan. Maar ik heb Mick verteld om zich te focussen op het grote doel en geen overbodige energie te verspillen."

Schumacher is onderdeel van het juniorenprogramma van het team van Ferrari en het doel is dan ook om ooit coureur te worden van het team waar zijn vader geschiedenis schreef. Vooralsnog zijn daar Charles Leclerc en Carlos Sainz de coureurs en is Mick leerling bij het team van Haas. 

Op zijn vroegst komt er in 2023 een stoeltje vrij bij Ferrari. Dan loopt het contract van Sainz af. Maar Berger weet dat Schumacher nog een grote leercurve voor de boeg heeft: "Mick doet het vooralsnog heel goed. Maar er is eerst nog een lange weg te gaan voordat je kan zeggen dat hij klaar is voor een van de topteams."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • "... een debuutseizoen met ups en downs"
    Erhmm...
    Help me even, ik kan me de 'ups' niet voor de geest halen!

    • + 3
    • 15 sep 2021 - 09:50
    • UPS is Ferrari sponsor en Mick is Ferrari junior. ;)

      • + 2
      • 15 sep 2021 - 10:10
    • Een halve Verstappen even achter zich houden...

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 16:46
  • Esdamion

    Posts: 887

    Over Schumacher gesproken, doe jezelf een plezier en ga die documentaire kijken op Netflix.

    • + 0
    • 15 sep 2021 - 10:15
    • Ohja, sinds vandaag op Netflix!
      Bedankt! Ik was het bijna vergeten.

      • + 1
      • 15 sep 2021 - 10:20
    • thanks voor de reminder inderdaad. Die staat voor vanavond op het menu

      • + 1
      • 15 sep 2021 - 10:38
    • Ik nodig vooral de nieuwe generatie supporters uit om te kijken. Lesje in respect (Mika-Schumi), nederigheid (Schumi breekt record Senna) en rechtstreekse confrontaties (Schumi-David, Schumi-Hill, Schumi-Villeneuve). Ik bleef achter met een groot gevoel van heimwee naar de tijd voor internet maar vooral social media.

      • + 1
      • 15 sep 2021 - 22:48
  • Arie54

    Posts: 4.016

    In 2023 komt er een stoeltje vrij bij Ferrari? Dan moet Mick in 2022 wel de sterren van de hemel gaan rijden en dat zie ik echt niet gebeuren. M.i. heeft hij hooguit de potentie om een hele middelmatige F1-rijder te worden. En sorry hoor, daar heeft Ferrari niets aan.

    • + 1
    • 15 sep 2021 - 14:28
    • Snork

      Posts: 12.405

      Daar is heel lastig iets van te zeggen. In een uitontwikkeld hok op wielen is het lastig om een goede indruk te maken. De Haas kan nog niet in de buurt van Alfa en Williams komen, en dus is het spartelen in de achterhoede met een auto die lastig te rijden is. Laat het dan maar eens zien...
      Feit is wel dat Mick in de meeste gevallen sneller is dan Mazepin. Maar is dat niet meer dan een redelijke verwachting?
      Lastig dus om Mick in te schatten.

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 15:31
    • Heb geen data onderzoek gedaan maar heb de indruk dat het gaatje tussen Schumacher en Mazepin steeds kleiner wordt en dat is niet goed voor Mick.

      Natuurlijk blijft het afwachten maar ik zie ‘de zoon van’ ook niet zo snel bij Ferrari instappen.
      Temeer omdat Sainz pas in zijn eerste Ferrari-jaar zit en het in 2022 waarschijnlijk nog (wat) beter zal gaan doen.

      • + 1
      • 15 sep 2021 - 16:54

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jan 1969 (52)
  • Geb. plaats Hürth, DE
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar