user icon

Alonso: "Deze auto's zijn niet gebouwd voor dit soort bochten"

  • Gepubliceerd op 03 sep 2021 19:20
  • comments 12
  • Door: Bob Plaizier

Fernando Alonso is een van de weinige coureurs op de grid met ervaring op ovals. Dit kan heel goed uitkomen want Zandvoort heeft natuurlijk ook kombochten.

Maar Alonso denkt dat dit in een Formule 1-auto niet geheel handig is. In gesprek met Motorsport.com spreekt de Spanjaard van Alpine zich uit: "Ik denk dat het heel interessant gaat worden om te zien hoe Formule 1-wagens vol gas door dit soort bochten gaan. Natuurlijk zijn deze auto's niet gemaakt voor dit soort bochten. Dat heeft te maken met de vloer en de voorvleugel."

De ervaren Spanjaard maakt zich geen zorgen dat er iets mis gaat met de banden. Hij heeft het volste vertrouwen in Pirelli: "We maken ons geen zorgen omdat we vertrouwen hebben in de cijfers en simulaties van Pirelli. Als ze geen bijzondere band hebben gemaakt voor deze baan is dat omdat de huidige banden goed zijn."

@Dbgates. Echt, Zandvoort ‘Monaco aan de Maas’?

Kijk nog eens op Google Maps...

  • 2
  • 4 sep 2021 - 00:21

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Brown heeft al aan O'Ward gevraagd of die de auto kan afstellen voor Riccardo. Riccardo raakte helemaal down under van dit soort gekke bochten...

    • + 0
    • 3 sep 2021 - 19:27
  • Dit heeft Fernando gezegd voordat hij ook maar een meter op Zandvoort had gereden.
    Ben benieuwd of hij er nu nog zo over denkt.

    • + 1
    • 3 sep 2021 - 20:56
  • Snork

    Posts: 16.576

    Ik vind die kombochten echt wel bijzonder. Nergens op de kalender zie je dit. Alleen dit weekend.

    • + 0
    • 3 sep 2021 - 20:59
    • In Amerika lachen ze om wat hier voor 'bankings' door moet gaan.

      • + 1
      • 3 sep 2021 - 21:27
    • @Snork Monza had er ooit een ;-)

      • + 0
      • 3 sep 2021 - 21:47
    • DBGates

      Posts: 3.062

      ik zal heel eerlijk zijn, toen aangekondigd werd dat er een GP in Nederland zou komen had ik er absoluut geen vertrouwen in.
      Assen als motorsport circuit was te smal en inhalen onmogelijk.
      Zandvoort eigenlijk hetzelfde Monaco aan de Maas,
      Hoewel ik nog steeds denk dat inhalen heel moeilijk is hier merk ik toch wel bepaalde opwinding vooral die twee kombochten en het feit dat een foutje hier genadeloos afgestraft word

      • + 0
      • 3 sep 2021 - 22:00
    • OneRace

      Posts: 1.586

      De eerste indruk van meerdere coureurs is superpositief (Het prachtige weer en de Oranjecamping zullen vast van toegevoegde waarde zijn)
      De kombochten zijn voor de coureurs nieuw en spannend, met mogelijkheden voor andere lijnen en dus aanvallende mogelijkheden.
      En zeker ook zo mooi: de genadeloze grindbakken.

      • + 0
      • 3 sep 2021 - 23:22
    • @Dbgates. Echt, Zandvoort ‘Monaco aan de Maas’?

      Kijk nog eens op Google Maps...

      • + 2
      • 4 sep 2021 - 00:21
    • mUtt3n

      Posts: 436

      Ik snap jullie enthousiasme dat er weer een GP in Nederland is maar stop AUB met deze kutbaan te verheerlijken.....het gaat gewoon een paradetochtje worden......niks maar dan ook niks inhaalmogelijkheden......

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 07:40
    • @ch Larry, in de Noordzee zit ook water uit de Maas. Met een beetje verbeelding....

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 08:16
    • roger, ik denk dat alleen Daytona een stijlere banking heeft? de indian heeft het ook wel maar die is niet zo heel stijl. Misschien dat er nog minder bekende banen zijn die ook stijl zijn?

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 08:44
    • Volgens mij heeft de laatste bocht in Brazilië ook een (zachte) banking.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 10:19

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 274
  • Podiums 1
  • Grand Prix 116
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (41)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis - Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
Bekijk volledige kalender
show sidebar