user icon

Alonso: "Deze auto's zijn niet gebouwd voor dit soort bochten"

  • Gepubliceerd op 03 sep 2021 19:20
  • comments 12
  • Door: Bob Plaizier

Fernando Alonso is een van de weinige coureurs op de grid met ervaring op ovals. Dit kan heel goed uitkomen want Zandvoort heeft natuurlijk ook kombochten.

Maar Alonso denkt dat dit in een Formule 1-auto niet geheel handig is. In gesprek met Motorsport.com spreekt de Spanjaard van Alpine zich uit: "Ik denk dat het heel interessant gaat worden om te zien hoe Formule 1-wagens vol gas door dit soort bochten gaan. Natuurlijk zijn deze auto's niet gemaakt voor dit soort bochten. Dat heeft te maken met de vloer en de voorvleugel."

De ervaren Spanjaard maakt zich geen zorgen dat er iets mis gaat met de banden. Hij heeft het volste vertrouwen in Pirelli: "We maken ons geen zorgen omdat we vertrouwen hebben in de cijfers en simulaties van Pirelli. Als ze geen bijzondere band hebben gemaakt voor deze baan is dat omdat de huidige banden goed zijn."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Brown heeft al aan O'Ward gevraagd of die de auto kan afstellen voor Riccardo. Riccardo raakte helemaal down under van dit soort gekke bochten...

    • + 0
    • 3 sep 2021 - 19:27
  • Dit heeft Fernando gezegd voordat hij ook maar een meter op Zandvoort had gereden.
    Ben benieuwd of hij er nu nog zo over denkt.

    • + 1
    • 3 sep 2021 - 20:56
  • Snork

    Posts: 12.408

    Ik vind die kombochten echt wel bijzonder. Nergens op de kalender zie je dit. Alleen dit weekend.

    • + 0
    • 3 sep 2021 - 20:59
    • In Amerika lachen ze om wat hier voor 'bankings' door moet gaan.

      • + 1
      • 3 sep 2021 - 21:27
    • @Snork Monza had er ooit een ;-)

      • + 0
      • 3 sep 2021 - 21:47
    • DBGates

      Posts: 2.595

      ik zal heel eerlijk zijn, toen aangekondigd werd dat er een GP in Nederland zou komen had ik er absoluut geen vertrouwen in.
      Assen als motorsport circuit was te smal en inhalen onmogelijk.
      Zandvoort eigenlijk hetzelfde Monaco aan de Maas,
      Hoewel ik nog steeds denk dat inhalen heel moeilijk is hier merk ik toch wel bepaalde opwinding vooral die twee kombochten en het feit dat een foutje hier genadeloos afgestraft word

      • + 0
      • 3 sep 2021 - 22:00
    • OneRace

      Posts: 506

      De eerste indruk van meerdere coureurs is superpositief (Het prachtige weer en de Oranjecamping zullen vast van toegevoegde waarde zijn)
      De kombochten zijn voor de coureurs nieuw en spannend, met mogelijkheden voor andere lijnen en dus aanvallende mogelijkheden.
      En zeker ook zo mooi: de genadeloze grindbakken.

      • + 0
      • 3 sep 2021 - 23:22
    • @Dbgates. Echt, Zandvoort ‘Monaco aan de Maas’?

      Kijk nog eens op Google Maps...

      • + 2
      • 4 sep 2021 - 00:21
    • mUtt3n

      Posts: 377

      Ik snap jullie enthousiasme dat er weer een GP in Nederland is maar stop AUB met deze kutbaan te verheerlijken.....het gaat gewoon een paradetochtje worden......niks maar dan ook niks inhaalmogelijkheden......

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 07:40
    • @ch Larry, in de Noordzee zit ook water uit de Maas. Met een beetje verbeelding....

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 08:16
    • roger, ik denk dat alleen Daytona een stijlere banking heeft? de indian heeft het ook wel maar die is niet zo heel stijl. Misschien dat er nog minder bekende banen zijn die ook stijl zijn?

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 08:44
    • Volgens mij heeft de laatste bocht in Brazilië ook een (zachte) banking.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 10:19

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis - Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar