user icon

Norris en Ocon naar de stewards na VT1 in Zandvoort

  • Gepubliceerd op 03 sep 2021 14:20
  • comments 14
  • Door: Bob Plaizier

Het verkeer was overduidelijk aanwezig in Zandvoort vanochtend. De coureurs moesten goed in hun spiegels kijken om ongevallen te voorkomen. Dit gold vooral voor Esteban Ocon die bijna Lando Norris van de baan tikte.

Nu is bekend geworden dat de Franse Alpine-coureur en de Britse Mclaren-coureur zich voor dit incident moeten verantwoorden bij de stewards. Na de rode vlag gingen bijna alle coureurs weer de baan op en was Norris begonnen aan een snelle ronde. Toen de Brit Ocon tegenkwam had de Fransman dit niet door en knalde ze bijna op elkaar. Norris moest afremmen en schoot door het gras.

Het is nog niet bekend wat de stewards gaan beslisssen. Ocon lijkt op het eerste oog iets fout te hebben gedaan maar de stewards gaan nu kijken of er een mogelijke straf komt. 

Reacties (14)

Login om te reageren
  • t was gewoon bijzonder druk

    • + 1
    • 3 sep 2021 - 14:24
    • 4mula1

      Posts: 308

      Joh! Drukker dan anders?

      • + 1
      • 3 sep 2021 - 14:32
    • Op de onboard beelden zie je notabene dat Ocon zelfs in zijn linkerspiegel kijkt terwijl Norris hem aan die zijde probeert in te halen.
      Was gewoon een domme aktie (óf die Fransoos is zo blind als een os!) dus een straf zou zeer zeker op zijn plaats zijn.

      p.s. Ik sta er niet helemaal onbevooroordeelt in want ik heb een grafhekel aan Ocon.

      • + 2
      • 3 sep 2021 - 14:41
    • Joeppp

      Posts: 4.658

      De Mclarens vallen in de spiegels weg tegen de oranje achtergrond. Daar is nu ff niks aan te doen.

      • + 4
      • 3 sep 2021 - 14:47
    • arone

      Posts: 186

      Ik mis een commentator die roep:"M'n GRAS m'n gras!"

      • + 1
      • 3 sep 2021 - 14:47
    • Trelas

      Posts: 760

      Het leek erop alsof Ocon zijn snelle ronde wilde beginnen en niet door had dat Norris aan zijn snelle ronde bezig was. Hierdoor leek het er voor hem misschien op dat Norris zijn snelle ronde wilde beginnen door hem in te halen, en dat er daardoor iemand vlak voor hem zou zitten in zijn snelle ronde (wat niet prettig is). Split second decision denk ik die fout uitpakte.

      p.s. ik heb geen grafhekel aan welke coureur dan ook, wel vind ik de ene sympathieker dan de andere. ;-)

      • + 1
      • 3 sep 2021 - 14:50
    • Beri

      Posts: 4.081

      Ocon keek in zij spiegels @Evert, maar volgens mij was hij geconcentreerd op de persoon achter hem. Norris kwam op snelheid daar voorbij en dat verraste Ocon.

      • + 0
      • 3 sep 2021 - 15:01
    • Ik weet het @Beri, vandaar mijn disclaimer 😆

      • + 0
      • 3 sep 2021 - 15:08
  • beerkuh

    Posts: 2.453

    het was gewoon bijzonder dom! en hij werd waarschijnlijk niet of heel slecht geinformeerd door zijn engineer

    • + 1
    • 3 sep 2021 - 14:33
  • Iets moet niets zijn?

    • + 0
    • 3 sep 2021 - 14:35
  • Waarschuwing voor Ocon.

    FIA document:
    "Decision:
    Warning to the Driver of Car 31

    Reason:
    The Stewards heard from the driver of Car 31 (Esteban Ocon), the driver of Car 4
    (Lando Norris), team representatives and reviewed video evidence.
    The evidence showed that the driver of Car 31 made a manoeuvre which resulted in
    Car 4 going beyond the edge of the track.

    The Stewards issued a warning in this instance, taking into account the
    circumstances and the explanations offered by both drivers."

    Eddy.

    • + 0
    • 3 sep 2021 - 14:41
  • Kevin

    Posts: 5.003

    Ik vond het er maar raar uitzien. Hij keek in zijn linkerspiegel voor en tijdens het naar links sturen. Hij moet Norris toch hebben gezien?

    • + 0
    • 3 sep 2021 - 14:41
  • Reflex

    Posts: 153

    Dom? Niet gezien? Hij kijkt twintig keer in de spiegel en ziet hen wel degelijk komen mijns inziens. Volgens mij probeert hij hem gewoon te blokkeren.

    • + 0
    • 3 sep 2021 - 15:24
  • gridiron

    Posts: 381

    Naar verluid zijn er zoveel trillingen dat er in die spiegels toch niks te zien is en staan ze enkel op de auto's omdat het zo in de reglementen staat. Anders waren die al lang van de auto gegooid.

    • + 0
    • 3 sep 2021 - 16:29

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 243
  • Podiums 4
  • Grand Prix 143
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 sep 1996 (25)
  • Geb. plaats Évreux, Frankrijk
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar