user icon

Ruzie tussen Horner en Wolff laait weer op: "Toto is een control freak maar kan Red Bull niet controleren"

  • Gepubliceerd op 17 jul 2021 09:27
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull-baas Christian Horner zegt dat Mercedes-baas Toto Wolff een controlfreak is, maar dat hij Red Bull niet kan controleren. Terwijl zowel Mercedes als Red Bull op de baan streden, is de rivaliteit tussen de twee teambazen naast de baan weer voortgezet middels een woordenstrijd tussen Horner en Wolff.

De laatste episode van dit hardloopdrama kwam tijdens de Britse Grand Prix, waar Horner zijn razernij omschreef als een 'control freak'. Maar Red Bull is geen team dat door Wolff gecontroleerd kan worden, zo verzekerde Horner. De teambaas van Red Bull Racing heeft ook het gevoel dat Wolff het niet leuk vindt dat Horner geen conflict in belangen heeft, waardoor hij altijd kan zeggen wat hij wil en denkt.

Horner vertelde in Silverstone: "Het is een competitieve onderneming en Toto is een beetje een controlefreak, zoals we kunnen zien. Het enige waar hij geen controle over heeft, is Red Bull. Ik ben waarschijnlijk de enige die geen belangenconflicten heeft met Toto. Ik kan mijn mening uiten en hem vertellen wat ik denk. Misschien vindt hij dat een beetje ongemakkelijk.”

Eerder dit jaar noemde Wolff de teambaas van Max Verstappen een blaaskaak.
Op zijn beurt veegde Horner de vloer aan met het personeelsbeleid van Wolff bij Mercedes.
Wolff was ook betrokken bij een relletje met Horner en McLaren-teambaas Zak Brown.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Horner wanneer gaan jullie eigenlijk keer daad bij het woord voegen en gewoon protesteren tegen die voorvleugel van Mercedes? Of waren het gewoon dreigementen, maar heb je geen bewijs. Want ik wordt tegenwoordig ook net zo moe van jou als dat ik wordt van Toto en dat is een hele prestatie.

    • + 1
    • 17 jul 2021 - 09:30
    • Ron Kanon

      Posts: 415

      Dat gaan ze niet doen. Dat wordt te duur want dan moeten ze hun eigen vleugel ook aanpassen.

      • + 2
      • 17 jul 2021 - 09:36
    • @Richard van Boven, dan heb je het nieuws niet goed gevolgd.
      RB heeft foto's, video's en ander bewijsmateriaal opgestuurd naar de FIA, waarin overduidelijk te zien is dat de voorvleugel niet aan de eisen voldoet.
      De FIA is echter heel laks en neemt alle tijd voor een antwoord.

      • + 3
      • 17 jul 2021 - 10:46
    • @Ron Kanon, de voorvleugel van RBR hebben ze juist nóg stabieler gemaakt. Ze gaan nl wél een protest indienen als de FIA geen actie onderneemt.
      Ook gemist?

      • + 4
      • 17 jul 2021 - 10:48
    • Mette

      Posts: 559

      Duurde bij MB ook een jaar voordat er naar de achtervleugel van RB gekeken werd. Waarom zou als RB iets aanbrengt er meteen actie moeten komen?

      • + 1
      • 17 jul 2021 - 11:02
    • Ron Kanon

      Posts: 415

      Dat heb ik gemist idd. Van mij mogen ze zeker. Laat Mercedes maar een keer een tegenslag krijgen.

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 11:34
  • Dit lijkt me zo’n opgeklopt verhaal.. maar.. ik stop want ik kan mezelf niet meer controleren!!!!

    • + 0
    • 17 jul 2021 - 10:01
    • Snork

      Posts: 11.809

      Ik probeer het nu bij jou, maar ook ik kan jou niet controleren. Dit gaat helemaal fout, hellup!!

      • + 1
      • 17 jul 2021 - 10:22
  • Kan iemand me vertellen wat een hardloopdrama is ?

    • + 0
    • 17 jul 2021 - 10:27
    • Bij de start van een wedstrijd in de verkeerde richting beginnen

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 11:04
    • Angela die met Lewis zijn tasje achter hem aan rent.

      • + 2
      • 17 jul 2021 - 11:28
  • Taures

    Posts: 1.114

    Ophouden, slecht voor de F1.

    • + 0
    • 17 jul 2021 - 10:53
  • De relatie tussen Wolff en Horner is totol loss!

    • + 0
    • 17 jul 2021 - 11:33
    • Jezus christian, Dat is wel een inkoppertje hoor .

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 11:40
  • RBH2019

    Posts: 3.406

    Inclusief de titel staat er 4 keer hetzelfde. Het gemiddelde niveau is hier niet heel hoog, maar dit is zelfs voor de Hamilton fanboys niet nodig.

    • + 0
    • 17 jul 2021 - 12:11
  • Wanneer gaan de teambaasjes nou eens echt, fysiek de ring in?

    Of moeten we wat dat betreft ook nog een jaar op de FIA wachten...?

    • + 1
    • 17 jul 2021 - 13:00
    • De Red Bull ring lijkt me daar uitermate geschikt voor.

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 17:07

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land AT
  • Geb. datum 12 jan 1972 (49)
  • Geb. plaats Vienne, Austria, AT
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar