user icon

Honda geniet volop van overwinning Max Verstappen: "Maar wij zullen niet verslappen"

  • Gepubliceerd op 28 jun 2021 19:45
  • comments 33
  • Door: Arjan Hoefakker

Honda geniet volop na van de vierde Grand Prix-overwinning met een Honda motor op rij, nadat Max Verstappen zondag de Grand Prix van Spielberg met een klinkende overwinning op zijn naam schreef. Het is voor het eerst sinds 2013 dat een Mercedes vier Grands Prix achtereen niet wint. 

Uniek

Het is ook voor het eerst sinds in 2014 het tijdperk van de V6 turbo-hybrides aanbrak, dat een andere motorleverancier dan Mercedes het nu beter voor elkaar lijkt te hebben. 

Na dit jaar neemt de Japanse motorbouwer afscheid van de Formule 1, want Honda wil zich meer richten op elektrische krachtbronnen. 

 

 

Tiende Honda-overwinning sinds samenwerking met Red Bull en AlphaTauri

De overwinning van Max Verstappen was voor de Limburger zijn veertiende Grand Prix-overwinning. Het is voor de tiende keer dat Red Bull Racing of AlphaTauri een race weet te winnen sinds zij worden voortgedreven door de Honda-krachtbron. 

 

 

Briljant

Honda F1-baas Masashi Yamamoto is dan ook in zijn nopjes, hij laat weten zo trots als een pauw te zijn. "Dit was een briljante overwinning van Max Verstappen op het thuiscircuit van Red Bull. Het is de vierde opeenvolgende overwinning en dat hebben wij niet meer meegemaakt sinds onze 'gouden tijdperk' in 1991." 

Ook Toyoharu Tanabe spreekt met lof over Max Verstappen en Red Bull Racing. Tanabe is de technisch-directeur van de Japanse bouwer van krachtbronnen.

"Max zette een foutloos resultaat neer en pakte zijn vierde overwinning van het jaar terwijl wij op de hielen werden gezeten door onze rivalen, zoals van tevoren ook verwacht", zo verklaart de Japanner namens Honda F1. 

Perez niet op het podium

Er werd wellicht in het Japans even hartgrondig gevloekt toen de pitstop van Sergio Perez niet soepeltjes verliep: De Mexicaan kon daarna niet meer voorbij komen aan Valtteri Bottas. Zelf zei Perez een halve ronde tijd tekort te komen, waardoor hij een zeker podium misliep. 

Tanabe had Perez ook liever op het podium gezien dan Valtteri Bottas, blijkt uit zijn verklaring. Toch heerst er blijdschap om de successen nu Honda structureel wint in de Formule 1.

Tanabe vertelt: 'Uiteindelijk is het een goed resultaat dat wij drie van onze auto's in de punten hadden, toch had het nog stukken beter kunnen zijn. Wij voeren nog altijd de beide WK's aan, maar wij weten dat wij niet stil kunnen staan." 

 

 

Niet verslappen

Masashi Yamamoto vertelt dat er onophoudelijk gewerkt zal blijven worden door zijn werknemers. De firma is niet van plan het halverwege hun laatste jaar in F1 rustiger aan te doen of te verslappen.

Masashi Yamamoto: "Honda heeft enorm veel fans over de hele wereld, en ze zijn nooit gestopt met ons steunen en volgen. Ik ben erg blij voor hen dat zij dit soort resultaten kunnen blijven vieren." En dus werkt Honda nog hard door aan verdere successen dit seizoen, zo wordt er beloofd. 

Zo zegt de Honda-baas dat zij samen met Red Bull het juiste momentum te pakken hebben en dat willen benutten: ook komend weekend wil men weer als eerste over de streep komen in Spielberg. 

Foto's Stiermarken GP 2021

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Als Honda blij is ben ik blij.
    Jammer, zeer jammer dat ze de plaat poetsen. Ik had ze graag nog 'n aantal jaren in de F1 willen zien.
    Hopelijk blijven ze een beetje om het hoekje kijken en steken ze af en toe handje toe.

    • + 3
    • 28 jun 2021 - 20:05
    • WC MAX

      Posts: 3.243

      Hoop gewoon dat de sleutelfiguren die aan de basis van dit succes staan gewoon mee overgaan naar RB powertrains.

      • + 4
      • 28 jun 2021 - 20:21
    • @WC MAX: Mee eens, maar dan moeten ze die "sleutelfiguren" wel laten sleutelen en niet nu allemaal gaan promoten tot managers ;-)

      • + 0
      • 29 jun 2021 - 07:58
    • WC MAX

      Posts: 3.243

      Zolang deze managers hun handjes uit de mouwen steken en vies maken, komt dat wel goed

      • + 0
      • 29 jun 2021 - 09:36
  • WC MAX

    Posts: 3.243

    Knutsel nu nog ff een nieuw blokje in elkaar voor 2022 and byond waarmee de RB het asfalt van het circuit trekt.

    • + 4
    • 28 jun 2021 - 20:19
    • Als Honda de 2022-motor aan RB als cadeau geeft gaat het niet af van de budgetcap.

      Tenminste, dat vind ik.
      Wat vinden jullie hiervan?

      • + 5
      • 28 jun 2021 - 20:59
    • @ larry

      Een sappige vraag?

      • + 1
      • 28 jun 2021 - 22:16
    • Motoren vallen toch sowieso buiten de budgetcap?

      • + 0
      • 28 jun 2021 - 22:21
    • nr 76

      Posts: 1.902

      En waarom?

      • + 0
      • 28 jun 2021 - 23:49
    • joh...

      • + 0
      • 28 jun 2021 - 23:56
    • WC MAX

      Posts: 3.243

      Ik ben voor Larry. Honda smijt er gewoon > 0,5 miljard tegenaan en geeft RB een voorsprong op de concurrentie van heb ik jou daar als afscheidscadeau.

      • + 1
      • 29 jun 2021 - 01:21
    • mario

      Posts: 8.298

      @WC MAX: M.a.w. dan is het niet erg dat een team dominant is???

      • + 0
      • 29 jun 2021 - 06:41
    • Een opmerking van Larry suoer serieus nemen. Jullie komen hier niet vaak, of wel?

      • + 1
      • 29 jun 2021 - 07:10
    • WC MAX

      Posts: 3.243

      @Mario, dit is nog steeds in de euforie van de eerste echte dominante overwinning van Max. Gewoon ff lekker nagenieten. Mag ook wel eens na ruim 6 jaar wachten.

      Zoals ik al vaker heb aangegeven, dominantie van welk team dan ook is gewoon saai en zit ik ook niet op te wachten.
      Als Max 5 WK titels binnenhaalt omdat de RB über dominant is, vind ik het heel leuk voor Max maar hebben die titels voor mij weinig glans.
      Wanneer hij die titels haalt met races zoals de overwinning in Frankrijk, is dat een compleet ander verhaal, dan hebben die echt wel betekenis.

      • + 0
      • 29 jun 2021 - 09:45
    • mario

      Posts: 8.298

      @WC MAX: Ik geniet er ook van hoor als Max wint en dan extra als het na een mooi gevecht is geweest! :)

      • + 1
      • 29 jun 2021 - 10:29
  • tour71

    Posts: 905

    Ben benieuwd hoeveel japanners meegaan naar RB pt.

    • + 2
    • 28 jun 2021 - 20:21
    • Beste Tour, ik hoop in ieder geval niet, dat deze mensen met kartonnen uithangborden straks aan de F1 circuits gaan staan ;)

      • + 2
      • 28 jun 2021 - 20:51
    • In de Tour van 1971 gingen er minder renners onderuit als 50 jaar later.....

      • + 0
      • 28 jun 2021 - 22:23
    • Als 50 jaar later wat? Maak je zin eens af

      • + 1
      • 29 jun 2021 - 07:12
    • f1.fandom.com/wiki/Neil_Horan

      Been there... done that in 2003 @Modest71

      • + 1
      • 29 jun 2021 - 14:16
  • Achjee Arjan... het is toch wat met je spullen;
    "4⃣ times" overnemen van dat "4" is best lastig niet?

    • + 1
    • 28 jun 2021 - 20:46
  • Er hebben zich meerdere teams aangemeld om volgend seizoen ook met de Honda motor te rijden en Honda gaat kijken welke teams het beste bij hun merk passen.
    Mercedes en Ferrari hebben in ieder geval wel al groen licht gekregen van de Japanse motorfabrikant.

    • + 1
    • 28 jun 2021 - 22:20
  • Verstappen Verslappen ,,, vast een Origineel Japans woord-grapje … toch??

    • + 0
    • 28 jun 2021 - 22:23
    • Ja,super verzonnen.
      Max Verstappen mag Max nu absoluut niet Verslappen.
      Het duurt nog ff tot Sinterklaas,maar als hij de knecht op de boot verslaat dan.kan je hem best gebruiken in een rijmpje.
      Pffff,de linkse rakkers zullen nu wel wéér uit het groene rechtse hoekje komen......

      • + 0
      • 28 jun 2021 - 23:25
    • Ach, een wooldglapje op z'n tiet moet kunnen toch?

      • + 0
      • 29 jun 2021 - 00:39
    • Arjan maakt geen grapjes, multimediaal is het woord! Verslaggever pur sang, kritisch, gedreven en ervaren!

      Wat vinden jullie van multimediaal?
      Bronvermelding:
      LinkedIn
      Facebook
      Twitter

      • + 0
      • 29 jun 2021 - 01:11
  • Fibonacci

    Posts: 598

    En omdat Mercedes, Toto en Hamilton zulke ENORM slechte verliezers blijken te zijn, gunt de wereld ze GEEN ENKELE overwinning meer in 2021. Alles ist vorbei. Het waren zeven mooie jaren, en nou opdonderen.

    • + 1
    • 28 jun 2021 - 22:39
    • WC MAX

      Posts: 3.243

      Daar denken enkele mensen hier op dit forum toch heel anders over.
      Wie? Diegene die al een heel tijdje muisstilletjes zijn.

      • + 0
      • 29 jun 2021 - 13:17
  • PokeBowl

    Posts: 59

    Mooi! Het is Honda zeer gegund na de jaren met McLaren en de vele yens die ze er tegenaan hebben gesmeten.

    • + 0
    • 29 jun 2021 - 00:42
  • John6

    Posts: 5.435

    Ik hoop dat het zege na zege gaat worden voor de komende GP's voor Max, ik denk het niet maar wordt tijd dat we voorlopig even niets meer van Mercedes gaan vernemen.

    • + 0
    • 29 jun 2021 - 04:05
    • nee hoor. laat het maar mooi spannend blijven tot het eind.Geeft een kampioenschap veel meer waarde

      • + 0
      • 29 jun 2021 - 07:13
    • John6

      Posts: 5.435

      Dat doet Max volgend jaar wel niet dit jaar.

      • + 0
      • 29 jun 2021 - 07:43
  • Puik werk van Honda. Erg knap.

    • + 0
    • 29 jun 2021 - 08:59
  • "Wij zullen niet verslappen"
    Daar zal forumlid 'Mag Verslappen' denk ik niet zo blij mee zijn.

    Eddy.

    • + 0
    • 29 jun 2021 - 12:28

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar